Kells URC70, czyli stary dobry znajomy…

Przy okazji mojego wyjazdu do Włoch od Kellys Bicycles Polska dostałem identyczny rower jak w zeszłym roku. Pełny test i moje odczucia z jazdy z zeszłego roku znajdziecie tutaj.

Ten artykuł ma na celu uzupełnienie zeszłorocznego testu oraz być może pomóc w podjęciu decyzji czy warto zakupić szosowy rower Kellys. Tegoroczny model poza malowaniem ramy w zasadzie niczym się nie różni od tego, który testuję. Kilka zmian ja dokonałem. Jedną jest założenie korby z pomiarem mocy InfoCrank, która ma tarcze 52/36 (test korby możecie przeczytać tutaj).

Zakładając korbę z pomiarem mocy, rower testowy przybrał na wadze, ale zyskał na sztywności, już kilkukrotnie przekonałem się, że jeżeli mamy standardowo w naszej szosówce korbę Ultegry, to wymieniając ją zyskamy na sztywności. Dodatkowo zyskałem kilka zębów z przodu, co przydawało się na długich szybkich zjazdach. Dzięki firmie Kozzak Bikes, pomiar mocy nadal mogę testować i nie było konieczności podmiany tylnego koła. Koła Mavic Aksium S spisują się przyzwoicie. Jeżeli rower ma służyć do treningów, nie ma sensu kombinować z wymianą, chyba że kogoś stać na takie wydatki…

W tym roku miałem okazję sprawdzić  Kellysa podczas deszczu i uważajcie na seryjne opony Mavic Aksion - są bardzo śliskie, dodatkowo pierwszy raz zdarzyło mi się stracić hamulce po około 30 minutach jazdy w deszczu, być może było coś rozlane na jezdni.

W jednym z testów narzekałem kiedyś na pancerze firmowe Kellysa, tutaj po porządnej ulewie wszystko działało bez zarzutów. Poprzednio w URC70 owijka Fizik po 2tygodniach testów wyglądała jakby miała rok, ale być może była jakaś wadliwa, ponieważ w tym modelu testowym nie pojawiła się taka sytuacja.

Od razu zmieniłem siodło: fi´zi:k Arione R5, które mi osobiście w ogóle nie pasuje na Selle Italia SLR Kit Carbonio, którego test niebawem u nas na portalu.

Tak w zeszłym roku podsumowałem moją przygodę z Kellys URC 70:

„W Polsce nie mam okazji podczas testów jechać godzinę pod non stop pod górę i na tych próbach rower się spisywał rewelacyjnie, pomimo różnej dyspozycji i tempa na podjazdach. Nic nie przeszkadzało, a jak wiadomo gdy nie czujemy się najlepiej wtedy najmniejszy szczegół przeszkadza. Nie będę ukrywał, że miałem nadzieję, iż będą takie moje odczucia, ale nowym elementem którego nie mam w moich okolicach są długie zjazdy z wieloma serpentynami po 180 stopni, na których dodatkowo nie ma piasku czy żwirku i tutaj moje zaskoczenie jak ten rower skręcał i wchodził w zakręty. Pamiętam, że w poprzednich latach na innej szosówce nie byłem wstanie się złożyć w zakręt i wyjść z niego na pełnej prędkości, tutaj momentami, aż sam nie mogłem uwierzyć, że URC 70 tak się klei do asfaltu! Co oczywiście daje wiele frajdy! „

Nadal podtrzymuję swoje zdanie. Niestety tendencje podnoszenia cen dopadły również słowacką markę i za model na rok 2016 musimy zapłacić tysiąc złotych więcej niż miało to miejsce w roku ubiegłym, ale niestety większość marek rowerowych podniosło ceny głównie na utrzymujące się dość wysokie kursy walut.

Specyfikacja:

rama: KELLYS iCAD RC Carbon Composite

rozmiary ram: 480mm (S) / 520mm (M) - testowana / 560mm (L)

widelec: KELLYS Carbon monocoque 1.5 (tapered steerer)

stery: RITCHEY Pro Logic Zero 1.5 integrated

korby: SHIMANO Ultegra 6800 Hollowtech II compact (50x34)

manetki: SHIMANO Ultegra ST-6800 Dual Control

przerzutka przód: SHIMANO Ultegra 6800 (34.9mm)

przerzutka tył: SHIMANO Ultegra 6800

ilość biegów: 22

kaseta: SHIMANO Ultegra CS-6800-11 (11-28)

łańcuch: SHIMANO Ultegra CN-6600 (106 links)

hamulce: SHIMANO Ultegra 6800

dżwignie hamulcowe: SHIMANO Ultegra ST-6800 Dual Control

linki hamulcowe: JAGWIRE stainless

koła: MAVIC Aksium S

opony: MAVIC Aksion 23-622 (700 x 23C) folding

wspornik kierownicy: RITCHEY WCS 4-Axis Matrix Carbonalloy (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 6°)

kierownica: RITCHEY WCS Carbon Curve (31.8mm)

chwyty: fi´zi:k Microtex bar tape - gel padding

sztyca: RITCHEY WCS Carbon 1-Bolt monocoque (diam 31.6mm)

siodło: fi´zi:k Arione R5

waga roweru po przeróbkach z pedałami Shimano Ultegra: 8,73kg

Oceny:

Wykonanie - 4

Waga - 3

Właściwości jezdne - 4,5

Cena - 4  (model 2016 – 9 999zł , 2015 – 8 999zł)

Tak prezentuje się rower z kolekcji 2016:

Zeszłoroczny test Kellys'a URC 70 znajdziecie TUTAJ


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl