Test szosówki - Dema Carrera 9.0
Pierwsze wrażenie po wyciągnięciu z kartonu - rower ładny i może się podobać, ale…
Wiadomo
jak wygląda rama i jaką ma szatę graficzną, to rzecz jasna kwestia
gustu i w moim przypadku wrażeń jakie miałem podczas testowania
wcześniejszych rowerów.
Mając w pamięci treningi i wygląd słowackiego konkurenta Demy, to ten rower nie zrobił na mnie aż takiego wrażenia. Na moją ocenę rzutuje tutaj także to, iż zamiast skonfigurować szosówkę na pełnej grupie Ultegra, postanowiono dać korbę FSA Gossamer (50-34), która niestety nie dodaje uroku, zapewne miało to na celu obniżenie kosztów produkcji, ale mnie akurat ten zabieg nie przypadł do gustu. Waga roweru z pedałami pokazała 7,9kg (katalog: bez pedał i koszyków 7,4kg), ale proszę zabrać tolerancję +/- 200g, bo po tym teście odesłałem wagę do reklamacji...
To mi się bardzo spodobało to gniazda w widelcu (wykonany w całości z włókna węglowego), które są tak zaprojektowane aby nie było problemu w wyciąganiem przedniego koła jak to czasami bywa.
Dodam jeszcze, iż korba ma długość ramion 175mm, ja osobiście preferuję 172,5mm ktoś stwierdzi, że czepiam się, ale coraz częściej zdarza się tak, iż producent w zależności od rozmiaru ramy dobiera długość ramienia korby.
Jeśli chodzi o napęd, to dostajemy poza wspominaną już wcześniej korbą pełną Ultegrę 2x11s, co w 2014 stało się niemal standardem. Z racji mojego miejsca zamieszkania zasługuje na pochwałę zastosowanie kasety o konfiguracji 11-28. W naszym modelu testowym były założone hamulce FSA Gossamer Pro, które fajnie komponują się z całością.
Kierownica i mostek FSA wykonane z aluminium, wspornik siodła FSA SLK Carbon. Ładnie do całości pasuje biała owijka na kierownicy, która daje się bardzo łatwo czyścić.
Po wstępie można wysnuć wnioski, że rower wygląda poprawnie, bez żadnego ‘’łał”, najważniejsze pytanie to jednak jak jeździ?
Jeździ tak samo jak wygląda - poprawnie. Kilka treningów upłynęło, zanim się przyzwyczaiłem się do niego. Myślałem, że to kwestia ustawień i trochę kombinowałem z nimi, ale niewiele to dało. Rower nie można powiedzieć, że nie przyśpiesza, ale mając porównanie z poprzednimi szosami które testowałem, to na ich tle wypada przeciętnie. Na pewno ratują tu sytuację koła FSA Energy.
Jeśli chodzi o zjazdy to muszę przyznać, że ciężko było mi wejść pewnie na dużej prędkości w zakręt - myślę że jest to spowodowane przez tylny trójkąt ramy. Odnośnie jazdy mogę dodać jeszcze, że nie tłucze się na nierównościach. Przystępując do tego testu chciałem także, spróbować przyzwyczaić się do siodła które dostajemy seryjnie, naprawdę próbowałem, niestety po 10 dniach nie dałem rady i musiałem zmienić na swoje.
Jak podsumować ten rower?
Na pewno plusem jest to, że dostajemy do wyboru aż 4 rozmiary ramy, linki w ramie prowadzone są wewnętrznie i ktoś się na prawdę do tego przyłożył projektując ten system, lakier położony tak jak trzeba – podczas testu nie pojawiły się żadne odpryski.
Jeśli chodzi o właściwości jezdne to uważam, że jeszcze sporo pracy przed konstruktorami w Demie, bo ja osobiście jeśli miałbym wydać 2499,99EUR (obecne ceny na allegro – 8999,00zł) to poszukałbym czegoś innego, bo jest w czym wybierać. Choć zaznaczam przy tym, że jestem specyficznym klientem ;) Jeżeli komuś się ten rower podoba ma możliwość zakupienia go w super cenie i nie będzie go traktował jako rower, na którym ma startować w wyścigach to na pewno warto rozważyć taki zakup.
Specyfikacja:
Rozmiary
510, 540, 570, 600 mm
Materiał ramy
Carbon
Technologie
Tube to Tube, poszerzana główka, mufa Pressfit 30
Widelec
Dema full carbon
Korby
FSA Gossamer 50-34 z.
Łożyska suportu
FSA Pressfit30
Kaseta
Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch
Shimano Ultegra CN-6800
Przednia przerzutka
Shimano Ultegra FD-6800-B
Tylna przerzutka
Shimano Ultegra RD-6800 SS
Manetki
Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce
FSA Gossamer Pro
Koła
FSA Energy
Opony
Maxxis Columbiere 700x23C, zwijane
Rozmiar koła
700C
Kierownica
FSA Omega PSH Compact
Wspornik kierownicy
FSA SL-K Light
Łożyska sterów
FSA OrbitC-40 ACB 1i1/8"-1i1/2"
Wspornik siodła
FSA SLK Carbon, 31.6x350 mm
Siodło
Selle San Marco Concor Dynamic
Oceny: Wykonanie: 3 Waga: 3,5 Właściwości jezdne: 3 Cena: 3
komentarze