Kells URC70, czyli stary dobry znajomy…
Przy okazji mojego wyjazdu do Włoch od Kellys Bicycles Polska dostałem identyczny rower jak w zeszłym roku. Pełny test i moje odczucia z jazdy z zeszłego roku znajdziecie tutaj.
Ten artykuł ma na celu uzupełnienie zeszłorocznego testu oraz być może pomóc w podjęciu decyzji czy warto zakupić szosowy rower Kellys. Tegoroczny model poza malowaniem ramy w zasadzie niczym się nie różni od tego, który testuję. Kilka zmian ja dokonałem. Jedną jest założenie korby z pomiarem mocy InfoCrank, która ma tarcze 52/36 (test korby możecie przeczytać tutaj).
Zakładając korbę z pomiarem mocy, rower testowy przybrał na wadze, ale zyskał na sztywności, już kilkukrotnie przekonałem się, że jeżeli mamy standardowo w naszej szosówce korbę Ultegry, to wymieniając ją zyskamy na sztywności. Dodatkowo zyskałem kilka zębów z przodu, co przydawało się na długich szybkich zjazdach. Dzięki firmie Kozzak Bikes, pomiar mocy nadal mogę testować i nie było konieczności podmiany tylnego koła. Koła Mavic Aksium S spisują się przyzwoicie. Jeżeli rower ma służyć do treningów, nie ma sensu kombinować z wymianą, chyba że kogoś stać na takie wydatki…
W tym roku miałem okazję sprawdzić Kellysa podczas deszczu i uważajcie na seryjne opony Mavic Aksion - są bardzo śliskie, dodatkowo pierwszy raz zdarzyło mi się stracić hamulce po około 30 minutach jazdy w deszczu, być może było coś rozlane na jezdni.
W jednym z testów narzekałem kiedyś na pancerze firmowe Kellysa, tutaj po porządnej ulewie wszystko działało bez zarzutów. Poprzednio w URC70 owijka Fizik po 2tygodniach testów wyglądała jakby miała rok, ale być może była jakaś wadliwa, ponieważ w tym modelu testowym nie pojawiła się taka sytuacja.
Od razu zmieniłem siodło: fi´zi:k Arione R5, które mi osobiście w ogóle nie pasuje na Selle Italia SLR Kit Carbonio, którego test niebawem u nas na portalu.
Tak w zeszłym roku podsumowałem moją przygodę z Kellys URC 70:
„W Polsce nie mam okazji podczas testów jechać godzinę pod non stop pod górę i na tych próbach rower się spisywał rewelacyjnie, pomimo różnej dyspozycji i tempa na podjazdach. Nic nie przeszkadzało, a jak wiadomo gdy nie czujemy się najlepiej wtedy najmniejszy szczegół przeszkadza. Nie będę ukrywał, że miałem nadzieję, iż będą takie moje odczucia, ale nowym elementem którego nie mam w moich okolicach są długie zjazdy z wieloma serpentynami po 180 stopni, na których dodatkowo nie ma piasku czy żwirku i tutaj moje zaskoczenie jak ten rower skręcał i wchodził w zakręty. Pamiętam, że w poprzednich latach na innej szosówce nie byłem wstanie się złożyć w zakręt i wyjść z niego na pełnej prędkości, tutaj momentami, aż sam nie mogłem uwierzyć, że URC 70 tak się klei do asfaltu! Co oczywiście daje wiele frajdy! „
Nadal podtrzymuję swoje zdanie. Niestety tendencje podnoszenia cen dopadły również słowacką markę i za model na rok 2016 musimy zapłacić tysiąc złotych więcej niż miało to miejsce w roku ubiegłym, ale niestety większość marek rowerowych podniosło ceny głównie na utrzymujące się dość wysokie kursy walut.
Specyfikacja:
rama: KELLYS iCAD RC Carbon Composite
rozmiary ram: 480mm (S) / 520mm (M) - testowana / 560mm (L)
widelec: KELLYS Carbon monocoque 1.5 (tapered steerer)
stery: RITCHEY Pro Logic Zero 1.5 integrated
korby: SHIMANO Ultegra 6800 Hollowtech II compact (50x34)
manetki: SHIMANO Ultegra ST-6800 Dual Control
przerzutka przód: SHIMANO Ultegra 6800 (34.9mm)
przerzutka tył: SHIMANO Ultegra 6800
ilość biegów: 22
kaseta: SHIMANO Ultegra CS-6800-11 (11-28)
łańcuch: SHIMANO Ultegra CN-6600 (106 links)
hamulce: SHIMANO Ultegra 6800
dżwignie hamulcowe: SHIMANO Ultegra ST-6800 Dual Control
linki hamulcowe: JAGWIRE stainless
koła: MAVIC Aksium S
opony: MAVIC Aksion 23-622 (700 x 23C) folding
wspornik kierownicy: RITCHEY WCS 4-Axis Matrix Carbonalloy (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 6°)
kierownica: RITCHEY WCS Carbon Curve (31.8mm)
chwyty: fi´zi:k Microtex bar tape - gel padding
sztyca: RITCHEY WCS Carbon 1-Bolt monocoque (diam 31.6mm)
siodło: fi´zi:k Arione R5
waga roweru po przeróbkach z pedałami Shimano Ultegra: 8,73kg
Oceny:
Wykonanie - 4
Waga - 3
Właściwości jezdne - 4,5
Cena - 4 (model 2016 – 9 999zł , 2015 – 8 999zł)
Tak prezentuje się rower z kolekcji 2016:
Zeszłoroczny test Kellys'a URC 70 znajdziecie TUTAJ
komentarze