Opona szosowa CST Czar - sprawdzona

  Po otwarciu paczki moim oczom ukazały się czerwono - czarne Czar- y. Pierwsze wizualne skojarzenie - Maxxis Detonator. Jednak po baczniejszemu przyjżeniu się bieżnikowi okazało się błędne, Czar-y tylko kolorystycznie przypominają Detonatory. Ich bieżnik sprawia iż jest to opona przeznaczona na każde warunki. Środkowy pasek w miejscu styku opony z asfaltem jest gładki, przez co opona stawia minimalne opory toczenia i pozwala na uzyskanie wysokich prędkości. Po bokach umieszczono kolorowy bieżnik (w moim wypadku czerwony) o chropowatej strukturze. Powoduje on że na Czar-ach bez stresu można pokonywać zakręty (nawet te wilgotne), ryzyko uślizgnięcia opony w zakręcie zostało zmniejszone właśnie przez zastosowanie owego ''pilniczka''.

W oponie, podobnie jak w poprzednich produktach CST zastosowano system EPS odpowiedzialny za zwięszenie ochrony przed przebiciem. Spośród 10 opon CST jakie przyszło nam testować (zarówno MTB jak i szosowych) tylko jedna ''poległa'' w konfrontacji ze szkłem. Pozostałe pomimo dość widocznego zużycia nie chciały się poddać. Widocznie EPS jednak działa..

.Co ciekawe, na blistrze widnieje rozmiar 28x 1.00, jednak w tabelach na stronie  polskiego dystrybutora znajdziemy tylko szerokości 23C. Nie dajcie się zmylić, ten model kupicie również w szerokości 25C i 28C. Według tabeli producenta, Czar przy szerokości 23C waży240g. 

Opon używałem od marca tego roku do chwili obecnej, głównie są to nie najlepsze po zimie beskidzkie asfalty oraz często drogi z luźną nawierzchnią (najczęściej żwir pozostały po zimie). Zachowanie opon w zakrętach przy prędkości do 60km/h nie powoduje u mnie palpitacji serca a i cena 79 zł nie odchudzi zbytnio portfela. Przyczepić się można do nie najlepszej przyczepności na mokrych podjazdach. 

Slickowy pasek, który umieszczony jest w miejscu styku opony z asfaltem może i powoduje niskie opory toczenia ale jest też sprawcą ślizgania opony na mokrej nawieżchni (hamowanie, strome podjazdy i przyspieszenia) Cóż, nie można mieć wszystkiego, pamiętajcie że jest to ogumienie za mniej niż ''stówę''  Opona dostępna jest w kolorach czarno- szarym, czarno- czerwonym i czarno- niebieskim. Stopka kevlarowa oraz drut, w tym ostatnim przypadku waga wynosi 300g, a cena oscyluje około 45 zł. Cieszy fakt że Czar dostępny jest w trzech rozmiarach, szczególnie w czasach gdy zawodnicy coraz częściej sięgają po opony 28mm. 

Link do strony producenta

Link do strony dystrybutora

Oceny:

Jakość/Cena 5

Wybór kolorów, szerokości 4,5

Przyczepność w zakrętach 4

Przyczepność na suchej jezdni 4,5

Przyczepność na mokrej nawierzchni 3

Odporność na zużycie 5


o autorze

Małgorzata Mazurek

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl