Thule - przegląd nowości na sezon 2017

Podczas tegorocznych targów Eurobike miała miejsce premiera aż trzech produktów marki Thule. Każdy z nich o zupełnie odmiennym przeznaczeniu. Pierwszym produktem, który chcielibyśmy zaprezentować jest przyczepka rowerowa Thule Chariot. Przyczepka to tak naprawdę 8 produktów w jednym. Pozwala bowiem cieszyć się przebywaniem wraz ze swoim potomstwem okrągły rok na świeżym powietrzu (zarówno w zimie jak i latem), podczas jednej z czterech aktywności fizycznych. Sprawdzi się zarówno podczas biegów, spacerów, jazdy na rowerze jak również narciarstwa biegowego.

Przyczepka dostępna będzie w czterech wariantach różniących się pomiędzy sobą opcjami wyposażenia. Mam tutaj na myśli takie funkcjonalności jak wysuwane dodatkowe kieszenie.

Dostępne wariant przyczepki to: Thule Chariot Sport, Thule Chariot Cross, Thule Chariot Lite oraz Thule Chariot Cab. Model Cab posiada zwiększoną przestrzeń bagażową. Dzięki czemu z powodzeniem zmieścimy do niego zarówno zakupy z pobliskiego sklepu warzywnego jak również pełen asortyment zabawek na plac zabaw. Wszelkie dźwignie oraz przyciski zostały oznaczone kolorem jasno niebieskim. Dzięki temu w intuicyjny sposób odnajdziemy każdą opcję regulacji bez konieczności szukania ukrytych dźwigni lub pokręteł.

Druga premiera powstała przy kooperacji z holenderskim producentem fotelików dziecięcych marką Yepp. Współpraca marek Thule oraz Yepp zaowocowała powstaniem dwóch fotelików dziecięcych Thule Yepp Nexxt Maxi oraz Thule Yepp Nexxt Mini. Foteliki te cechują się bardzo lekkim oraz nowoczesnym wzornictwem. Pozwolą one na codzienne wspólne rowerowe przejażdżki ze swoim potomstwem. Model Thule Yepp Nexxt Maxi możemy zamontować na dowolnym bagażniku o ładowności do 25kg. Model Thule Yepp Nexxt Mini montujemy natomiast z przodu roweru czyli na kierownicy. Możemy zamontować go na większości dostępnych na rynku kierownicach rowerowych.

Za wyglądem oraz funkcjonalnością fotelika kryje się doświadczenie połączonych sił konstruktorów fotelików dziecięcych zarówno firmy Yepp jak i Thule. Wygląd oraz struktura samego fotelika jest zbliżona do tej jaką można spotkać w kaskach rowerowych. Dzięki użyciu do budowy takich materiałów jak EVA, EPP czy PP fotelik jest bardzo lekki, wygodny, wytrzymały oraz bezpieczny. Oba foteliki dostępne są w wersjach zarówno mocowanych z przodu jak i z tyłu roweru. 

Foteliki Thule Yepp Nexxt wyposażone zostały w pięciopunktową uprząż wyposażoną w klamrę magnetyczną. Klamra jest wyjątkowo łatwa do zapięcia. Wystarczy nacelować zamkiem w okolice gniazda a siła przyciągania magnesu zrobi za nas całą robotę. Rozpięcie jest również intuicyjne lecz na tyle skomplikowane, że ciekawe świata dziecko nie powinno sobie poradzić sobie z rozpięciem uprzęży podczas jazdy. Góra część uprzęży wyposażona została w specjalną piankę, dzięki której dziecko nie odczuwa na ramionach zbytniego dyskomfortu. W tylnej części fotelika znajduje się światełko odblaskowe, które możemy zamienić na zwykłą lampkę. Fotelik możemy ponadto wyposażyć w osłonę przeciw wietrzną.

Ostatnią nowością zaprezentowaną przez markę Thule był bagażnik rowerowy EasyFold XT. Bagażnik test jest kolejną wersją nagradzanego bagażnika o nazwie EasyFold montowanego na haku. Model EasyFold XT jest w pełni składanym, kompaktowym oraz łatwym w montażu bagażnikiem. Pisząc w pełni składanym mam na myśli fakt, iż możemy go poskładać do czegoś przypominającego bryłą oraz wymiarami walizkę podróżną. Do przeszłości odeszły zatem czasy kiedy to bagażnik rowerowy zajmował w garażu dosyć sporą przestrzeń, skutecznie uprzykrzając życie. Owa "walizka" wyposażona została ponadto w kółka oraz rączkę służącą do jej ciągnięcia z garażu na podjazd.

Jak widać ergonomia to podstawa, a dźwiganie takiego czegoś nie należałoby do przyjemnych czynności. Gdy tylko podjedziemy ową walizką sprawnym podrzutem nakładamy ją na hak. Bagażnik nawet niezabezpieczony siedzi pewnie na haku i nie ma tendencji do przekrzywiania się. Następnie zabezpieczamy zamknięcie i przechodzimy do jego rozkładania.

Model EasyFold XT dostępny będzie w sprzedaży w wersji na dwa oraz trzy rowery. Model ten jest wyjątkowo wytrzymały i pomieści każdy obecnie dostępny na rynku typ roweru od szosy przez elektryki po fatbike. Można nawet powiedzieć, że model jest wręcz stworzony do przewożenia dużych oraz ciężkich rowerów.

Zatrzaski w klamrach znajdujących się na belce służące do chwycenia roweru od góry zostały przemyślane w ten sposób, że możliwe jest z jednej strony pewne uchwycenie ramy roweru z optymalną siłą a z drugiej strony niemożliwe jest uszkodzenie nawet ultralekkich ram szosowych wykonanych z carbonu. 

Wiem, że od razu znajdą się osoby, które powiedzą no spoko mam elektrycznego fulla mtb i żeby umieścić go na bagażniku muszę poderwać od ziemi ok 25kg. Otóż nic bardziej mylnego. Otóż w specjalnym schowku znajduje się składany aluminiowy podjazd, dzięki któremu możemy zaparkować nasz rower w bagażniku bez konieczności jego podnoszenia. Ergonomia kłania się zatem po raz kolejny.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl