Eurobike 2016 - podsumowanie

Największe targi rowerowe w Europie, a nawet na świecie, za nami. O tym, co ciekawego będzie można zobaczyć w sklepach w kolekcji na 2016 rok, przedstawiamy w telegraficznym skrócie.

27,5+

Powiedzmy sobie, że macie rower all-mountain i mieliście doświadczenie z fat-bikiem. Ktoś na 2016 wpadł na mniej lub bardziej genialny pomysł, żeby stworzyć sobie coś takiego, co będzie stanowiło połączenie tych dwóch rowerów. Czytaj: masz fulla lub sztywniaka z oponami 2.8 albo 3.0. Do tego spora ilość osprzętu montowana jest w nowej sramowskiej odsłonie boost. Plus jest także szeroko montowany do rowerów typu full enduro e-bike, tak więc możliwości zakupu odpowiadającego wam sprzętu są naprawdę przeogromne.

Grafen w oponach

Chcesz jeździć szybciej, bijesz się o czołowe pudło w kraju i za granicą? A może po prostu lubisz nowinki technologiczne? Z pomocą przychodzi włoska Vittoria, która w swoich najwyższych modelach opon zarówno MTB jak i w szosowych zastosowała ten jakżesz ciekawy pierwiastek. Jest podobno szybciej, bardziej odpornie na przebijanie się i ogólnie wszystko jest in-plus. Mamy nadzieję, że przyjdzie nam to sprawdzić na własnej skórze.

Canyon i Android

Niemiecki producent we Friedrichshafen zaprezentował nie tylko najnowszą odsłonę swojego flagowego hardtaila mtb, jakim od tego roku jest Exceed CF SLX, ale także coś, co w szczególności przykuło naszą uwagę. Kupując komputerek rowerowy zawsze jesteśmy skazani na określone przez producenta funkcje. Canyon z kolei stwierdził, że nie ma sensu ograniczanie klienta czymś takim i zainstalował w swoich komputerkach Androida, dając tym samym swoim użytkownikom pełną wolność wyboru. Tak proste i jakie genialne! Nie zapomniano oczywiście o schludnym mocowaniu, zarówno dla szosy jak i mtb.

Uvex kocha ściemniać

Uvex Variotronic - tak nazywają się najnowsze okulary niemieckiego producenta, które były chyba najczęściej przymierzaną parą szkieł na targach, a wszystko za sprawą rewolucyjnego przycisku znajdującego się po lewej stronie. Wciskając go, szkła od razu ciemniały, a naciskając go z powrotem - rozjaśniały się do pełnej przezroczystej bieli. Czas reakcji iście rewelacyjny: 0,1 sekundy. 

64g Selle Italia

Póki co to tylko prototyp, ale wagowo zapowiada się naprawdę obiecująco. Jeżeli będzie tak samo wygodny, jak siodełko na którym obecnie jeżdżę, to kto wie... Bo design jest wyjątkowo śmiały i myślę, że każdemu będzie w stanie przypaść do gustu. No dobra, nie wszystkim. Ale o gustach się nie dyskutuje. Kropka.

Gravel bike i chłodzenie tarczówek w szosie

Holandia to bardzo ciekawy kraj. Nie mają zimy, sprzedaż szosy w lato jest ogromna, z kolei w zimę jak ciepłe bułeczki idzie mtb. Jednak nie każdy jak się okazuje chciałby jeździć na swoim mtb po piasku nad morzem. Ba, nie każdy chciałby się na takim rowerze ścigać. Co zatem zrobić? Kupić gravel-bike'a! Idealny na szutry, a i po szosie jest w stanie bardzo żwawo połykać kilometry. Tao takie połączenie szosy, przełajówki i mtb. Oczywiście na tarczach, które w wielu modelach posiadają specjalne radiatory, tak aby ciepło wytwarzane przez hamujące hamulce w żaden sposób nie naruszyło struktury widelca, czy ramy.

Tak naprawdę jest to ułamek tego, co widzieliśmy i o czym pragniemy napisać w najbliższym czasie, jednak napisanie tak obszernego artykułu skończyłoby się dla wszystkich nas niekorzystnie. Zatem - czytajcie uważnie, a zostanie Wam to wynagrodzone :)


o autorze

Jarosław Lesisz

Z wykształcenia polonista, z zamiłowania fan dwóch kółek i wszystkiego związanego ze sprzętem rowerowym. Współzałożyciel oraz redaktor kultowego bikepl.com, twórca największego (jak na tamte czasy) forum rowerowego.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl