Pirreli Cinturato - bezdętkowa nowość

Włoska marka Pirelli jak widać nie zasypuje gruszek w popiele. Po nie tak dawnym powrocie do świata rowerów oraz spektakularnej premierze, która przyjęta została stosunkowo entuzjastycznie na całym świecie postanowiła zaprezentować czwartą oponę w kolekcji. Do tej pory w odnowionej kolekcji marki mogliśmy byli znaleźć wyczynową oponę do jazdy na czas, wyczynową oponę do ścigania się każdych warunkach oraz typowo treningową oponę przeznaczoną do jazdy od jesienie do wiosny. Nowa opona jest swego rodzaju zwieńczeniem kolekcji, a za razem odpowiedzią na potrzeby rynku. Jak możemy zauważyć w ostatnim czasie coraz modniejsze stały się tzw. "gravel bike", rowery szosowe z szerszymi oponami oraz rowery do dojazdu do pracy. Odpowiedzią marki Pirelli na powyższe zapotrzebowanie jest model Cinturato Velo.

Model Cinturato Velo jest oponą wykonaną w technologii tubeless-ready czyli przystosowaną do pracy w systemie bez dętkowym. Trend na opony bezdętkowe w rowerach szosowych możemy zauważyć od pewnego czasu. Na przykładzie marki Schwalbe możemy powiedzieć, że jest to poniekąd ruch w dobrą stronę. Czy podobnie będzie w przypadku Pirelli zobaczymy. Opona składa się z kilku warstw. Warstwa najbardziej zewnętrza została zaprojektowana w dobrze już znanej technologii SmartNET™ Silica. W przypadku modelu Cinturato Velo zaraz pod warstwą zewnętrzną znajdziemy pasek gumy wykonany w technologii Armour Tech. Jest to mieszanka gumy zawierająca nieuporządkowane włókna aramidowe. Dzięki ich obecności, ich wysokiej wytrzymałości mechanicznej oraz chaotycznemu rozmieszczeniu potencjalne przebicie opony zostaje "zamortyzowane" oraz wyhamowane poprzez coraz to większe zagęszczenie włókien w strefie, w której element zewnętrzny próbuje przebić się do środka opony.

Patrząc w głąb opony kolejną warstwą jest warstwa wykonana z wysoko wytrzymałego nylonu. Warstwa ta znajduje się na całej powierzchni opony (od stopki do stopki). Jest ona w dużej mierze odpowiedzialna za odporność na wszelkiego rodzaju przecięcia praz przebicia. Ponadto zwiększa stabilność jazdy przy niskim ciśnieniu oraz stanowi swego rodzaju "uszczelnienie" w przypadku użycia wszelkiego rodzaju płynnych uszczelniaczy (aby płyn nie przenikał przez całą powierzchnię opony jak ma to miejsce w niektórych konkurencyjnych modelach). Model Cinturato Velo dostępny będzie w kilku wariantach rozmiarowych.

Biorąc pod uwagę zarówno użyte technologie, zwiększoną odporność na przebicie jak i użyte technologie można zdecydowanie powiedzieć, że środowiskiem naturalnym modelu Cinturato Velo będzie miasto, łatwe szutrowe drogi oraz "brudny asfalt". Przyjrzyjmy się zatem bliżej budowie opony oraz charakterystyce modelu Cinturato Velo.

Czy model Cinturato Velo okaże się hitem sprzedaży i zawładnie takimi segmentami jak wyścigi oraz treningi na zabrudzonych drogach, jazda po łatwych szutrach czy jeździe miejskiej zobaczymy. Ze swojej strony postaramy się wziąć pod lupę model Cinturato Velo i skrupulatnie się mu przyjrzeć.

Dystrybutorem marki Pirelli w Polsce jest firma FHU Poręba ( http://www.porebarowery.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

  • Gran Fondo Gdynia 2019

    Czy planujesz już rowerowy sezon na 2019 rok i zastanawiasz się co wybrać? W jakich zawodach brać udział? Niedawno byliśmy na konferencji...

    Więcej...

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl