Systemy Boscha, czyli od pralek po rowery…

Niemiecki Bosch kojarzony jest głównie z produkcją sprzętu AGD. Miłośnicy motoryzacji wiedzą natomiast, że firma ta zajmuje się też wytwarzaniem systemów samochodowych. Od kilku lat Bosch obecny jest także na rynku rowerowym – dostarcza innowacyjne rozwiązania dla rowerów elektrycznych. W Polsce można je spotkać m.in. w jednośladach marki Kreidler.

Na polskim rynku systemy produkowane przez Boscha, w których skład wchodzą m.in. napęd, bateria i komputer pokładowy, znaleźć można np. w miejskich i górskich e-rowerach Kreidlera, niemieckiej marki obecnej w Polsce od kilku miesięcy.
Kreidler_Las_Vegas_2.0_mat

Bosch i jego e-Bike Systems to w zasadzie trzy główne linie – Performance, Activ i Classic, dedykowane różnym potrzebom, a przede wszystkim, jak zresztą same nazwy wskazują, różnym stylom jazdy. Zależnie od rodzaju, napędy pozwalają na osiągnięcie prędkości od 25 do 45 km/h. W pełni naładowana bateria pozwala przejechać nawet do 180 km. Po przebyciu takiej odległości trzeba liczyć już tylko na siłę własnych nóg” – tłumaczy Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w Kreidler Polska.

Kreidler_Vitality_Eco_Plus_mat

Rdzeniem niemieckich systemów są komputery pokładowe Intuvia, które pozwalają na sprawdzenie m.in. aktualnej prędkości, czasu podróży i przebytej odległości. Za jego pomocą wybrać można też jeden z kilku trybów jazdy (m.in. eco, sport i turbo).

Grupa Bosch weszła na rynek e-rowerów już w 2009 r. Od tego czasu zyskała sobie mocną pozycję, szczególnie w Europie. Zapotrzebowanie na rowery z napędem elektrycznym okazało się (głównie w Niemczech) tak duże, że firma opóźniła ekspansję na rynek amerykański aż do 2014 r.

Jeszcze więcej możliwości

W centrach badawczych Boscha wciąż trwają prace nad nowymi rozwiązaniami dla rowerów elektrycznych. Niedawno zapowiedziano wprowadzenie w 2015 r. na rynek systemu Nyon (dedykowanego linii Performance), który ma być równocześnie e-rowerowym kontrolerem, urządzeniem do nawigacji oraz trenerem fitness.

Jak wynika z komunikatów koncernu, Nyon zaoferuje m.in. zoptymalizowane z myślą o jeździe rowerem ruchome mapy 2D i 3D oraz pięć różnych ustawień pracy napędu. Sprzęt posiadać będzie ekran o przekątnej 4,3 cala. Co istotne, Nyon nie zastąpi Intuvii, lecz ma mieć charakter dodatku.

Napd_elektryczny_Bosch_Performance_Line_mat

Jednostka Nyon może być ciekawym dopełnieniem dla systemów Boscha. To jeszcze więcej interesujących możliwości dla kierującego, co również pokazuje, że niemiecka firma jest obecnie motorem napędowym branży rowerów elektrycznych i wyznacza trendy na przyszłość. Z tego m.in. powodu w e-rowerach marki Kreidler używane są właśnie te napędy” – komentuje Ireneusz Miśkowiec.

System_Bosch_Nyon_mat

Kolejne szczegóły dotyczące Nyon oraz pierwsze wyposażone w niego rowery zostaną zaprezentowane pod koniec sierpnia, podczas tegorocznych targów rowerowych Eurobike, największej tego typu imprezy na świecie.


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl