3T Exploro Flatmount - odświeżony gravel

Model Exploro swoją premierę miał w roku 2016. W momencie premiery wiele osób mówiąc kolokwialnie pukało się w czoło. Co aerodynamika w świecie szutru? Jadąc gravelem może nie osiągamy zawrotnych prędkości, to prawda. Lecz biorąc pod uwagę często spory wiatr czołowy opór powietrza zaczyna mieć znaczenie. Ze względu na swoją specyfikę model Exploro był pierwszym rowerem badanym w komorze aerodynamicznej, który został pokryty "wydrukowanym" błotem. Od tego czasu model Exploro stał się jednym z popularniejszych modeli w świecie szutru oraz wypraw. Ponadto model Exploro przyczynił się do wielu zwycięstw. Jednym z nich było zwycięstwo Matha Stephensa w wyścigu na dystansie 200 mil Dirty Kanza.

Wiele osób pokochało model Exploro z dwóch względów i posiada go jako "jedyny rower". W połączeniu z kołami oraz oponami szosowymi jest idealny na treningi z przyjaciółmi, a nawet na wyścigi. W połączeniu z kołami oraz oponami szutrowymi w rozmiarze 40mm (700c) lub 54mm (650b) staje się uniwersalną maszyną, którą możemy zjechać z utwardzonych szlaków. Nowy model Expoloro Flatmount od swojego poprzednika w głównej mierze różni się standardem mocowania hamulca. Przystosowany został bowiem do Shimanowskiego standardu Flatmount. Tutaj zgodzę się z inżynierami z 3T, że standard Post Mount (PM) spełniał swoje zadanie bardzo dobrze i tworzenie kolejnego "standardu" nie miało sensu. W tym momencie przemawia przeze mnie inżynier. Standard jest zawsze jeden. Biorąc pod uwagę Flatmount oraz Post Mount mówimy raczej o opcjach (podobna batalia trwa w świecie osi supportu czy też piast).

Kolejną różnicą jest przedni widelec Fango (co oznacza błoto).

  • Cechami charakterystycznymi nowego widelca Fango są:
  • jeszcze większa aerodynamika zawdzięczana profilowi Sqaero
  • węższa jeszcze bardziej aerodynamiczna korona
  • wewnętrzne prowadzenie linek
  • kompatybilność z tarczami 140 i 150mm
  • kompatybilność z osiami w standardzie Syntace X-12
  • planowana kompatybilność z pełnymi błotnikami

Ostatnią różnicą w stosunku do poprzedniego modelu Exploro jest sposób blokowania sztycy. W poprzednim modelu śruba regulacyjna znajdowała się od spodniej części główki sztycy. Takie rozwiązanie było bardzo estetyczne lecz mało funkcjonalne. Inżynierowie postanowili  zatem przenieść całość na górną rurę analogicznie jak w modelu Strada.

Nowy model Exploro Flatmount dostępny będzie w dwóch wersjach: TEAM (z czerwonymi naklejkami) oraz lżejszym LTD (w malowaniu czarnym, matowym).

Dystrybutorem marki 3T w Polsce jest firma Wertykal ( https://wertykal.com ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl