Nowe rowery all mountain marki BMC

Agresywna geometria, wszechstronność zastosowania oraz optymalnie dobrane komponenty najwyższej jakości – tak prezentuje się nowa seria rowerów BMC trailfox, które oparto na lekkich ramach z pełnym zawieszeniem (full suspension) oraz kołach o rozmiarze 29”. Jak wskazuje producent, modele trailfox z kolekcji na 2016 r. to sprzęt z kategorii all mountain i doskonale sprawdza się np. na trasach enduro.

W swojej ofercie na rok 2016 szwajcarski producent proponuje w sumie kilkanaście rowerów górskich typu all mountain. Wśród nich wyróżniają się, nie tylko intensywną kolorystyką, trzy modele odświeżonej serii trailfox.

„Trailfoxy to rowery wytrzymałe i wszechstronne, stworzone dla osób lubiących wyzwania w trudnym terenie. Wystarczy zresztą rzut oka na ich drapieżną geometrię. Sprzęt równie dobrze sprawdza się podczas odkrywania nowych szlaków w wyżynnych miejscach, jak i np. na trasach enduro” –  mówi Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w BMC Polska.

Rowery oparto na ramach przygotowanych zgodnie z BWC (Big Wheel Concept), czyli koncepcją powstałą z myślą o kołach 29”. Jak wyjaśnia BMC, w efekcie kierujący może liczyć na bardzo wysoką efektywność sprzętu. Pełna waga ramy waha się – w zależności od modelu i wykorzystanych materiałów – od 2,490 do 3,300 kg.

Za zawieszenie odpowiada kolejny sztandarowy system producenta – APS (Advanced Pivot System), znany np. z roweru BMC fourstroke 01, na którym w wyścigach cross-country (XC) startuje Julien Absalon, najbardziej utytułowany kolarz górski na świecie. Z informacji BMC wynika, że system APS – kojarzony m.in. z wirtualnym punktem obrotu – został odpowiednio dostosowany do geometrii trailfox’ów i specyfiki kół 29”. Przednie amortyzatory mają w każdym z trzech modeli 160 mm skoku – z tyłu wartość ta jest minimalnie niższa i wynosi 150 mm.

Jaskrawa moc

Najwyższym modelem serii jest BMC trailfox 01, który oparto na w pełni karbonowej ramie oraz osprzęcie SRAM XX1 (z napędem 1x11). Flagowy reprezentant grupy może pochwalić się komponentami najwyższej jakości, w tym m.in. widelcem RockShox Pike RCT3 Solo Air (o skoku 160 mm), tylnym amortyzatorem Cane Creek DB Inline (o skoku 150 mm), kołami DT Swiss EX 1501 Spline ONE, siodełkiem Fizik Nisene XS oraz sztycą RockShox Reverb Stealth. Karbonowa kierownica i mostek pochodzą bezpośrednio od BMC.

Serię uzupełniają dwa niższe i bardziej przystępne cenowo modele 02 oraz 03, w których wykorzystano odpowiednio osprzęt SRAM X01 i SRAM X1 – w obu przypadkach zastosowano napęd 1x11. W tych rowerach BMC użyło takich samych amortyzatorów – z przodu RockShox Pike RC Solo Air (o skoku 160 mm), a z tyłu Cane Creek DB Inline (o skoku 150 mm). Rama środkowego modelu jest częściowo karbonowa (przedni trójkąt) i aluminiowa (tylny trójkąt). W najniższym wariancie rama to w całości wysokiej jakości aluminium.

Rowery z serii trailfox dostępne są w trzech różnych rozmiarach (S, M i L). Sugerowane ceny zależą od wersji – najwyższy model, czyli BMC trailfox 01 XX1, kosztuje 36 290 zł, a ceny kolejnych to 28 090 zł (BMC trailfox 02 X01) oraz 17 690 zł (BMC trailfox 03 X1).

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:

http://bmcracing.pl/



o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl