Shimano 105 R7000 - odnowiona grupa na 2018

Obecnie nawet początkujący kolarze szosowi oczekują od swojego sprzętu nie tylko prędkości. Oczekują oni komfortu, kontroli oraz wszechstronności, a przede wszystkim przyjemności użytkowania, dzięki czemu będą mogli osiągnąć swoje małe sukcesy. Odświeżona grupa szosowa Shimano 105 R7000 wyposażona w opcjonalne hamulce tarczowe oraz kasetę o jeszcze większej rozpiętości z pewnością sprosta codziennym zmaganiom zapewniając komfort oraz kontrolę. Odświeżona grupa łączy w sobie charakterystyczną dla najwyższych grup takich jak Ultegra czy Dura Ace estetykę oraz sportową charakterystykę z celami, którymi nie koniecznie jest stawanie na podium. Odświeżona 105 jako pierwsza 11 rzędowa grupa dedykowana jest tym wszystkim, który na poważnie chcą rozpocząć przygodę z kolarstwem szosowym.

Największą nowością grupy Shimano 105 R7000 jest dodanie hamulców tarczowych. Nowe zaciski wykonane zostały w technologii flat-mount (czyli montażu bezpośredniego zbliżonego do PM) oraz zostały wyposażone w kolcki hamulcowe wyposażone w radiatory (technologia 

Ice Technology). Ponadto hamulce są kompatybilne z tarczami hamulcowymi SM-RT70 (włącznie z rozmiarem 140mm) zgodnymi z z wytyczną UCI dotyczącą maksymalnej temperatury nie przekraczającej 90'C.

Nowe manetki zarówno w wersji mechanicznej (ST-R7000) jak i hydraulicznej (ST-R7020/25) zostały gruntownie przeprojektowane. Dzięki temu przybliżyły się one bardzo do modeli grupy Ultegra z serii 8000. W stosunku do grupy Shimano 105 5800 zmiana biegów jest dużo szybsza oraz lżejsza a skok dźwigni hamulcowej dużo krótszy.

Nowa grupa Shimano 105 R7000 wyposażona została także w manetki dedykowane dla dzieci oraz osób z drobniejszymi dłońmi. Mowa tutaj oczywiście o modelu ST-R7025.

Odświeżona przednia przednia przerzutka wpisuje się doskonale w obowiązujący trend czyli kompatybilność z szerszymi oponami. Ponadto wyposażona została w precyzyjną regulację napięcia linki (regulowaną za pomocą 2mm klucza imbusowego) dzięki czemu konstruktorzy z Shimano wyeliminowali konieczność instalowania na pancerzach regulatorów naprężenia linki. Sprawa jest o tyle ważna, że większość współczesnych ram szosowych posiada wewnętrzne prowadzenie linek. Nowa przerzutka podobnie jak Shimano Ultegra RX została wykonana w technologii Shimano Shadow RD. Wersja z przedłużanym wózkiem (RD-R7000-GS) jest kompatybilna z kasetami w zakresie 11-34T.

Odświeżona grupa Shimano 105 R7000 wyposażona została w korby aż w trzech rozmiarach. Do dyspozycji mamy zatem 52-36T, 50-34T oraz 53-39T.

Grupa R7000 wyposażona została w dwie kasety: jedną szosową (CS-R7000) o rozpiętości 11-30 oraz (CS-HG700-11) dedykowaną do rowerów typu gravel rozpiętości 11-34.

Na koniec chcielibyśmy przytoczyć słowa europejskiego menagera ds. rozwoju produktów firmy Shimano Tima Gerritsa: 

"Zwiększona kontrola i reakcja były dwoma głównymi punktami, na których koncentrowaliśmy rozwój, w połączeniu z tym, czego ludzie zawsze oczekiwali od 105, dużą wszechstronnością i wartością dla zawodników. Dzięki przydatności 105 do dużej części dzisiejszych różnorodnych typów rowerów drogowych mamy nadzieję, że uda nam się odkryć potencjał miejsca i możliwości jazdy na rowerze szosowym".

Nowa grupa Shimano 105 R7000 dostępna będzie w sprzedaży od lipca 2018.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

  • Enduro w rejonie Innsbrucka

    Tuż przed Crankworx mieliśmy okazję zwiedzić rejon Innsbrucka, czyli kompleks kilku miejsc w bezpośredniej okolicy tego miasta w centrum...

    Więcej...

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl