Rewolucyjny mostek z firmy 3FStech

Jak dotąd wybór mostka był kompromisem pomiędzy łatwością podjeżdżania a stabilnością na zjazdach. Hiszpanie proponują coś całkowicie innego. Po regulowanej sztycy dzięki której możemy z równą łatwością podjeżdżać jak i zjeżdżać oraz regulowanym skoku amortyzatora przyszedł czas na regulowany mostek. Konstruktorzy z firmy 3FStech zaproponowali mostek wykonany w technologii AIM (Adjustment In Motion). W dużym skrócie technologia polega na wykorzystaniu szyny, której jedna część (stała) przymocowana jest do rury sterowej a część ruchoma (wózek) wraz z przykręconą do niego kierownicą porusza się po linii prostej lecz względem kolarza zmianie ulega zarówno kąt "mostka" jak i jego długość.

Mostek posiada trzy pozycje:

  1. “Climb” - odpowiednik mostka o długości 120mmo oraz kącie -20°. Taka pozycja jest bardziej aerodynamiczna oraz umożliwia bardziej efektywne podjeżdżanie.
  2. “Trail” - odpowiednik mostka o długości 95mm oraz kącie -7°. Jest to pozycja pośrednia przeznaczona do jazdy po płaskim.
  3. “Downhill” - odpowiednik mostka o długości 55mm oraz kącie +6°. Jest to pozycja cofająca nas maksymalnie do tyłu umożliwiając sprawne zjeżdżanie w dół.

 

Czy mostek okaże się oszałamiającym sukcesem czy też spektakularną klapę przekonamy się niebawem. Ze swojej strony mamy nadzieję przetestować go w praktyce.

Hiszpanie zadbali także o odpowiedni film ilustrujący działanie mostka.

Na razie projekt znajduje się w fazie zbierania funduszy na jego realizację w charakterze Kickstartera. Jeżeli komuś pomysł wydaje się ciekawy zapraszamy do wsparcia akcji pod adresem: https://www.kickstarter.com/projects/3fstech/adjus... .


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl