Test Grand Canyon CF SLX 9.9

Na początku zacytuje co możemy przeczytać na stronie producenta:

„Rama modelu Grand Canyon CF SLX została wykonana z kilku rodzajów włókien węglowych których układ został dobrany zgodnie z siłami działającymi na ramę podczas wyścigu. Pozwoliło to na pełne wykorzystanie właściwości materiału - rama modelu jest zawodniczo sztywna a jednocześnie komfortowa.

Krótki tylny trójkąt zapewnia szybkie prowadzenie roweru, niski suport ułatwia pokonywanie zakrętów a niska główka pomaga na stromych podjazdach. Ekstremalnie sztywna główka zapewnia precyzyjne kierowanie nawet przy dużej prędkości a system IPU chroni górną rurę przed uderzeniem kierownicą i uszkodzeniem.

W skład zestawu wchodzą również stery Cane Creek 40 z IPU, zacisk siodła Canyon, oś X-12 i mostek Ritchey WCS 4-Axis.” W tym przypadku producent nie kłamie, rama jest bardzo sztywna, rewelacyjnie przyśpiesza w czym pomaga mu na pewno sztywna tylna oś, nie ma efektu takiego, że rower się „tłucze”, czyli nie jest za sztywny na nierównościach. Niska główka faktycznie bardzo pomaga w pokonywaniu stromych podjazdów. Na zjazdach rower bardzo łatwo się prowadzi. Dla mnie osobiście bardzo fajnym rozwiązaniem jest system IPU, który chroni górną rurę przed uderzeniami kierownicy. Kiedyś przez takie uderzenie pękła mi rama więc za ten pomysł duży plus!

Kolejnym plusem moim zdaniem jest to, że za cenę 12,979  złotych dostajemy rower gotowy do ścigania, którego waga wynosi 9,5kg (producent podaje 9,4 – pewnie kwestia dokładności pomiarowej), gdzie w tej cenie ciężko szukać konkurenta…

Specyfikacja: Dostępne rozmiary S, M, L, XL Rama Canyon Grand Canyon CF SLX Widelec RockShox SID 29 XX World Cup

Przerzutka przednia SRAM X0 Przerzutka tylna SRAM X0 Long Cage 10s Type 2 Mechanizm korbowy SRAM S2210 Carbon 38/24 zęby Suport SRAM X-Type Kaseta Shimano Deore XT 11-36 10-speed

Kompletne koła DT Swiss ONE XR 1501 Spline Opony Continental X-King 2,2" RaceSport

Manetki SRAM Grip Shift Dźwignie hamulca Avid Elixir X0 Carbon Hamulce Avid Elixir X0 Carbon Kierownica Ritchey WCS Flatbar Black 720 Chwyty SRAM Twister Mostek Ritchey WCS 4-Axis (31,8) Stery Cane Creek Serie 40 Siodełko Ergon SM30 EVO Wspornik siodełka Ritchey WCS

Dla mnie największym minusem było siodło, strasznie nie wygodne, ale zapewne to już każdy musi indywidualnie ocenić. Oceny: Wykonanie – 3,5 Waga – 4 Właściwości jezdne – 4 Cena - 5


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl