Zapowiedź kilku nowości od Giant na 2015 rok

 

2015-Giant-Defy-Advanced-1

Jeśli wierzyć temu, co można zobaczyć na ogólnoświatowej stronie Gianta, wszystkie szosówki serii Defy (endurance road) będą wyposażone w hamulce tarczowe. Giant tym samym zostanie pierwszym dużym producentem, który zdecydował się na taki krok. W modelu Advanced zostaną adaptery pod hamulce szczękowe dla tych, którzy nie są przekonani do tarczówek.

Póki co, informacje nie są potwierdzone ale można zauważyć kilka nowości. Całkowicie nowe ramy, które nie mają nic wspólnego z obecnym modelem Advanced. Największą zauważalną różnicą są cieńsze, wyglądające bardziej opływowo rury podsiodłowe niż w modelach z roku 2014. Specyfikacja sztycy D-Fuse  zdradzaja, że dzielą wspólny mianownik z przełajówkami TCX Advanced, zwłaszcza jeśli chodzi o schowany zacisk sztycy. Główka sterowa jest dużo grubsza, co prowadzi do większego przekroju zarówno górnej jak i dolnej rury zanim obydwie zwężą się w kierunku tylnej części roweru. Widelec przedni jest dużo większy, co idzie bardziej w kierunku aero.

Giant Defy Advanced 1 (2015) wyposażony zostanie w tradycyjną Ultegrę z hamulcami mechanicznymi TRP Spyre. Cała linia rowerów na hamulcach tarczowych będzie wyposażona w obręcze Giant P-R2 na piastach Performane Tracker, które wyglądają na nowy system kół, do tego zestawu dołączone będą opony Giant 700x25c P-R3, zestaw wydaje się być lżejszy od składanego obecnie R3AC- ale na dokładne informacje musimy poczekać. Widelec będzie karbonowy z rurą sterową "Hybrid OverDrive" (1-1/8" do 1-1/4").

2015-Giant-Defy-Advanced-2-disc-brake-road-bike

2015-Giant-Defy-Advanced-2-disc-brake-road-bike2

Następny na liście to Defy Advanced 2, który ma dwa malowania oraz dwie opcje wyposażenia. Specyfikacje sprzętowe oparte są na grupie Shimano 105 z korbami RS500, ale korba 105 jest widoczna na jednym z rowerów na stronie Gianta. W obydwu rowerach są te same koła co w Defy Advanced 1, karbonowa sztyca D-Fuse, standardowy mostek i kierownica.

2015-Giant-Defy-2-alloy-endurance-road-bike2

Modele aluminiowe Defy nie mają co prawda hamulców tarczowych, ale dostały nową ramę o kształcie rowerów linii Advanced. Porównując do serii Advanced, trójkąt tylni jest nieco cieńszy (lub bardziej płaski) i łączy się z rurą podsiodłową kilka centymetrów niżej niż górna rura, co sprawia, że Defy zyska na zwrotności oraz ma pochłaniać dużo lepiej drgania.

2015-Giant-Avail-Advanced-1-womens-disc-brake-road-bike

Seria Liv stworzona specjalnie dla kobiet, Avail ma mieć podobne malowanie, dodając do tego hamulce tarczowe z modeli Advanced. Liv Defy Advanced 1 został wyposażony w Ultegrę (z kasetą 105), zaciski hamulca TRP Spyre, sztycę karbonową D-Fuse i Giant'owski mostek i kierownicę. Koła i opony podobne jak w męskich rowerach.

2015-Giant-TCR-SLR2-race-road-bike

Giant TCR SLR2 2015 jest przeprojektowaną wersją SLR, która jest odpowiedzą na rowery z wyższej półki, lekkie aluminiowe ścigacze. Nowa rama zawiera kilka nowości - wewnętrzne prowadzenie linek, szczuplejsze widełki tylne, które łączą się nisko z rurą podsiodłową i wklęsłą główką sterową. To ostatnie podpowiada, że z hydroformowaniem rur nie ma żartów, zostały one wzmocnione i usztywnione, co znacznie poprawi właściwości przy przyśpieszaniu. Dolna rura wygląda na ciężką. Model SLR2 wyposażony będzie w pełną grupę 105 z 11-biegową kasetą, z Giant-owskim kokpitem, kołami i oponami.

2015-Giant-Revolt-0-alloy-adventure-road-bike

Kolejnym, ciekawym modelem jest Revolt 0. Rama zdaje się być taka sama, jak w tegorocznych rowerach, jednak Revolt wygląda całkiem inaczej. Wyposażony głównie w napęd Ultegry z zaciskami TRP Spyre i korbą FSA 48/34. Koła to aluminiowe P-CXR1 z oponami 700x40 Schwalbe Smart Sam.

A jak będzie na prawdę to się okaże po prezentacji pełnej kolekcji Gianta na 2015r, ponieważ powyższy opis opierał się tylko na obserwacjach 
Giant-Bicycles.com


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl