Rowerowy maj. Krótki przegląd bagażnikowych nowości

Rower można oczywiście umieścić bezpośrednio w aucie. To jednak ma sporo wad – łatwo ubrudzić wnętrze pojazdu, a i kwestia potrzebnego miejsca ma często duże znaczenie. Alternatywą są przystosowane specjalnie do transportu rowerów bagażniki i uchwyty – na dach, na hak oraz na tylną klapę samochodu.

Dach

Najprostszym rozwiązaniem, a zarazem najtańszym, jest uchwyt do przewozu roweru na dachu samochodu, montowany na bagażniku bazowym.

W ostatnich miesiącach na rynku pojawił się m.in. BikeUp polskiej firmy Taurus, aluminiowy uchwyt powstały od początku do końca w Polsce. Sprzęt pozwala na przewóz jednego roweru. Propozycja wyróżnia się korzystną relacją jakości do ceny – BikeUp kosztuje ok. 170 zł, czyli o kilkadziesiąt złotych mniej niż uchwyty o podobnych właściwościach z oferty innych producentów.

Taurus_BikeUp

Do głównych atutów polskiego uchwytu należy prosty i szybki montaż – zarówno jeśli chodzi o mocowanie na bagażniku bazowym, jak i montowanie samego roweru. Co ważne, BikeUp został pozytywnie przyjęty przez fanów rowerowej jazdy. W efekcie rozpoczęto już prace nad nowym, bardziej zaawansowanym modelem nazwanym wstępnie BikeUp Pro.

Hak

Rowery można przewozić także w inny sposób – za pomocą bagażnika montowanego na haku holowniczym. Wśród najciekawszych nowości znajduje się seria Stelvio, za której produkcję odpowiada włoska firma AutoTek.

Bagażniki dostępne są w dwóch wariantach – nieodchylane oraz uchylne (Stelvio Tilting). Poszczególne modele, dzięki którym można przewozić do 2-4 jednośladów, łączy prostota wykonania i niewygórowana cena. Urządzenia wykonane są ze stali, a szyny podtrzymujące koła rowerowe stworzono z aluminium. Stelvio kosztuje, zależnie od modelu, od ok. 500 do 1000 zł.

Autotek_Stelvio

Ciekawą propozycję przedstawiło również szwedzkie Thule. Mowa o EasyFold 932 – bagażniku pozwalającym na przetransportowanie dwóch rowerów, ważących aż do 30 kg każdy. Sprzęt stworzony został z myślą o rowerach elektrycznych, na razie niezbyt rozpowszechnionych nad Wisłą.

Thule_EasyFold

EasyFold 932 to bagażnik w pełni składany. Zastosowano w nim m.in. sterowany pedałem mechanizm odchylania, który ułatwia dostęp do bagażnika auta również wtedy, gdy rowery są już zamontowane. Nowa propozycja Thule nie należy do tanich. Cena EasyFold wynosi bowiem ok. 2500 zł, co czyni z niego jeden z najlepszych i najdroższych modeli na rynku.



Tylna klapa

Trzecia możliwość to przewóz rowerów za pomocą bagażnika umocowanego na tylnej klapie samochodu.

W obecnym sezonie do sprzedaży trafił m.in. Thule RaceWay 992 – najmocniejszy i najbezpieczniejszy bagażnik w swoim segmencie. W urządzeniu zastosowano autorskie patenty, w tym np. stalowe linki mocujące Sure-Tight oraz gałki FitDial.

Thule_RaceWay

RaceWay 992 jest również wyposażony w specjalne gumowe podkładki zwiększające bezpieczeństwo pojazdu, ale i samych rowerów. Podobną funkcję pełnią gniazda, w których zastosowano technologię tłumienia nierówności drogi, dzięki czemu rower zachowuje stabilną pozycję. Bagażnik umożliwia przewóz maksymalnie trzech rowerów. Minusem jest cena, która w tym przypadku sięga nieco ponad 1300 zł. Warto także pamiętać, że urządzenia tego typu nie pasują do wszystkich rodzajów aut.



Saris Bones 3 nie jest nowością, ale przy przeglądzie bagażników rowerowych nie sposób o nim nie wspomnieć.

To co odróżnia ten bagażnik od pozostałych produktów na rynku jest możliwość jego założenia na prawie każdy rodzaj nadwozia, niezależnie czy jest to sedan, hatchback czy kombi. Dzieje się tak, dzięki możliwości regulacji ramion bagażnika względem nadwozia. Umożliwia transport 3 rowerów, a unikalny system zabezpieczający kołysaniu się rowerów oraz gumowe stopki podpór zabezpieczają lakier Twojego samochodu,

saris

Wykonany z bardzo wytrzymałego, w 100% biodegradowalnego plastiku, Bones jest najtrwalszym i najbardziej przyjaznym środowisku bagażnikiem na rynku. Ramiona i podpory wykonane procesie wtryskiwania materiału do formy nigdy nie ulegają korozji, mogą utrzymywać do trzech rowerów na raz. Poprzez mocowanie rowerów na różnych wysokościach, Bones najlepiej zabezpiecza je przed kontaktem lub ocieraniem w trakcie transportu. Jesteśmy przekonani że jest to jedyny bagażnik jaki kiedykolwiek będziesz potrzebował, dlatego został objęty dożywotnią gwarancją. Dodatkowo jest dostępny w sześciu różnych kolorach tak by kolorystycznie pasował do Twojego auta. Projektując Bones pomyślano o wszystkim. Wadą jest spora ilość linek, którą trzeba przymocować do nadwozia samochodu. Cena 745 zł. 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl