Giant 2010

Wiadomo jaki jest najlżejszy full w Polsce - NRS. Chociaż mam wielki sentyment do tej ramy, to jednak już jest historią w ofercie tego producenta, który na 2010 rok całkowicie przeorganizował swoją kolekcję. Wprowadzono podział na 3 grupy - ON-ROAD, X-ROAD I OFF-ROAD. Podział ten wydaje się najbardziej sensowny, ponieważ określa faktyczne zastosowanie rowerów mieszczących się w danych grupach. Rozdzielono także rowery damskie od męskich co ma sens w przypadku takiej ilości produktów, jakie oferuje Giant. Zobaczmy jednak czym nas będzie kusić w tym roku.
 
ON-ROAD
Jak w pozostałych kategoriach, wprowadzono 3 podgrupy - Wyczyn, Sport i Rekreacja. Ciekawe rzeczy dzieją się w kategorii Sport. 
Wykorzystano zaawansowane technologie Gianta w kolejnych grupach produktów co przejawia się nowymi standardami w rowerach fashion - Accend / Enlight, które zdobyły nagrodę na Eurobike 2009 oraz City Speed (Nagroda Eurobike 2008) a także w miejskich rowerach crossowych nowej generacji - Seek.
 
Jeśli chodzi o te pierwsze to Giant skupił uwagę na szczegółach i smaczkach wpływających na odbiór tych rowerów, które zdają się być produktami bardzo ekskluzywnymi. Wprowadzono także unikalną technologię zawieszenia Monoflex.
 
 
 
Seek to dla mnie ciekawostka tej kolekcji. Nie tylko ze względu na niesamowicie industrialny wygląd ramy i widelca, które zdają się tworzyć jedną całość, płynnie przechodząc z jednego elementu w drugi, ale także ze względu na wygląd spawów które nie są już typowymi spawami aluminium ale zostały ładnie wygładzone. Widać że ktoś z dobrym smakiem zabrał się za zaprojektowanie tego roweru. Ciekawym elementem jest ochrona górnej rury ze stali nierdzewnej na których widnieje napis Giant.
 
 
 
X-ROAD
W tej grupie znajdziemy 2 nowej generacji ciekawe rowery crossowe Roam XR i Roam R przy projektowaniu których wykorzystano dotychczasowe doświadczenia firmy. Zostosowano w nich technologie AluxX SL Fluid Form (Roam XR) i AluxX (Roam). Konstrukcja tylnego trójkąta umożliwia montaż błotnika, bagażnika, nóżki, oraz bardziej precyzyjne ustawienie hamulca tarczowego. 
 
 
Do kolekcji powrócił model Suede - teraz wraz z nowym, eleganckim designem, dostępnym wyłącznie w wersji damskiej powinien podbić serca mieszczanek :)
 
 
Tym jednak co ciekawi nas najbardziej jest grupa 
 
OFF ROAD
 
Znajdziemy w niej modele już znane wcześniej, jednak poddane kolejnym udoskonaleniom, ale po kolei.
 
Trance X Advanced SL
 
 
Zaprojektowany, aby sprostać najcięższym wymaganiom
Rama wykonana z kompozytu Advanced SL
Tylne zawieszenie o skoku 120 mm
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Główka ramy: stery 1.125” – 1.5”
   - Masywna rura dolna
300 g lżejsza rama od Trance X (tylko 2350 g)
 
Anthem X Advanced SL
 
 
 
 
Rama wykonana z kompozytu Advanced SL
Tylne zawieszenie o skoku 100 mm 
Zwiększenie sztywności ramy o 3%
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Główka ramy: stery 1.125” – 1.5”
   - Masywna, kwadratowa rura dolna
250 g lżejsza rama od Anthem X (tylko 2050 g)
 
Glory
 
 
Tylne zawieszenie o skoku 203 mm (8”)
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Całkowicie nowe profile
   - Masywna rura dolna
Redukcja wagi: rama lżejsza o 1500 g! (tylko 4100 g z lakierem i tylnym amortyzatorem)
 
Faith
 
 
Witamy z powrotem w kolekcji - po 3 latach nieobecności Faith powrócił w nowej formie, kształcie i z nowymi parametrami:
Tylne zawieszenie o skoku 180 mm (7”)
Główka ramy: stery 1.125” – 1.5”
Oś tylnej piasty o średnicy 12mm dla zwiększenia sztywności
Dodatkowe haki umożliwiające dopasowanie geometrii do indywidualnych potrzeb
Redukcja wagi: 1000 g lżejsza rama! (tylko 4200 g z lakierem i tylnym amortyzatorem)
 
Reign X
 
 
Tylne zawieszenie o skoku 160 mm 
Oś tylnej piasty o średnicy 12mm dla zwiększenia sztywności
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Główka ramy: stery 1.125” – 1.5”
   - Masywna rura dolna
Redukcja wagi: 600 g lżejsza rama (tylko 3100 g z lakierem i tylnym amortyzatorem)
 
XtC Alliance
 
 
 
100 mm skoku widelca
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Szeroka i płaska struktura górnej rury zmniejszająca wagę ramy i zwiększająca jej sztywność skrętną
   - Masywna rura dolna
Redukcja wagi: tylko 1240 g z lakierem
 
XtC Aluxx 26
 
 
100 mm skoku widelca
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Główka ramy: stery 1.125”-1.5” 
   - Masywna rura dolna
Możliwość zastosowania szerszych opon
Redukcja wagi: 100 g lżejsza rama (tylko 1299 g z lakierem)
 
XtC Aluxx 29
 
 
100 mm skoku widelca
Zoptymalizowane profile rur: 
   - Główka ramy: stery 1.125”-1.5” (zastosowane po raz pierwszy w tym segmencie)
   - Masywna górna i dolna rura
Możliwość zastosowania szerszych opon mimo skrócenia długości dolnych rurek tylnego trójkąta
Waga tylko 1350 g z lakierem
 
Na koniec zostawiłem zupełnie nową grupę rowerów MTB Sport - Talon.
 
 
Nowa rama AluxX
100mm skoku widelca
Zoptymalizowane profile rur:
Szerokie rury dla uzyskania lepszej sztywności
Rury o niskim profilu dla lepszego komfortu
Nowa geometria dla lepszej kontroli trakcji
Przystosowane do montażu błotników i bagażnika

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl