Trek Superfly 6 sprawdzony!

Często dostajemy pytania jaki rower wybrać do 7 tysięcy złotych. Akurat testowany przez nas Trek Superfly 6 idealnie mieści się w tym przedziale cenowym.

Rower dotarł do naszej redakcji prosto z Anglii, w takiej postaci jak dostarczany jest do salonów Trek na całym świecie. Widziałem już różnie zabezpieczone rowery, ale widać że w Treku nie szkoda im czasu na spakowanie tak roweru, aby zminimalizować możliwość uszkodzeń czy porysowań. Dla przykładu widelec przedni przychodzi osobno zapakowany i nie jest włożony do ramy. Faktem jest że, złożenie takiego roweru dla klienta zajmuje więcej czasu, ale dzięki temu nie kupujemy roweru m.in. z defektami lakierniczymi.

Kolor Matte Green-light na pewno będzie się wyróżniał na ulicy, a nam osobiście rower bardzo się spodobał. Napisałem nam z racji tego, że akurat ten model sprawdziły dwie osoby, ale zanim przejdziemy do opinii zobaczmy jak Trek zachęca technologiami do zakupu Superfly 6.

·  Każdy element tego roweru do wyścigów XC w rozmiarach 29/27,5 cali stworzono z myślą o prędkości

·  Jedź na najszybszych kołach, które pasują, dzięki ich dobraniu dla konkretnych rozmiarów

·  Wyjątkowo lekka rama aluminiowa wykonana techniką hydroformowania została stworzona z myślą o szybkiej jeździe

·  Sportowa geometria umożliwia skrócenie rur dolnych widełek i obniżenie pozycji rowerzysty

A jak to wygląda w praktyce?

Mateusz:

Ja od kilku lat nie miałem okazji jeździć na aluminiowych rowerach, więc tym bardziej byłem ciekaw moich odczuć po przesiadce na Alu. Geometria faktycznie zachęca do ostrej jazdy, na podjazdach nie podbija przodu, na zjazdach rower prowadzi się stabilnie. Wewnętrzne prowadzenie linek plus starannie wykonana rama, to kolejny akcent roweru lepszej klasy. Chciałbym też zaznaczyć, że chodzi o moje odczucia z jazdy, a przesiadłem się z kilkakrotnie droższego roweru :)

Dla ambitnych amatorów, którzy chcą spróbować swoich sił w górach rower spokojnie podoła wyzwaniu, a co więcej osprzęt SRAM GX nie zawiedzie Was w największym błocie. Mocną stroną osprzętu roweru, jest z pewnością amortyzator Rock Shox Reba! Myślę, że długo i dobrze posłuży. W moim odczuciu trochę słabo wypadają seryjne koła, ale jeżeli ktoś po zakupie Superfly złapie bakcyla na jazdę w górach, to będzie miał świetną bazę do modyfikacji i tutaj w pierwszej kolejności sugerowałbym zastanowić się nad nieco lżejszymi kołami, bądź wymianą opon, ponieważ odnoszę wrażenie jakby za dużo pochłaniały energii wkładanej w napędzanie roweru… 

Nie zmienia to faktu, że za cenę nieco ponad 6500zł dostajemy dobrze wyposażony rower z napędem 2x11s co powinno być dodatkowym atutem dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z jazdą w terenie. Co ciekawe - przeglądając specyfikację roweru możemy doszukać się limitu wagowego: rower+kolarz+akcesoria nie mogą przekroczyć 136kg. Tutaj plus dla producenta za dbanie o takie szczegóły. 

To jest moja opinia, czyli zawodnika który na co dzień jeździ na rowerach z wyższej półki cenowej i właśnie dlatego postanowiliśmy, aby dwie osoby wypowiedziały się na temat tego roweru.


Przemek:

Rowery takie jak Superfly 6 pokazują, jak zaawansowane są najnowsze ramy aluminiowe pod względem osiągów. Nie trzeba wydawać 20 000 złotych by mieć dobry rower. Oczywiście nie porównam go z topowymi carbonowymi maszynami, bo jego szanse byłyby niewielkie. Jednak za 6,5 tysiąca złotych dostajemy maszynę potrafiącą jeździć bardzo szybko (choć samo nabieranie prędkości nie jest imponujące) i precyzyjnie. Pokonywanie podjazdów to coś do czego Superfly został stworzony, ale może także mile zaskoczyć podczas zjazdów – zwłaszcza na utwardzonych singletrackach – to maszyna rozwijająca wysokie prędkości i łatwo pokonująca przeszkody dzięki dużym kołom. 

Potrafi wybaczyć też drobne błędy, o ile nie chcemy zaginać praw fizyki. Kolor przyciąga spojrzenia i jest bardzo świeży, amortyzator pracuje  bardziej niż zadowalająco, a i na osprzęt nie ma co narzekać. Może trochę na opony – jakby zbyt delikatne do jazdy w ostrzejszych warunkach - poza tym mankamentem ten Trek jest doskonałym przykładem, że szybka jazda i wysoka jakość dostępna jest w przystępnej cenie.

Dwie osoby dwa nieco inne spojrzenia.

Reasumując:

W cenie 6599zł dostajemy rower gotowy do zmierzenia się z górskimi szlakami. Z pewnością nie zawiedzie Was napęd i amortyzacja. Myślę, że ramy i geometrii nie ma co zachwalać bo tutaj jest wszystko na najwyższym poziomie. Rower idealnie nadaje się na wycieczki w góry, jak i rozpoczęcie swojej przygody z maratonami MTB, a jak już na dobre zakochacie się w kolarstwie górskim, to nieuniknione będą drobne modyfikacje, aby Wasz Trek Superfly 6 był jeszcze szybszy. Jedno cieszy, coraz więcej osób jest świadomych tego, że niestety nie warto inwestować w rowery z "marketów" tylko wybrać nieco droższy sprzęt, który możemy używać zgodnie z przeznaczeniem oraz mamy obsługę gwarancyjną, a nie hasło "Rower MTB" odnosi się to cudownej reklamy hipermarketu...

Specyfikacja:

Rama: Alpha Platinum Aluminium, zwężana główka ramy E2, wewnętrzne prowadzenie linek przerzutki, wkład suportu PF89.5, wyważone mocowanie hamulców post mount, haki Closed Convert, geometria G2 na rowerach 29er

Zawieszenie przednie: RockShox Reba RL, sprężyna Solo Air, tłumienie Motion Control, zdalna blokada, zwężana rura sterowa E2, 15 mm Maxle Lite, geometria G2 z 51 mm offsetem na rowerach 29er, 100 mm skoku

Koła: Piasty Bontrager z uszczelnianymi łożyskami i osią ze stopu aluminium, 15 mm z przodu; obręcze Bontrager Mustang Elite Tubeless Ready z 28 otworami przystosowane do zastosowania bezdętkowego

Przednia piasta: Bontrager z uszczelnionymi łożyskami i osią aluminiową 15 mm

Tylna piasta: Bontrager, uszczelnione łożysko, oś ze stopu

Obręcze: Bontrager Affinity Elite Tubeless Ready z 28 otworami

Opony: Bontrager XR1 Expert, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściany boczne Inner Strength, stopka z aramidu, 29 x 2,20” (15,5: 27,5 x 2,20")


Napęd:

Manetki: SRAM GX, 11-biegowa

Przerzutka przednia: SRAM GX

Przerzutka tylna: SRAM GX, Roller Bearing Clutch

Korba: SRAM GX 1000, 36/24

Oś suportu: PF89.5

Kaseta: SRAM PG-1130, 11-42, 11-rzędowa

Łańcuch: SRAM PC-1110


Komponenty

Siodełko: Bontrager Evoke 2, szyny chromo-molibdenowe

Sztyca: Bontrager ze stopu aluminium, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 8 mm

Kierownica: Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 5mm

Chwyty: Bontrager Race

Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr

Stery: uszczelniane łożyska maszynowe, góra 1-1/8”, dół 1,5”


Zestaw hamulcowy: Hydrauliczne hamulce tarczowe SRAM Level T

Waga: 19.5" - 11.90 kg


Ograniczenie wagowe!

Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.

Oceny:
Wykonanie - 4
Waga - 3
Właściwości jezdne - 3,5
Cena - 4

Dystrybucja: www.trekbikes.com


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl