Sram RS-1 i Rise-XX już oficjalnie

Pierwszą jest amortyzator przedni RS-1 swoją nazwą nawiązujący do korzeni marki Rock Shox. Jak głosi slogan Srama jest to najbardziej efektywny widelec do XC na ziemi który został zaprojektowany w celu wygrywania zawodów Pucharu Świata. Żeby mógł powstać inżynierowe ze Srama na nowo musieli przemyśleć takie kwestie jak optymalizacja wagi, budowę oraz smarowanie goleni w skorupie carbonowej. Wynikiem tego jest niespotykana integracja elementów zamkniętych w skorupie z włókna węglowego. Można powiedzieć że każdy gram widelca ma jakieś konkretne przeznaczenie i nie jest po prostu zbędnym balastem.

FS-RS1-29-SA-120-BLACK-3-4
FS-RS1-29-SA-120-BLACK-BOTTOM

Problemem z którym borykały się inne firmy próbujące do tej pory wejść na rynek z widelcami Up-side down była sztywność na połączeniu amortyzator piasta. Na tej płaszczyźnie w zależności od sposobu pojmowania Sram wykonał krok naprzód proponuąc własne połączenie piasty z amortyzatorem o nazwie Predictive Stering lub też wykonał krok wstecz wprowadzając na rynek kolejny „standard”. Moim zdaniem standardy są dobre w wielu kwestiach ale w przypadkach gdy stawią oczywistą barierę dla rozwoju należy je omijać podobnie jak kiedyś postąpił Trek prezentując model Madone. Czym że zatem jest owe nowe rozwiązanie. Jest to połączenie kilku różnych elementów: osi sztywnej o średnicy 15mm, piasty o specjalnej budowie oraz swego rodzaju rowków wpustowych umieszczonych w widelcu. Mówiąc prosto jest to pewna modyfikacja znanego rozwiązania osi sztywnej QR 20mm. Piasta posiada na końcach ostre zakończenia na kształt pierścienia zębatego zwiększające tarcie oraz zapewniające większą sztywność na połączeniu piasta-amortyzator. Dodatkowo w amortyzatorze w miejscu połączenia z piastą znajdują się swego rodzaju wpusty uniemożliwiające ruch osi piasty w żadnym kierunku a tym samym zwiększające sztywność układu. Ta technologia będzie dostępna tylko dla widelców RS-1.

FS-RS1-29-SA-120-DFBLK-TOP
FS-RS1-29-SA-120-DFBLK-FRONT

Specyfikacja:

Nazwa: RS-1

 

Dostępne rozmiary: 29”

Skok amrotyzatora: 80/100/120mm

Rozmiar golieni: 32mm, anodowane na czarno

Rura sterowa: włókno węglowe

Dostępne osie: Predictive Steering – Torque Tube

Tłumik: Akcelerator

Spreżyna: Solo Air

Waga: 1.666g

Sugerowana cena detaliczna: 1,865$

Dostępność: czerwiec 2014

Drugą nowością są koła. Niech myślą przewodnią do drugiej części będzie cytat „Nie wygrywasz będąc najlżejszym, nie wygrywasz będąc najsztywniejszym lecz wygrywasz będąc najszybszym”. W tym celu firma zdefiniowała rodzaje terenu po którym poruszają się kolarze i zaczęła pracę nad każdym z osobna. Każdy z trzech nowych rodzajów kół jest swego rodzaju balansem pomiędzy  pięcioma cechami: wagą, przyśpieszeniem, przeznaczeniem, sztywnością i wytrzymałością.

SRAM_MTB_RISE_XX_Front_Dynamic_MH
SRAM_MTB_RISE_XX_Rear_Side_MH


Najwyższym modelem przeznaczonym do XC jest Sram Rise XX. Podczas projektowania kół Sram Rise wzięto pod uwagę takie czynniki jak przyśpieszenie, przeznaczenie, sztywność aby dać prawdziwą przyjemność z jazdy miłośnikom XC. Ponieważ koła przeznaczone są dla kolarzy którzy nie znają kompromisów dlatego też dostępne będą w wersji 29” i dedykowane pod szytki.

Specyfikacja:

Przeznaczenie: XC

Dostępne rozmiary: tylko 29”

Obręcz: carbonowa pod szytki

Szprychy: stalowe cienowane

Łożyska:ceramicze

Waga: 1285g ( w najlżjeszej konfiguracji )

Dostępność: maj 2014

Trzecią i ostatnią nowością są piasty wykonane w technologii Predictive steering. Jest to jakby pochodna kół oraz amortyzatora przeznaczona dla miłośników własnoręcznego składania kół dostosowanych pod własne potrzeby.

SRAM_MTB_RISE_XX_PS_Hub_Axle_MH
SRAM_MTB_Predictive_Steering_Hub_M
Specyfikacja:

Przeznaczenie: widelec Sram RS-1

Rodzaj szprych: klasyczne zakrzywione

Ilość szprych: 28 lub 32

Rodzaj łożysk: ceramiczne Speed bearings

Waga: 165g

Dostępność na ryku: maj 2014


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl