Rock Shox Pike - nowa odsłona na sezon 2017

Model Pike swój debiut miał w roku 2013. Po czterech latach marka Rock Shox postanowiła odświeżyć leciwy już model i dostosować go do obowiązujących obecnie rozwiązań oraz standardów. Mówimy tutaj chociażby o kołach 27,5" oraz standardzie Boost. Zmianą, która rzuca się najbardziej to zmiana tłumika. Nowy Pike wyposażony został w tłumik Charger 2. Ten najbardziej zaawansowany tłumik marki Rock Shox wznosi nowego Pika na zupełnie nowy poziom jakości działania. Charger 2 zapewnia jeszcze szerszy zakres regulacji wolnego tłumienia w trybie otwartym. Ponadto zgodnie z obowiązującymi trendami amortyzator będziemy mogli wyposażyć w zdalną blokadę OneLoc, dzięki której będziemy mogli bez odrywania rąk z kierownicy zablokować amortyzator na podjazdach czy też odcinkach szutrowych oszczędzając nieco energii.

Za "bujanie" widelca odpowiadać będzie sprężyna powietrzna Debonair. Rozwiązanie to cechuje się powiększoną objętością komory negatywnej. Dzięki temu nawet podczas jazdy enduro, do której Pike został zaprojektowany będziemy mogli się mogli cieszyć zarówno dobrą pracą na wybojach jak również stosunkowo niewielkim bujaniem przy zachowaniu jak najlepszej trakcji.

Nowy Pike na nowo zdefiniował standardy wg. których oceniane są widelce przeznaczone do enduro. Nowa budowa pozwoliła pozwoliła zaoszczędzić na wadze ponad 150g. Amortyzator współgra idealnie z damperami serii Deluxe oraz Super Deluxe. Maksymalny skok odświeżonego Pika to 160mm dla kół w rozmiarze 27,5" oraz 140mm dla kół w rozmiarze 29". Pomiędzy goleniami amortyzator pomieści opony o maksymalnej szerokości 2,8".

Rodzina nowych amortyzatorów serii Pike składał się będzie z dwóch modeli:

1.  Pike RCT3 - Remote

Nowy model RCT3 wyposażony został w najnowszy tłumik Charger 2 zapewniający jeszcze większy zakres regulacji tłumienia wolnej kompresji. Wnętrze tłumika zostało przeprojektowane pod kątem współpracy z damperami marki Rock Shoxa. W trybie otwartym tłumik doskonale wspiera kolarza podczas jazdy nawet bardzo wyboistą "ścieżką". Jednocześnie za pomocą manetki OneLoc możemy zdalnie zablokować pracę widelca, w celu efektywniejszego pokonania równiejszego terenu. Model Pike RCT3 Remote dostępny będzie w sprzedaży od kwietnia tego roku. Jego Sugerowana cena detaliczna mieściła się będzie w przedziale 970 a 1100€.

Warte zapamiętania:

  • nowa lżejsza konstrukcja
  • wyposażony w nowy tłumik Charger 2 ( opcją połączenia z manetką OneLoc )
  • wyposażony w sprężynę powietrzną DebonAir poprawiającą pracę na małych oraz średnich nierównościach
  • maksymalna szerokość opony 2,8"
  • kompatybilność z kołami w rozmiarach 27,5" oraz 29" (opony w rozmiarze 27,5x3,0" wejdą do amortyzatora 29")
  • maksymalne ciśnienia pracy dostosowane do współpracy z rowerami typu eMTB
  • trzy tryby pracy tłumienia kompresji (otwarty, pedałowanie, blokada)
  • dwa tryby pracy tłumienia przy zastosowaniu manetki OneLoc ( otwarty, blokada)
  • maksymalny rozmiar tarczy hamulcowej 180mm

2. Pike RC - RC Remote

Jest to budżetowa wersja modelu Pike dostępna wyłącznie dla klienta OEM czyli dla montowni. W przeciwieństwie do swojego droższego brata model został upośledzony pod względem możliwych regulacji oraz trybów tłumienia.

Warte zapamiętania:

  • nowa lżejsza konstrukcja
  • wyposażony w nowy tłumik Charger 2 ( opcją połączenia z manetką OneLoc )
  • wyposażony w sprężynę powietrzną DebonAir poprawiającą pracę na małych oraz średnich nierównościach
  • maksymalna szerokość opony 2,8"
  • kompatybilność z kołami w rozmiarach 27,5" oraz 29" (opony w rozmiarze 27,5x3,0" wejdą do amortyzatora 29")
  • maksymalne ciśnienia pracy dostosowane do współpracy z rowerami typu eMTB
  • dwa tryby pracy tłumienia kompresji (otwarty, blokada)
  • dwa tryby pracy tłumienia przy zastosowaniu manetki OneLoc ( otwarty, blokada)
  • maksymalny rozmiar tarczy hamulcowej 180mm

Zapraszamy na koniec na film promujący nowego Pikea.

Dystrybutorem marki Rock Shox w Polsce jest firma Harfa Harryson ( http://www.harfa-harryson.com.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl