Innolite Design - wyścig trwa...

Innolite Design
Po piętach zaczyna im deptać szwedzka firma Innolite, posiadająca w swojej ofercie 2 bardzo ciekawe modele obręczy - pod szytkę i oponę, obie w wersji na koła 26 cali. Czy pozycja AX-Lightnessjest zagrożona? Raczej nie, bo choć szwedzkie normy bezpieczeństwa są bardzo wyśrubowane, to Niemcy mogą się pochwalić lepszymi parametrami technicznymi swoich produktów, nie mówiąc już o limicie wagowym zawodnika. Zobaczmy jednak, czym próbują nas skusić Szwedzi...
XCC 250 Clincher
Innolite Design - Clincher
Obręcze Innolite są wynikiem wielu godzin projektowania w celu osiągnięcia ultraniskiej wagi, spełniających jednocześnie wysokie wymagania sprzętu do XC i maratonów.
Dzięki geometrii profilu i ułożenia włókien w połączeniu z doborem właściwego rodzaju włókna węglowego, udało się połączyć niską wagę z wysoką sztywnością boczną i promieniową. Wynik - 250g. Wysokość profilu obręczy zapewnia, wg producenta, idealny balans pomiędzy sztywnością i komfortem użytkowania. Każdy rowerzysta, który kiedykolwiek testował lekkie koła, zna to uczucie w jakim przyspiesza. Czasami można to porównać do fruwania nad nawierzchnią - rower dosłownie jedzie sam. Jak już wyjaśnialiśmy w przeprowadzonym niedawno teście, w kołach najważniejsze pod względem wagowym są ciężar obręczy i szprych. Piasta ma pod tym względem drugorzędne znaczenie. Między innymi te przyczyny były powodem, zaprojektowania obręczy dokładnie tej wysokości i szerokości. Uzyskano bowiem parametry, jakie można znaleźć w zaledwie kilku innych produktach na świecie. Lekka obręcz to także możliwość wyboru piasty z większą ilością szprych, a po co to służy, to już każdy zdaje sobie z tego sprawę.

Waga 250g / - 4g.
Ilość szprych: 28 i 32.
Wysokość profilu: 20mm.
Szerokość profilu: 22mm.
ERD: 539mm.
Max naprężenie szprych: 1100 N.
Max waga zawodnika: 80 kg.
Wykończenie: cienka warstwa bezbarwnego lakieru
Tylko na dni wyścigowe
Cena: 545 euro

XCC 230 Tubular

Innolite Design - tubular
Ta sama obręcz tylko w wersji pod szytkę. W tym przypadku udało się zbić wagę do 230g co jest wynikiem liczbowo identycznym jak u niemieckiego konkurenta AX-Lightness. W przypadku Niemców wynik jest jednak dużo lepszy, bo sama obręcz jest wyższa o 8mm, jak również dopuszczalna waga zawodnika dopuszcza obciążenie o 30kg większe. Nie mniej jest to produkt bardzo ciekawy, choć nie dla wszystkich bo jak to ma miejsce w przypadku tak zaawansowanych technologicznie produktów, cena powala.

Waga 230g / - 4g.
Ilość szprych: 28 i 32.
Wysokość profilu: 20mm.
Szerokość profilu: 22mm.
ERD: 539mm.
Max naprężenie szprych: 1100 N.
Max waga zawodnika: 80 kg.
Wykończenie: cienka warstwa bezbarwnego lakieru
Tylko na dni wyścigowe
Cena: 545 euro

Jak informuje producent na swojej stronie, za niedługo możemy się spodziewać jeszcze lżejszych obręczy. XCC-FR (pod oponę) jest lżejszą wersją opisywanego modelu XCC250 i jego waga będzie wynosiła w granicach 225-230g. Analogicznie model pod szytkę XCT-FR schudnie o kolejne cenne gramy i wskazówka wagi zatrzyma się w granicach 210-220g. Mamy więc kolejny rekord wagowy. Będzie odpowiedź Niemców? Zobaczymy...


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl