Stan’s NoTubes pokazuje nowe koła karbonowe - ZTR Bravo

Carbon coraz bardziej dominuje jako materiał w wytwarzaniu kół rowerowych, tak samo jak przy produkcji ram czy pozostałych komponentów rowerowych. Wielu czołowych producentów kół również zaczyna stosować tą technologię . Pierwszym carbonowym modelem  Stan’s NoTubes  w technologii Bead Socket Technology to znany zeszłoroczny ZTR Valor. Ta sama technologia została zastosowana w nadchodzącym, nowym modelu – ZTR Bravo, który ma mieć zastosowanie we wszystkich odmianach kolarstwa górskiego, szczególnie jednak powinny się przyjąć w bardzo agresywnej jeździe i enduro.

Z zewnętrzną szerokościa obręczy 26.6 mm the Bravo  nie będzie tak szeroki jak u większości konkurencyjnych marek, ale NoTubes zwraca uwagę na to, że większy nie zawsze znaczy lepszy. Specjalny kształt ściany bocznej oferuje wiele korzyści obręczy, przez co zwiększona zostaje objętość toczącej się opony, bez narażania ściany bocznej na odkształcenia. (dla porównania ZTR Valor  26.4 mm)

Zbyt wielka sztywność i wysokość obręczy w niektórych przypadkach może okazać się zbędna, twierdzi Michael Bush (NoTubes). Podczas obowiązującego przekonania obręcz sztywniejsza = obręcz wyższa, NoTubes jest dumny z faktu, że potrafi zagwarantować identyczna sztywność, zmniejszając przy tym do 10mm wysokości obręczy. Takie rozwiązanie poprawia jakośc jazdy jak i szybkość, mówi Bush. W Athertons na niezwykle wymagającej trasie odbyły się zawody downhill, gdzie przetestowano obręcz Bravo i rezultaty okazały się bardzo dobre.

Obręcz Bravo będzie dostępna w komplecie gotowych kół, składanych w Nowym Yorku. Dostępne będą 3 rozmiary – 26”, 27,5” i 29” w różnych konfiguracjach piasty. Koła powinny się ukazać pod koniec lipca tego roku.

Piasty NEO

Nowością tego roku jest zupełnie nowa konstrukcja piasty, które będą stopniowo zastępować piasty Stan’s NoTubes 3.30, używane przez lata. Zostały zmienione wymiary i szerokość piasty tylnej.

Podczas gdy piasty 3.30 odchodzą w zapomnienie, nowe Neo zyskuje większą tolerancję i adaptacyjność na różnego rodzaju konwertacje – w przypadku gdyby ktoś miał zamiar wymyśleć standardową oś 153.5mm w przeciągu przyszłych dwóch lat! Przednia piasta będzie dostępna w 100mm i 110mm, podczas gdy tylnie będą dostępne w 135/147, a nawet 157 w wersji downhill. Brak jeszcze 170mm i 190mm dla fat bike’ów, ale nie będzie to trudne do zrobienia, jak twierdzi Bush. Zaślepki będą nadal szybko wymienne między osiami i będą się lepiej trzymać, czyli nie będą miały prawa wypaść.

Nowością są znacznie większe łożyska (6902 zastąpiły  6802) i 4 lub 6 zapadkowa piasta tylna. Standardowo Neo będzie używać wersji 4 zapadkowej dla tarczy 36

Ponadto w produkcji piasty zastosowano technologię, dzięki której udało się zaoszczędzić kilka dodatkowych gramów na wadze. Co więcej, będzie również wersja kolorystyczna o specjalnym wykończeniu, aby lepiej współgrała wizualnie z obręczami karbonowymi. Zarówno model Neo (4 zapadkowa) jak i Neo Ultimate (6 zapadkowa) zastąpią model 3.30 we wszytkich kołach Stan’s NoTubes jeszcze w tym roku.

Wyłączny dystrybutor: lemonbike.eu


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl