Sram modernizuje hamulce z serii Guide

Z pomocą nowych hamulców serii Guide każdy nowy, nawet najtrudniejszy szlak stanie się tak łatwy do pokonania jakbyśmy go znali od dawna. Dzięki zastosowaniu nowej technologii SwingLink hamulce hamulce posiadają jeszcze większą moc, modulację oraz mniejszą strefę, w której hamulec pozostawał nieczuły.

Ponieważ zacisk hamulca S4 zaprojektowany początkowo do hamulców Guide Ultimate udowodnił swoją wartość dlatego trafił do całej grupy hamulców Guide.

Do najważniejszych cech charakterystycznych dla zacisku S4 należą:

1. Zawór służący do odpowietrzania wykonany w technologii Bleeding Edge.

Do największych zalet zaworu należy fakt, że do odpowietrzania nie potrzebujemy już żadnych dodatkowych narzędzi (kluczy) ponieważ działa on na zasadzie pociągnij za końcówkę, włóż w gniazdo w zacisku i puść końcówkę.  Taki sposób gwarantuje także, że po odłączeniu końcówki do układu nie dostanie się powietrze, a z układu nie wycieknie ani kropla płynu hamulcowego, co ma miejsce w przypadku klasycznego sposobu odpowietrzania (konieczności wkręcenia śruby w gniazdo).

2. Polepszona gospodarka cieplna.

Polega na zastosowaniu kilku rozwiązań konstrukcyjnych. Należy do nich zastosowanie specjalnych płytek izolujących wewnątrz zacisku chroniących korpus przed nagrzewaniem się go od klocków hamulcowych, powiększenie przestrzeni, w której znajdują się klocki hamulcowe w celu zapewnienia jeszcze lepszej cyrkulacji powietrza oraz wykonanie tłoczków z dwóch rodzajów materiałów dzięki czemu zmniejszono nagrzewanie się płynu spowodowane przewodzeniem ciepła z klocków poprzez toczki.

Zmianie uległa także klamka hamulcowa. Nowa klamka cechuje się lepszą ergronomią, większą sztywnością oraz nieco mniejszymi wymiarami niż jej poprzednik.

Hamulce będą dostępne w trzech wariantach:

1. Guide R w cenie 145€

2. Guide RS w cenie 168€

3. Guide RSC w cenie 224€

Dostępne będą w sprzedaży od czerwca 2016.

Dystrybutorem marki Rock Shox w Polsce jest firma Harfa Harryson (http://www.harfa-harryson.com.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl