Kestrel 2011 - sprzęt jak marzenie
Kestrel pojawił się na rowerowej scenie w późnych latach 80-tych, z modelem jaki każdy triatlonista chciał mieć. To był flagowy model 4000. Tak zaczęła się historia firmy, produkującej jedne z najładniejszych i najciekawszych rowerów na świecie.
Firma została założona przez byłych założycieli Treka - Toma Frencha i Bevila Hogga oraz pioniera technologii kompozytowej Brenta Trimble.
Początki były trudne, podobnie jak i raczkująca natenczas technologia. Kestrel musiał uporać się z wieloma problemami i choć zostały one rozwiązane, to czas jaki zajęły pozwoliły Trekowi odrobić zaległości.
Firma zmieniała przez okres swojej działalności właścicieli. Najpierw sprzedano kontrolny pakiet firmie Schwinn, by później powędrować do Japanesse Bank, a produkcja została przeniesiona z Santa Cruz do Japonii do firmy Nippon Steel. Ale to nie koniec. Historia zatoczyła koło i dzięki kilkoro pracownikom zatrudnionym w firmie, udało się odzyskać kontrolę. Nie na długo. Na horyzoncie pojawił się Pat Cunnane - współwłaściciel Advance Sports, firmy ktora sprzedawała rowery marki Fuji. Kupił on Kestrela i przeniósł firmę do Filadelfii. Zarządzanie marką trafiło do Steva Harada, gościa obeznanego z branżą triatlonową.
Dwa lata temu Cunnane kupił Oval Composites i tym samym miał już w swoich rękach zarówno firmę produkującą komponenty jak i ramy.
Nastąpiła reinkarnacja modelu 4000. Efekt finalny pokazywaliśmy jakiś czas temu. W tym roku przedstawiamy modele na 2011 w ich najbardziej wypasionych wersjach.
Kilka słów o stylistyce. Jeśli by spiknąć ku sobie Cervelo P3 i Kestrela Airfoil Pro, to z tego związku mogłoby urodzić się dziecko, które dokładnie wyglądałoby jak 4000. W przypadku Kestrela mamy jednak sztycę, która niejako wisi w powietrzu. To rozwiązanie ma swoje zalety. Pozwala zbudować lżejszą ramę oraz przyczynia się do zwiększenia aerodynamiki. Wadą może być to, że rozwiązanie "wiszącej sztycy" może działać jak sprężyna. Może ale nie musi. Na pewno rozwiązanie z pełną rurą podsiodłową będzie sztywniejsze, ale nie sądzę, żeby różnica była kolosalna. Co najwyżej może być nieco wygodniej.
Koniec gadania. Zobaczmy rowerki, w końcu o to w tym chodzi...
4000 LTD
Rozmiary | [47cm 650c], 50cm, 52.5cm, 55cm, 57.5cm, 59.5cm |
Kolor | Red/White |
Przedni trójkąt |
800 K Hi-Modulus Carbon Fiber |
Tylny trójkąt | 800 K Hi-Modulus Carbon Fiber With Replaceable Dropouts |
Widelec | Kestrel EMS Pro TT Full Carbon, 1 1/8-1 1/4" Tapered Steerer |
Korba | Vision Trimax Hollow Aero Carbon, 54/42T (47cm, 50cm: 170mm; 52.5cm, 55cm: 172.5mm; 57.5cm, 59.5cm: 175mm) |
Suport | FSA Integrated BB30 |
Przednia przerzutka |
Shimano Dura Ace Di2 |
Tylna przerzutka |
Shimano Dura Ace Di2, 10-sp |
Manetki |
Shimano Dura Ace Di2 For TT/Tri, 20-sp Flight Deck Compatible |
Kaseta |
Shimano Dura Ace 11-27T, 10sp |
Łańcuch |
Wippermann 10SG Gold, 10sp |
Koła |
700c: Oval W999 Rear, W985 Front Carbon Rims w/ Alloy Braking Surface Clinchers, 100mm R, 78mm F, 10sp; 650c Wheels: Oval-765 Carbon/Alloy Clincher, 65mm F & R, 10sp |
Opony |
Vittoria Open Corsa Evo CX Foldable, 700x23c & 650x23c |
Hamulce |
TRP T-920 For TT Aero |
Klamki |
Oval A900 Carbon |
Stery |
FSA No. 53, Integrated 1 1/8- 1 1/4" Tapered w/10mm Carbon Top Cover w/Cable Stop |
Kierownica |
Oval R901 Carbon w/Oval A900 Carbon Brake Levers |
Mostek | Oval R900 Carbon, 31.8mm |
Owijka |
Kestrel EVA Foam w/Gel |
Siodło | Oval ST900 Tri w/Ti Rails |
Sztyca | Kestrel Aero Carbon w/Ritchey Clamp System |
Waga | 8.99kg |
AIRFOIL PRO SL
Rozmiary | 47cm, 50cm, 52cm, 54cm, 56cm, 59cm |
Kolor |
Carbon/Yellow |
Przedni trójkąt |
800 K Hi-Modulus Carbon Fiber |
Tylny trójkąt |
800 K Hi-Modulus Carbon Fiber With Replaceable Dropouts |
Widelec |
EMS Pro SL Aero, Full Carbon, 1 1/8-1 1/4" Tapered Steerer |
Korba |
Shimano Ultegra 53/39T (47cm, 50cm, 52cm: 170mm; 54cm, 56cm: 172.5mm; 59cm: 175mm) |
Suport |
Shimano Ultegra |
Przednia przerzutka |
Shimano Ultegra |
Tylna przerzutka |
Shimano Ultegra, 10-sp |
Manetki |
Shimano Dura Ace Bar End |
Kaseta |
Shimano Ultegra 11-23T, 10sp |
Łańcuch |
Shimano Ultegra, 10sp |
Koła |
700c & 650c: Oval W745 Carbon/Alloy Clincher, 45mm F & R, 10sp |
Opony |
Vittoria Rubino Pro II, 700x23c & 650x23c |
Hamulce |
Oval R700 |
Klamki |
Oval A900 Carbon |
Stery |
FSA No. 53, Integrated 1 1/8' Top, 1 1/4" Bottom w/10mm Carbon Top Cover |
Kierownica |
Profile Design CX3 Integrated Bar |
Mostek |
Oval R900, 31.8mm |
Owijka |
Kestrel EVA Foam w/Gel |
Siodło | Oval ST700 Tri w/Ti Rails |
Sztyca | Kestrel EMS Pro w/Ritchey Clamp System |
Waga | 18.54lbs / 8.41kg |
RT 1000
Rozmiary |
48cm, 51cm, 53cm, 56cm, 59cm, 62cm |
Kolor | Orange/Silver |
Przedni trójkąt |
800 K Carbon Fiber |
Tylny trójkąt |
800 K Carbon Fiber With Replaceable Derailleur Hanger |
Widelec |
Kestrel Custom Carbon Leg w/ 1 1/8" - 1 1/2" Tapered Carbon Steerer |
Korba |
Shimano Dura Ace, 50/34T (48cm, 51cm: 170mm; 53cm, 56cm: 172.5mm; 59cm, 62cm: 175mm) |
Suport |
Shimano Dura Ace |
Przednia przerzutka |
Shimano Dura Ace |
Tylna przerzutka |
Shimano Dura Ace 10-sp |
Manetki |
Shimano Dura Ace 20-speed Flight Deck Compatible |
Kaseta |
Shimano Dura Ace 11-25T, 10sp |
Łańcuch |
Wippermann 10S Gold, 10sp |
Koła |
700c: Oval W945 Carbon Rims w/ Alloy Braking Surface Clincher, 58mm F & R, 10sp |
Opony |
Vittoria Open Corsa Evo CX II, 700x23c |
Hamulce |
Oval R900 |
Klamki |
Shimano Dura Ace Di2 |
Stery |
FSA No. 42, 1 1/8" Upper, 1 1/2" Bottom |
Kierownica | Oval R920, 31.8mm |
Mostek |
Oval R900, 31.8mm |
Owijka | Kestrel EVA Foam w/Gel |
Siodło | Oval SR700 w/Ti Rails |
Sztyca | Kestrel Aero Carbon w/Ritchey Clamp System |
Waga | brak danych |
Więcej o rowerach i użytych technologiach możecie poczytać na stronie producenta.
komentarze