Box Whisbar WB753B w praktyce

Kilka dni temu mogliście przeczytać mój artykuł z pobytu w Top Residence Kurtz Maso Corto. Jak to zwykle bywa przy pakowaniu na takie wyjazdy jest problem. Szczególnie że jechaliśmy autem osobowym w 4 osoby do tego 6 par nart, bagaże, jedzenie itp. Postanowiliśmy sprawdzić ile jest w stanie pomieścić Box dachowy.

Zacznijmy może od montażu - mając już zamontowane belki czy to do relingów czy bezpośrednio do dachu, przykręcenie do nich BOX-u zajmuje dosłownie chwilę. Jedynie co, to przyda się druga osoba do pomocy aby położyć WB753B na belkach, waga 24kg. Zdecydowaną zaletą Boxu Whisbar WB753B jest obustronna możliwość otwierania bagażnika. To co rzuca się od razu w oczy to fakt, że jest to solidnie wykonany produkt, nawet próbując na siłę go zamknąć, nie sprawi wrażenia jakby zaraz miał się rozpaść. Ile jest w stanie zmieścić zobaczcie sami:

To co widzicie wsadziliśmy do Boxu bez większej staranności w układaniu i jakby się przyłożył do pakowania to by spokojnie dwie pary nart się zmieściły + kurtki zimowe. W środku bagażnika są pasy spinające nasz załadunek w celu aby nie przemieszczał podczas hamowania czy przyśpieszania. Celowo w drodze do Włoch ich nie użyliśmy – chcieliśmy sprawdzić czy będą dobiegać jakieś odgłosy z dachu – była cisza…

Jak to jest z aerodynamiką WB753B?

Oczywiście nie przeprowadzaliśmy testów w tunelu aerodynamicznym, ale przy  prędkościach do 140-150km/h (w zależności czy wiatr wieje), można było zapomnieć że ma się Box na dachu. Powyżej 160km/h dość mocno dawał o sobie znać. Warto napisać jak to ze spalaniem jak wiezie się taki bagażnik na dachu. Według nas auto spaliło średnio więcej około 0,5l/100km, wiadomo na to składa się wiele czynników, poruszaliśmy się na dystansie 1100km z średnią prędkością nieco ponad 100km/h. Jeżeli chodzi o spalanie tutaj nie ma co dyskutować, bo gdyby nie Box nie byłoby możliwości zabrać z sobą tyle sprzętu. Najważniejszym dla mnie czynnikiem było to, że przez 10h nie dobiegał szum z dachu.

Ponadto Whisbar WB753B jest bardzo solidnie wykonany i nie będzie „szpecił” auta, do tego jest pakowny i funkcjonalny, oraz jak już wcześniej wspominałem nie szumi, czyli posiada wszystko to czego możemy oczekiwać od takiego produktu. Jedynie cena, którą musimy za niego zapłacić może co niektórych odstraszyć - 3299,00zł ale jest to z pewnością zakup na lata.

Specyfikacja:

  • Waga: 24
  • Wysokość: 41
  • Szerokość: 94
  • Długość: 230
  • Pojemność: 500
  • Ładowność: 75
  • Kolor: Czarny metaliczny
  • Montaż: QuickDock
  • Obustronne otwieranie: tak

Opis producenta:

Ideą Whispbar jest stworzenie najcichszych i najbardziej aerodynamicznych bagażników, ułatwiających podróżowanie w komfortowy sposób, jednocześnie nie pozbawiając możliwości transportu różnego rodzaju sprzętu sportowego oraz innych akcesoriów pozwalających na między innymi aktywne spędzenie czasu.

Box Whispbar to najwyższa jakość wykończenia, aerodynamiczne właściwości oraz możliwość dopasowania do najbardziej ekskluzywnych aut na świecie. Ze względu na nieprzypadkowy design, jego tylna część została maksymalnie skrócona, co nie ogranicza dostępu do bagażnika samochodu, pozwalając tym samym na jego nieuciążliwe korzystanie.

Cechy Boxów Whispbar 753 B:

  • Aerodynamiczny styl i wykończenie klasy premium.
  • Łatwy montaż przy pomocy systemu Quickdock, wyposażony w miernik siły docisku.
  • Dwustronne otwieranie z systemem zintegrowanego zamka (Integrated Lock System, ILS).
  • Usztywniacze pokrywy zapewniające stabilizację i lepszy komfort obsługi.
  • Box standardowo pasujący do belek aluminiowych z rowkiem "T" o szerokości 20 milimetrów. 
  • W przypadku posiadania innych belek należy dokupić odpowiedni adapter:  belki BMW z rowkiem 30 milimetrów adapter Quick Dock 90-00-281, belki stalowe lub aluminiowe bez rowka "T" adapter U-Bolt 90-00-356.
  • Pojemność 500 l. Ładowność 75 kg.Wymiary zewnętrzne: dł. 230 cm x szer.94 cm x wys.41 cm.
  • Szerokość dolnej części boxa w miejscu kontaktu z belką to 84 cm.
  • Rozstawy na belkach do montażu boxa: - max.– 114 cm, - min. -50 cm.
  • Kolorystyka: czarny połysk.Certyfikat TUV i atest CityCrash.
  • Gwarancja 5 lat.

Dystrybucja: taurus.pl


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 
 Od września 2014 roku oficjalnie pełni rolę Redaktora Naczelnego velonews.pl. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl