Javelin - osiągi, sztuka, perfekcja

Od 1994 roku Javelin buduje rowery, które łączą w sobie to co najlepsze w amerykańskiej inżynierii w połączeniu z  najlepszym rzemiosłem włoskim. Firma w swoich konstrukcjach  wykorzystuje najnowsze zdobycze techniki takie jak badania w tunelu aerodynamicznym, modelowanie komputerowe i zasady dynamiki płynów do budowy swoich ram.

Produkty sygnowane logo Javelin łączą w sobie wydajność i komfort użytkowania. Nie ma przy tym rozróżnienia w produkcji na ramy które idą do sprzedaży i dla wybranych zawodników. Tacy sportowcy jak Simon Lessing wygrywa wyścigi na tej samej ramie, które możesz kupić u lokalnego przedstawiciela firmy.
Ażeby jeszcze bardziej wpasować się w potrzeby wymagających klientów uruchomiono program Riserva, dla tych którzy wymagają perfekcji. W pełni customowa geometria i ręcznie wytwarzane ramy z włókna węglowego, tworzone przez najlepszych włoskich rzemieślników. Czegóż chcieć więcej?

Samo wykonanie to jednak połowa sukcesu. Potrzebne są zaawansowane prace badawcze, dzięki którym można się dowiedzieć co w danej materii można jeszcze poprawić. Javelin w tym zakresie współpracuje z guru aerodynamiki Johnem Cobbem, którego produkty opisywaliśmy wcześniej. Dużo czasu spędzonych na rozwoju konstrukcji sprawia, że rowery stają się coraz lepsze na każdym poziomie.

Tak więc po tym krótkim wstępie zobaczmy co firma ma do zaoferowania. Oferta rowerów jest podzielona na cztery grupy - szosa, multisport, cyclocross i track. Zaczynamy od największej…

SZOSA
Bogactwo modeli, każdy inny, z użyciem innych materiałów lub ich finezyjnych połączeń. Znajdziemy tu wszystko co najlepsze w technologiach rowerowych. Na samym szczycie znajduje się model...

CORTINA
javelin cortina
Wspaniała rama zbudowana ze strukturalnego włókna węglowego, impregnowana kevlarem, jak to określono - następny krok w ewolucji włókna karbonowego w zawodniczych ramach szosowych. Produkt wykonywany oczywiście we Włoszech, jest nadzwyczaj lekki bo waży poniżej 850g. Objęta programem Riserva, umożliwiającym budowę ram na indywidualne zamówienie, jednak dostępna również w wielkościach 47, 50, 53, 55 i 60 cm - 700c

TORGIANO
javelin torgiano
Kolejne ręczne arcydzieło rzemieślnicze. Rama wytwarzana we Włoszech, wykonana z włókna węglowego, waży poniżej 807g, stała się wyborem Brada Huffa, zwycięzcy U.S. National Criterum Championships w roku 2006. Objęta programem Riserva, umożliwiającym budowę ram na indywidualne zamówienie, jednak dostępna również w wielkościach 47, 50, 53, 55 i 60 cm - 700c

GATTINARA
javelin gattinara
Arcydzieło rzemieślnicze do każdego typu jazdy. Zawiera w sobie piękne połączenie karbonu z laserowo wycinanymi tytanowymi połączeniami. Pomimo wyścigowej geometrii, nadrzędnym celem projektu było podniesienia komfortu dla zawodników jeżdżących na długich dystansach. Rama waży 1270 g i dostępna w wielkościach 47, 50, 53, 55 i 60 cm - 700c

BOCA
javelin boca
Tytanowy rower z geometrią dającą komfort w czesie dłuższych przejażdżek. Bardzo ciekawie zaprojektowano tutaj ramę. Podobnie jak w modelu opisywanym powyżej użyto połączenia 2 materiałów - karbonu i tytanu. Jednak w tym przypadku wygląda to nieco inaczej. Przedni trójkąt jest w całości tytanowy, natomiast z karbonu wykonano tylny trójkąt, którego zadanie ma polegać na redukcji i pochłanianiu wstrząsów. Rama waży 1450g i dostępna jest w wymiarach 47, 51, 55 i 59 cm - 700c

BRUNELLO
javelin brunello
Cieniowana rama ze scandium - coraz rzadziej występujące słowo w kontekście ram, a szkoda. Podobnie jak w opisywanym wyżej modelu, zastosowano tylny trójkąt wykonany z włókna węglowego w celu redukcji i pochłaniania drgań, natomiast część ze scandium została zespawana podwójnym spawem i wygładzona. W tym przypadku zastosowano geometrię wyścigową a rama ważąca 1320g dostępna jest w wymiarach 47, 50, 53, 55 i 60 cm - 700c
MULTISPORT
LUGANO
javelin lugano
Rower do jazdy na szas, wykonany z najwyższej jakości włókna węglowego testowany w tunelu aerodynamicznym. Rama ważąca 1280g, wykonana z włókien węglowych bez użycia jakichkolwiek innych materiałów. Zaprojektowana przez Johna Cobba i wykonana ręcznie, natomiast rury wyprodukowane zostały w Maranello przez pracowników Ferrari. Rama posiada wewnętrzne prowadzenie przewodów.  Sztyca oraz rura podsiodłowa spłaszczona w celu poprawienie aerodynamiki oraz posiadajająca specjalne wycięcie na tylne koło. Dostępne rozmiary 51, 54, 54 i 61cm - 700c
ASTI
javelin asti
Rower przeznaczony do jazdy na czas. Rama wykonana z tytanu, tylny trójkąt wykonany z włókień karbonu jak również przedni widelec w celu poprawy komfortu. Specjalny kształt dolnej rury w celu poprawy aerodynamiki, do budowy ramy wykorzystano geometrię multisport. Dostępne rozmiary: 54, 57, 61cm - 700c (waga ramy 1740g) oraz 48,51, 55cm - 650c (waga ramy 1510g).
PRZEŁAJE
PRIMITIVO
javelin primitivo
Rama ważąca 1510g, wykonana z cieniowanego aluminium serii 7005, charakteryzuje się stabilnością oraz bardzo doba zwrotnością przeznaczona do przełaju.
Używana przez najlepsze światowe drużyny. Primitivo posiada prowadzenie linek na górnej rurze dla lepszego prowadzenia, poszerzone widełki w celu lepszego oczyszczania opon w błotnych warunkach.Dostępne rozmiar: 51, 54, 57, 60cm - 700c
TOR
COMO
javelin como
Bezkonkurencyjny rower z włókna węglowego przezanczony do jazdy po torze.
Testowany w tunelu aerodynamicznym, Ręcznie wykonana rama, ważąca około 1100g, rury zaprojektowane przez Johna Cobba.Tylny trójkąt zaprojektowany tak aby połączyć aerodynamikę z maksymalnym przeniesieniem mocy kolarza na koło. Como posiada rury wyprodukowane w Maranello przez pracowników Ferrari, sztyca i rura podiosdłowa zaprojektowana aby uzyskać jak najmniejszy współczynnik aerodynamiczny, możliwosć zamówienie roweru dostosowanego do użytkownika - wszystkie dostępne rozmiary na zamówienie.
Zapraszamy na stronę producenta. Znajdziecie tam informacje o pozostały produktach Javelina.

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl