Bagażnik Saris SUPERBones

Dzięki uprzejmości Makra Sport, dystrybutora marki Saris mieliśmy okazję przetestować szybki i wygodny w użyciu, montowany na klapę bagażnik rowerowy ''SUPERBones''. Wybierając się na Mistrzostwa Polski XCO do Gielniowa postanowiliśmy skorzystać z dobrodziejstwa SUPERBones'a i zamiast jak zwykle schować rowery do auta pozwoliliśmy im nieco się przewietrzyć i zobaczyć nieco świata ;-).

Początkowo sceptycznie podchodziłem do tego ''wynalazku'', jednak największe zaufanie i pewność wzbudza u mnie transport rowerów w środku samochodu. Oddanie rowerów wartych kilka tysięcy na łaskę lub niełaskę niewielkiej ilości tworzywa sztucznego oraz kilku taśm jest nie na moje nerwy. Przynajmniej tak mi się wydawało. 

Bagażnik dotarł do nas w pudełku, gabarytowo przypominającym opakowanie trenażera. W środku SUPERBones i instrukcja. Nie jestem fanem tego typu lektur, jednak w tym przypadku musiałem się z nią przeprosić. Zaznajomienie się z instrukcją montażu umożliwia pierwszy montaż bagażnika w około 6 min ( konieczność dopasowania kąta ''łap'' do kształtu klapy, dobranie odpowiedniej długości taśm). Następnym razem czynność ta zajmowała o wiele mniej czasu. Wiadomo, początki bywają trudne....

SUPERBones jest młodszym i poprawionym bratem konstrukcji Bones 3. W czym tkwią różnice? W praktycznie każdym aspekcie konstrukcyjnym. W prostszej wersji bagażnika mamy więcej pasków (oprócz górnych i dolnych były także boczne), które nie są chowane wewnątrz mechanizmu, co przekładało się na mniej elegancki wygląd. Paski trzeba było jakoś owinąć i zawiązać, żeby nie latały i przypadkiem się nie wysunęły. W nowej wersji rozwiązano ten problem i paski ładnie chowają się wewnątrz mechanizmu napinającego, który trzyma je pewnie napięte. Druga rzecz to ustawianie ramion. We wcześniejszej wersji odkręcało się śrubę przy ramieniu, przesuwało je w niekarbowaną część aluminiowego profilu, po czym ustawiało się pozycję i wsuwało z powrotem. W Superbonesie pozycję ramion ustawiamy za pomocą zapadki, którą podnosimy, ustawiamy pozycję ramienia i zamykamy. Proste i efektowne. 

Bagażnik mocowany jest na tylną klapę za pomocą 4 pasów wzmacnianych wplecionymi stalowymi linkami,  które chowają się do środka konstrukcji. Wystarczy założyć pasy w szczelinach klapy i dociągnąć je dźwigniami podobnie jak zapinając klamrę butów spd. Dodatkowo mamy możliwość zabezpieczenia pasów kluczykiem przed odpięciem. Rowery zakłada się również bardzo szybko – zajmuje to kilkadziesiąt sekund. Wystarczy założyć rower na bagażnik i przypiąć go klamrami z ząbkami. Ogólnie rzecz ujmując - montaż roweru na SUPERBones'ie jest banalnie prosty.

Bagażnik wykonany jest z wytrzymałego plastiku dzięki czemu nie musimy się obawiać korozji. Możemy na nim bez obaw przewieźć trzy rowery. SUPERBones jest też lekki – jego waga to 8,4 kg – dzięki temu nie dociążamy zbytnio auta oraz ominie nas sesja na siłowni podczas montażu. Bagażniki tego typu powinni docenić zawodnicy. Osobiście bardzo nie lubię rozkładać i ponownie składać roweru po objeździe trasy lub pakować go po błotnym wyścigu do samochodu. Bagażnik Saris-a pozwolił mi zyskać kilka cennych minut w dziennym rozkładzie dnia oraz oszczędzić sporo miejsca w samochodzie i zaoszczędzić kilka zł, które musiałbym przeznaczyć na sprzątanie auta z błota.

Kilka uwag na koniec. Bagażnik choć wydaje się być jednym z najbardziej uniwersalnych jeśli chodzi o rodzaj nadwozia samochodu do którego chcemy go zamocować, ma kilka ograniczeń. Przeszkodami w zamontowaniu bagażnika są wszelkiego rodzaju spojlery i daszki. Pierwsze mogą uniemożliwić rozstawienie ramion, które muszą się opierać na zderzaku i szybie, drugie zaś mocowane przy dachu mogą w niektórych przypadkach uniemożliwić przełożenie pasków pod nimi. Dużą zaletą natomiast wszystkich bagażników Sarisa jest dożywotnia gwarancja. Pamiętajcie też o promocji. Teraz gdy zadzwonicie do dystrybutora i podacie hasło VELONEWS.PL, otrzymacie na wszystkie bagażniki w ofercie 20% zniżki.

Cena bagażnika to 1699 zł.

Oceny:

  • Cena 3/5
  • Waga 5/5
  • Łatwość obsługi 5/5
  • Wygląd 5/5

Dystrybutorem marki Saris w Polsce jest Makra-Sport.


o autorze

Małgorzata Mazurek

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl