Reynolds RZR 46T

 
Granica 900 gram dla zestawu kół, do tej pory wydawała się być niepokonana. Już nie. Zapowiedź Reynolds rozwiewa wszelkie wątpliwości czy jest to możliwe. Koła ważą dokładnie 875 gram i wykonane są w całości z carbonu - carbonowe są obręcze, szprychy, piasty i ich osie. Koła są chronione przez siedem patentow i są pełne innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest projekt obręczy.

Trochę teorii
Trzy czynniki określają działania koła: masa / bezwładność, efektywaność oraz aerodynamika. W przeciwieństwie do masy takich elementów, jak rama roweru, widelce, kierownice, masa koła przekłada się na osiągi roweru na dwa sposoby - bezpośrednio przyczynia się do ogólnej masy układu w taki sam sposób, jak inne elementy. Jednak masa większości części jest statyczna, dynamiczna natura koła tworzy dodatkowy aspekt działania określany jako przyspieszenie kątowe.
W przeciwieństwie do elementów, elementów statycznych, koło jest oceniane na podstawie bezwładności. Mała bezwładność znacząco wpływa bezpośrednio na moc (W), konieczną do przyspieszenia rowerowu. Wkład bezwładności koła jest istotny, jest to około 3,2 razy większy niż efekt masy statycznych części.
 
Aerodynamika
Krawędz natarcia koła jest bardzo ważna. Krawędź ta dzieli niektóre cechy z krawędzią natarcia skrzydła samolotu. Ponieważ celem jest jak najniższy opór, niskie uniesienie (im wyższe uniesienie tym większy opór), najszersza część koła nie powinna być w miejscu krawędzi natarcia. Projekt płata nośnego o niskim oporze zakłada najczęściej najgrubszą część na poziomie ok 33% profilu lub mniej więcej w 1/3 odległości pomiędzy krawędzią natarcia a krawędzią spływu. Większość projektów płata nośnego o niskim oporze spełnia tą zasadę 33%. Wybór odpowiedniej opony odgrywa ważną rolę w osiąganiu odpowiednio aerodynamicznego kształtu spełniającego zasadę 33% wiec możliwe jest wybranie opony, która jest kompatybilna z obręczą tak, by osiągnąć optymalnie niskie opory. Najczęstszym błędem jest wybór opony, która jest za szeroka w stosunku do obręczy i przesuwa najszerszą część płata nośnego zbyt blisko do krawędzi natarcia. Projektanci obręczy użyli "jajowatego" kszatłu sekcji obręczy w połączeniu z 21-23mm oponą, co pozwoliło osiągnąć wynik zbliżony zgodnością do zasady 33%. Inną metodą ustanawiania najszerszego miejsca płata nośnego zgodnie z zasadą 33% przedstawiono na rysunku. Cięciwa profilu przedstawiona jest z prawej strony. z wykorzystaniem Reynolds Swirld Lip Generator.
 
 
Koniec technicznego bełkotu, czas na trochę informacji podsumowania, co takiego siedzi w tych kołach:
 
Wysokość obręczy - 46 mm
Krawędziowy generator wirowania
Karbonowe szprychy - przód 16, tył 20
System wymiany szprych
Kołnierz obrotowy
Kompatybilne z Shimano, SRAM i Campagnolo 
Zalecana waga rowerzysty - 82 kg
Cena - 6000 USD na dzikim zachodzie oraz 21799 w Polsce
 
 
Na zdjęciu: Paul Lew - Dyrektor Działu Technologii i Innowacji, Reynolds Cycling
 
Dystrybucja w Polsce - Reynolds Cycling Polska JBG-2.
 

 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl