Kuracja odchudzająca oraz nowa stylizacja Magury na 2019

Na sezon 2019 Magura niemiecka Magura przygotowała raczej kurację odchudzająco-upiększającą swoich produktów niż prawdziwą rewolucję. Niemcy są jednak znani ze swego rodzaju konserwatyzmu. Nie oznacza to jednak, że nie obyło się bez kilku niespodzianek z ich strony.  Zacznijmy od kuracji odchudzającej. Nieznacznemu odchudzeniu uległy głównie klamki. Obecnie flagowy model dedykowany do XC czyli MT8 SL jest jednym z najlżejszych hamulców dostępnych na rynku. Są głosy, że jest najlżejszy. 

Przejdźmy jednak do kuracji upiększającej. Obecnie każdy model Magury możemy kupić z jedną z trzech klamek hamulcowych: 1 palcową wykonaną z karbonu (1-Finger HC Carbon Hebe)l; 1 palcową aluminiową (1- Finger HC Aluminiumhebel) oraz 1 palcową regulowaną w kilku płaszczyznach (1-Finger HC3 Hebel). Ponadto możemy upiększyć swój rower kolorystycznie. Możemy zatem wybrać w jednym z czterech kolorów zarówno obejmę kierownicy jak również maskownicę gniazda pod klucz zacisku.

W temacie klamek nic się nie zmieniło. Magura w dalszym ciągu promuje klamki obsługiwane za pomocą jednego palca. Takie rozwiązanie ma swoich zarówno zwolenników jak i przeciwników.

Co ciekawe konserwatywni w swoich konstrukcjach Niemcy zdecydowali dwie istotne innowacje w zakresie standardów. Otóż postanowili wprowadzić standard mocowania hamulców Flat mount. Pierwszymi modelami dostępnymi w owym standardzie będą MT4 oraz MT8. W sezonie 2019 hamulce Magury w standardzie Flat mount zagoszczą w rowerach Canondale oraz Canyona. Drugą jest zaproponowanie tarcz hamulcowych w standardzie Direct mount. Magura swoje dwuczęściowe tarcze przystosowane do standardu Direct mount nazwała Storm CL. Czyżby klasyczne mocowanie za pomocą 6 śrub odchodziło do lamusa? Zobaczymy.

W tym roku niemiecka Magura obchodzi swoje 125 lecie. Z tej okazji przygotowali specjalną limitowaną edycję modelu MT1893. Hamulec wyposażony został obsługiwaną jednym palcem, regulowaną klamkę HC3. Całość została zapakowana w stylową, drewnianą skrzynkę zawierającą historię firmy oraz cały zestaw pozwalający na personalizację kolorystyczną. Należy sobie jednak zadać podstawowe pytanie. Czy takie hamulce kupuje się, żeby je zajeżdżać na górskich trasach, czy raczej w celu postawienia w reprezentacyjnym miejscu w salonie/sklepie.

Jak wskazuje na to zarówno nazwa jak i rocznica wyprodukowano zaledwie 1893 komplety hamulców.

Jeżeli interesuje was proces prototypowania ergonomii klamek hamulcowych i poszukiwania optymalnego kształtu, to zapraszamy do zapoznania się z materiałem zdjęciowym. Otóż Magura podobnie jak i pozostałe marki wykorzystuje technologię druku 3D. Wykonuje się aluminiowy szkielet klamki, który następnie obudowuje się kolejnymi "nakładkami". Dzięki takiemu procesowi producent znacząco skraca proces doboru optymalnego kształtu,  jak i również jest w stanie przeanalizować dużo więcej różnych geometrii. W wyniku temu są w stanie zaprojektować jak najbardziej ergonomiczne klamki hamulcowe. Wszystko po to, żeby nasze dłonie się nie męczyły a hamowanie było skuteczne i pewne.

Aktualnie marka Magura nie posiada oficjalnego polskiego dystrybutora. W kwestii kupna prosimy  o kontakt ze stroną https://www.magura.com/en/components.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl