Nowe zabawki FRM-a

FRM jest firmą znaną przede wszystkim dzięki bardzo lekkim amortyzatorom. Ich oferta jest jednak znacznie bogatsza i obejmuje praktycznie wszystko czego potrzeba żeby rower uczynić lżejszym, ciekawszym i… droższym. Zatem po kolei.

Przerzutka przednia FD-M ZX 2X9 / 2X10


Oferowana w 2 wersjach z górnym lub dolnym ciągiem. Wersja z górnym ciągiem polega na zastosowaniu krzywki ważącej 4g. Opiera się ona o wyprofilowane miejsce w korpusie przerzutki, dzięki czemu nie ma ryzyka uszkodzenia korpusu, jak przy stosowaniu krzywek ze standardowymi przerzutkami. Oprócz rodzajów ciągu mamy do wyboru także średnicę rury podsiodłowej 31,8 lub 34,9. Waga modelu z dolnym ciągiem wynosi 103g, a z górnym 107g. NIe jest to żaden rekord jeśli chodzi o przerzutkę obsługującą tylko 2 blaty. Nie mogę się także oprzeć wrażeniu że firma nieco przewrotnie zestawia w porownaniu swój model z produktami SRAM'a i shimanowskiego XTR, które obsługują 3 blaty.
Zróbmy zatem porównanie jak należy:

FRM FD-M ZX Down-Pull: 103g.
FRM FD-M ZX Top-Pull: 107g.
Sram XX Direct Mount: 111g.
Sram XX High or Low clamp: 118g.
Shimano Dura-Ace 7900 73g
Shimano Dura-Ace 7900 z PLC TP2 77g
Shimano Dura-Ace 7900 mocowana bezpośrednio 67g
Shimano Dura-Ace 7900 mocowana bezpośrednio z PLC TP2 70g
Shimano Dura-Ace 7900 mocowana bezpośrednio z karbonową obejmą 73g
Shimano Dura-Ace 7900 mocowana bezpośrednio z karbonową obejmą i PLC TP2 76g


Prawda że to zmienia wszystko?
Cena 58 euro

Kolejną ciekawostką jest zębatka 36 uzupełniająca standardowe kasety MTB. Dzięki temu możesz przerobić kasety SRAM'a lub XTR'a z 11-32 na 12-36. Jeśli jesteś w stanie zrezygnować z super speeda na zjazdach a dzięki temu mieć możliwość podjechania pod każdą górkę nawet przy stosunkowo twardym przełożeniu z przodu to jest to rozwiązanie dla Ciebie.
 

Zębatka jest dostępna w kolorach czerwonym, złotym lub niebieskim.
Jak dokonać zmiany? To proste - wyrzucamy 11-tkę wraz z pierścieniem zamykającym. Zakładamy nową zębatkę i całość skręcamy nowym pierścieniem dopasowanym do 12-tki. Nowa zębatka w zestawie waży 57g, co sprawia, że twoja kaseta XTR będzie ważyła 270g.
Zestaw nie jest kompatybilny z kasetami 11-34.
Cena 55 euro.

Na koniec zostawiłem hamulce tarczowe. Model DBR 250 jest jednym z najlżejszych zestawów jakie możesz spotkać. Zacisk jest wykonany z jednego kawałka alu. W konstrukcji korpusu przewidziano użebrowanie, które pełni rolę radiatora, chłodzącego układ. Projekt zawiera 2 tłoczki, a dźwignie sa kompatybilne z manetkami rapidfire Shimano oraz Sram'a. Jeśli komuś odpawiada coś surowy design produktów FRM-a, to hamulce prezentują się całkiem ciekawie.
 

Reszta danych:
- mocowanie Post-Mount
- płyn DOT 4 lub 5,1
- opcjonalnie tarcze w konfiguracjach 160-140 lub 160-160
- dostępne w kolorach czerwonym, złotym, niebieskim lub czarnym
- klocki organiczne kompatybilne z XTR
- adapter IS
Waga przy konfiguracji 160-140 wynosi 538g, natomiast przy zestawie 160-160 - 555g
Cena: 579 euro
Waga tarcz:
140mm - 60g
160mm - 82g
Cena tarcz 30 euro.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl