Vittoria - grafenowa rewolucja we włoskim stylu

W Polsce temat grafenu jest bardzo gorący i cały czas budzi wiele kontrowersji. Raz za sprawą patentów, drugi raz za sprawą potencjalnych zastosowań a trzeci za sprawą konkursu na dyrektora zakładu, w którego gestii leży jego rozwój. Jakby na przekór wszystkim Włosi z Viottorii od pewnego czasu stosują go w swoich produktach. Wg mnie stosunkowo ciekawe wydaje się być wykorzystanie owego węgla w oponach.

Własności jakie posiada owy materiał chyba nikomu nie muszę tłumaczyć. Skupię się natomiast na zaletach płynących z wykorzystania grafenu w oponach. Produkty (szczególnie opony) marki Vittoria przy budowie których użyty został grafen zostały zaliczone do grupy tzw. Intelligent Tire System” (IT’S). Opony te są twarde oraz miękkie zarazem. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji. W przypadku, gdy poruszamy się na wprost opona staje się twarda przez co spadają opory toczenia. Jednak gdy przyśpieszamy, hamujemy lub też wchodzimy w zakręt opona staje się miękka, dzięki czemu wzrasta jej przyczepność do podłoża w celu lepszego przeniesienia siły na asfalt.

Od tej pory nie będą potrzebne kalkulacje oraz kompromisy pomiędzy wytrzymałością, przyczepnością oraz elastycznością. Wszystkie te cechy będziemy mieli bowiem w jednym produkcie. W celu zapoznania się zaletami grafenu polecam obejrzenie filmu obrazującego wytrzymałość na przebicie szytki Vittorii wykonanej w nowej technologii.

"Węgiel" jak póki co będzie użyty tylko w nowych oraz przeprojektowanych na sezon 2016 modelach opon.

Mowa tutaj o oponach mtb takich jak:

  • E-Barzo
  • E-Goma
  • Mezcal
  • Morsa

oponach miejskich takich jak:

  • Revolution

oraz o oponach szosowych takich jak:

  • Corsa Speed (otwarta szytka)
  • Corsa Speed
  • Corsa (otwarta szytka)
  • Corsa
  • Rubino Pro Speed
  • Rubino Pro
  • Rubino Pro Control
  • Rubino Pro Endurance
  • Rubino


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl