Kestrel 2011 - sprzęt jak marzenie

Kestrel pojawił się na rowerowej scenie w późnych latach 80-tych, z modelem jaki każdy triatlonista chciał mieć. To był flagowy model 4000. Tak zaczęła się historia firmy, produkującej jedne z najładniejszych i najciekawszych rowerów na świecie.
Firma została założona przez byłych założycieli Treka - Toma Frencha i Bevila Hogga oraz pioniera technologii kompozytowej Brenta Trimble.
Początki były trudne, podobnie jak i raczkująca natenczas technologia. Kestrel musiał uporać się z wieloma problemami i choć zostały one rozwiązane, to czas jaki zajęły pozwoliły Trekowi odrobić zaległości.
Firma zmieniała przez okres swojej działalności właścicieli. Najpierw sprzedano kontrolny pakiet firmie Schwinn, by później powędrować do Japanesse Bank, a produkcja została przeniesiona z Santa Cruz do Japonii do firmy Nippon Steel. Ale to nie koniec. Historia zatoczyła koło i dzięki kilkoro pracownikom zatrudnionym w firmie, udało się odzyskać kontrolę. Nie na długo. Na horyzoncie pojawił się Pat Cunnane - współwłaściciel Advance Sports, firmy ktora sprzedawała rowery marki Fuji. Kupił on Kestrela i przeniósł firmę do Filadelfii. Zarządzanie marką trafiło do Steva Harada, gościa obeznanego z branżą triatlonową.
Dwa lata temu Cunnane kupił Oval Composites i tym samym miał już w swoich rękach zarówno firmę produkującą komponenty jak i ramy.
Nastąpiła reinkarnacja modelu 4000. Efekt finalny pokazywaliśmy jakiś czas temu. W tym roku  przedstawiamy modele na 2011 w ich najbardziej wypasionych wersjach.
Kilka słów o stylistyce. Jeśli by spiknąć ku sobie Cervelo P3 i Kestrela Airfoil Pro, to z tego związku mogłoby urodzić się dziecko, które dokładnie wyglądałoby jak 4000. W przypadku Kestrela mamy jednak sztycę, która niejako wisi w powietrzu. To rozwiązanie ma swoje zalety. Pozwala zbudować lżejszą ramę oraz przyczynia się do zwiększenia aerodynamiki. Wadą może być to, że rozwiązanie "wiszącej sztycy" może działać jak sprężyna. Może ale nie musi. Na pewno rozwiązanie z pełną rurą podsiodłową będzie sztywniejsze, ale nie sądzę, żeby różnica była kolosalna. Co najwyżej może być nieco wygodniej.
Koniec gadania. Zobaczmy rowerki, w końcu o to w tym chodzi...

4000 LTD

Kestrel 4000 LTD

Rozmiary [47cm 650c], 50cm, 52.5cm, 55cm, 57.5cm, 59.5cm
Kolor Red/White
Przedni trójkąt
800 K Hi-Modulus Carbon Fiber
Tylny trójkąt 800 K Hi-Modulus Carbon Fiber With Replaceable Dropouts
Widelec Kestrel EMS Pro TT Full Carbon, 1 1/8-1 1/4" Tapered Steerer
Korba Vision Trimax Hollow Aero Carbon, 54/42T (47cm, 50cm: 170mm; 52.5cm, 55cm: 172.5mm; 57.5cm, 59.5cm: 175mm)
Suport FSA Integrated BB30
Przednia przerzutka
Shimano Dura Ace Di2
Tylna przerzutka
Shimano Dura Ace Di2, 10-sp
Manetki
Shimano Dura Ace Di2 For TT/Tri, 20-sp Flight Deck Compatible
Kaseta
Shimano Dura Ace 11-27T, 10sp
Łańcuch
Wippermann 10SG Gold, 10sp
Koła
700c: Oval W999 Rear, W985 Front Carbon Rims w/ Alloy Braking Surface Clinchers, 100mm R, 78mm F, 10sp; 650c Wheels: Oval-765 Carbon/Alloy Clincher, 65mm F & R, 10sp
Opony
Vittoria Open Corsa Evo CX Foldable, 700x23c & 650x23c
Hamulce
TRP T-920 For TT Aero
Klamki
Oval A900 Carbon
Stery
FSA No. 53, Integrated 1 1/8- 1 1/4" Tapered w/10mm Carbon Top Cover w/Cable Stop
Kierownica
Oval R901 Carbon w/Oval A900 Carbon Brake Levers
Mostek Oval R900 Carbon, 31.8mm
Owijka
Kestrel EVA Foam w/Gel
Siodło Oval ST900 Tri w/Ti Rails
Sztyca Kestrel Aero Carbon w/Ritchey Clamp System
Waga 8.99kg

AIRFOIL PRO SL

kestrel AIRFOIL PRO SL

Rozmiary 47cm, 50cm, 52cm, 54cm, 56cm, 59cm
Kolor
Carbon/Yellow
Przedni trójkąt
800 K Hi-Modulus Carbon Fiber
Tylny trójkąt
800 K Hi-Modulus Carbon Fiber With Replaceable Dropouts
Widelec
EMS Pro SL Aero, Full Carbon, 1 1/8-1 1/4" Tapered Steerer
Korba
Shimano Ultegra 53/39T (47cm, 50cm, 52cm: 170mm; 54cm, 56cm: 172.5mm; 59cm: 175mm)
Suport
Shimano Ultegra
Przednia przerzutka
Shimano Ultegra
Tylna przerzutka
Shimano Ultegra, 10-sp
Manetki
Shimano Dura Ace Bar End
Kaseta
Shimano Ultegra 11-23T, 10sp
Łańcuch
Shimano Ultegra, 10sp
Koła
700c & 650c: Oval W745 Carbon/Alloy Clincher, 45mm F & R, 10sp
Opony
Vittoria Rubino Pro II, 700x23c & 650x23c
Hamulce
Oval R700
Klamki
Oval A900 Carbon
Stery
FSA No. 53, Integrated 1 1/8' Top, 1 1/4" Bottom w/10mm Carbon Top Cover
Kierownica
Profile Design CX3 Integrated Bar
Mostek
Oval R900, 31.8mm
Owijka
Kestrel EVA Foam w/Gel
Siodło Oval ST700 Tri w/Ti Rails
Sztyca Kestrel EMS Pro w/Ritchey Clamp System
Waga 18.54lbs / 8.41kg

RT 1000

Kestrel RT 1000

Rozmiary
48cm, 51cm, 53cm, 56cm, 59cm, 62cm
Kolor Orange/Silver
Przedni trójkąt
800 K Carbon Fiber
Tylny trójkąt
800 K Carbon Fiber With Replaceable Derailleur Hanger
Widelec
Kestrel Custom Carbon Leg w/ 1 1/8" - 1 1/2" Tapered Carbon Steerer
Korba
Shimano Dura Ace, 50/34T (48cm, 51cm: 170mm; 53cm, 56cm: 172.5mm; 59cm, 62cm: 175mm)
Suport
Shimano Dura Ace
Przednia przerzutka
Shimano Dura Ace
Tylna przerzutka
Shimano Dura Ace 10-sp
Manetki
Shimano Dura Ace 20-speed Flight Deck Compatible
Kaseta
Shimano Dura Ace 11-25T, 10sp
Łańcuch
Wippermann 10S Gold, 10sp
Koła
700c: Oval W945 Carbon Rims w/ Alloy Braking Surface Clincher, 58mm F & R, 10sp
Opony
Vittoria Open Corsa Evo CX II, 700x23c
Hamulce
Oval R900
Klamki
Shimano Dura Ace Di2
Stery
FSA No. 42, 1 1/8" Upper, 1 1/2" Bottom
Kierownica Oval R920, 31.8mm
Mostek
Oval R900, 31.8mm
Owijka Kestrel EVA Foam w/Gel
Siodło Oval SR700 w/Ti Rails
Sztyca Kestrel Aero Carbon w/Ritchey Clamp System
Waga brak danych

Więcej o rowerach i użytych technologiach możecie poczytać na stronie producenta.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl