RE:aktiv – współpraca zwieńczona sukcesem

Różnego rodzaju porozumień zawieranych pomiędzy poszczególnymi firmami z branży rowerowej było już kilka, zatem dlatego to miało by być inne oraz wyjątkowe. Może dlatego iż podjęcia zaprojektowania od nowa kompletnego zawieszenia roweru mtb podjęły się trzy bardzo znane marki: Trek – znany każdemu producent rowerów oraz komponentów rowerowych, Fox Racing Shox– producent amortyzatorów oraz uwaga Penske Racing Shocks – producent najwyższej klasy zawieszeń.

Fuel_EX_9_27_5

Ostatnia spośród trzech firma fanom kolarstwa prawdopodobnie  nie jest w ogóle znana, dlatego też krótko ją przedstawię. Firma Penske Racing Shocks jest raczej manufakturą produkującą najwyższej klasy systemy zawieszeń które można spotkać w takich seriach wyścigów motorowych jak Formula 1, NASCAR czy Indy Car.

Fuel_EX_9_8_27_5_angle

 

 

System tłumienia Re:aktiv wykorzystuje tłumienie regresywne aby uzyskać to czego przez lata nie udało się uzyskać dzięki zaworom bezwładnościowym. Tłumienie regresywne jest z powodzeniem stosowane w wyżej wspomnianych dyscyplinach sportów motorowych. System ten zapewnia lepsze panowanie nad rowerem na prostych oraz zapewnia lepszy kontakt z podłożem w zakrętach jednocześnie będąc cały czas przygotowanym na nagle napotkane przeszkody.

Fuel_EX_8_27_5 

Podsumowaniem mogą być słowa szefa działu badawczo-rozwojowego Penske Racing Shocks Billa Gartner, który stwierdził, że technologia regresywna pomogła rozwiązać tylko jeden z problemów z którymi boryka się świat rowerów ale jest na świecie jeszcze mnóstwo innych technologii możliwych do zastosowania przy budowie rowerów. Możemy mieć zatem nadzieję że kooperacja tych trzech firm będzie trwać nadal i przyniesie kolejne ciekawe rozwiązania z dziedziny amortyzacji.

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl