Nowości Scotta na 2017

Jak udowodnili nam niedawno Jenny Rissveds i Nino Schurter rowery Scotta to prawdziwe  maszyny do zwyciężania w największych wyścigach świata. Dzięki współpracy Scotta i fabrycznego teamu przy konstrukcji rowerów i akcesoriów Jenny i Nino zdobyli dwie koszulki Mistrza Świata i dwa złote medale na olimpiadzie w Rio. Jaką magię skrywają w sobie ich rowery i kaski których Nino i Jenny używają w walce o najwyższe laury?

Kaski

Scott przygotował super szybkie aerodynamiczne kaski wraz z ulepszonym systemem chłodzenia. Dzięki swojej konstrukcji kask chłodzi głowę lepiej aż o 16% od swojego poprzednika.  Opływowy kształt kasku Cadence w czasówce na 40 km dał nawet o 13,59 sekund lepszy rezultat, podczas gdy mniej aerodynamiczny Centric o 6 sekund. Inżynierowie Scotta wykorzystali nowy system zwiększający bezpieczeństwo użytkownika – MIPS – które daje dodatkowy, posuwisty ruch w razie uderzenia głową pod kątem.

Scott Scale

Stary, dobry Scale obchodzi w tym roku 10 urodziny. To właśnie na tym rowerze Maja Włoszczowska zdobyła srebrny medal IO w Pekinie oraz kilkanaście medali Mistrzostw Świata i Europy.

W ramie najnowszego, wiodącego hardtaila nastąpiło kilka zmian. Zmniejszono wagę przy zachowaniu sztywności – rama w rozmiarze M to tylko 847g karbonu.

Dla lepszego designu oraz w celu dopasowania prowadzenia do różnych typów przerzutek wszystkie kable schowano w ramie.

Zmianom również uległa geometria – ramę przystosowano do napędu z jednym blatem, skrócono tylne widełki w celu ulepszenia trakcji, górną rurę obniżono a rurę podsiodłową przesunięto do przodu w celu łatwiejszego balansowania ciałem pomiędzy kołami. Dodano również małą prowadnicę łańcucha.

W rowerach zamontowano specjalnie zaprojektowane pod ten model Scotta mostki od Syncrossa mające na celu redukcje wagi i zwiększenie komfortu.

Zmianie uległa także szerokość roweru – tylne widełki i rama dostały 3mm więcej, a rozstaw przedniego widelca zwiększył się o 5mm. Miało to na celu zwiększenie sztywności ramy i dodatkową przestrzeń dla stosowanych coraz częściej szerszych opon.

Scott Spark

Spark to topowy model fulla, który poniósł Jenny i Nino po złoto. Jak widać współpraca teamu z inżynierami wychodzi zawodnikom na dobre. Scott podzielił rodzinę Sparka na 3 różne modele. Mamy tutaj wyścigowego Sparka RC, zwykłego Sparka z nieco wyższym zawieszeniem oraz Sparka z plusem – posiada on zdecydowanie szersze opony, co daje zdecydowaną różnicę w komforcie na zjazdach.

Oprócz zmian zastosowanych w Scale'u jak specjalne mostki, rama została zaprojektowana pod jednorzędową korbę, przewody puszczono wewnątrz. W Sparku znajdziemy ulepszone zawieszenie względem poprzednich generacji. Dzięki rezygnacji z przedniej przerzutki inżynierowie mogli wydłużyć główny piwot dając w ten sposób idealny transfer mocy który ułatwi podjeżdżanie technicznych odcinków.

W blokadzie znajdziemy coś intrygującego- mamy możliwość wybrania jednego z trzech trybów działania amortyzatora. Korzystanie z tego dobrodziejstwa pozwala pójść na całego na zjazdach jak i korzystać z zawieszenia na trudnych, wyboistych podjazdach, gdzie rower doprasowuje się do podłoża zapewniając lepszą przyczepność.

W ramie skrócono tylne widełki a górną rurę wygięto w dół pod charakterystycznym kątem. Wszystko to dla lepszej kontroli nad rowerem.


o autorze

Małgorzata Mazurek

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl