Olympia Leader 2014 - nowa generacja ram

Leader jest także najwyższym modelem roweru szosowego w katalogu Olympii na 2014 rok. Rower jest mieszaniną designu, najlepszych rozwiązań inżynierskich oraz niebywałej dbałości o szczegóły.

Olympia-LEADER-Ultegra-Di2

Projekt roweru został oparty o trzy fundamentalne koncepcje: design, zdolności hamowania i aerodynamikę. Zaprojektowany został dla zaawansowanych użytkowników szukających bardzo zaawansowanych technologicznie produktów w połączeniu z unikalnym designem oraz wysoką skutecznością hamulców.

131001103160_lead_1

W rzeczywistości rama Olympii bazuje na najnowszej generacji szosowych hamulców tarczowych. To nie jest rama zaadoptowana do potrzeb hamulców tarczowych. To jest rama zaprojektowana dla hamulców tarczowych.

131001103170_lead_2

Przejdźmy do szczegółów. Design przewiduje aerodynamikę wszystkich  rurek oraz widelca szczegółowo zaprojektowaną oraz obliczoną za pomocą komputerowej symulacji. Przyglądając się uważniej możemy zobaczyć ciekawą konstrukcję główki ramy. Znajduje się tam bowiem bardzo wąskie żebro łączące rurę górną z dolną . Rura sterowa została przystosowana pod stery zintegrowane w standardzie 1” 1/2 – 1” 1/8.

131001103180_lead_3

Przewód hydrauliczny z przedniego hamulca znajduje się wewnątrz widelca. Przesuwając się bardziej do tyłu możemy zauważyć bardzo ostry uskok pomiędzy rurą podsiodłową a górą rurą tylnego trójkąta. Tutaj Olympia opowiedziała się za bardzo krótką dolną rurą tylnego trójkąta. Gwarantuje to optymalną prędkość nawiązując do tradycji najlepszych ram aerodynamicznych. Znowu w tym przypadku mamy do czynienia ze spoilerem który podobnie jak ten znajdujący się przy główce sterowej został zaprojektowany dla lepszego przepływu powietrza oraz wzrostu aerodynamiki.

131001103190_lead_4

Jak już wspomniano Leader został zaprojektowany do współpracy z szosowymi hamulcami hydraulicznymi. Rower jest dostępny z najnowszą generacją hamulców szosowych Shimano Ultegra Di2, kołami Shimano oraz komponentami FSA. Z tego powodu lewe ramie widelca oraz dolna lewa rura tylnego widelca nieznacznie różni się od prawej strony i jest większa. Taki zabieg ma zwiększyć sztywność lewej strony rowery zapobiegając odkształceniom wynikającym z sił generowanych poprzez hamulce.

1310011031120_leader

Z technicznego punktu widzenia Leader został wyprodukowany w technologii monocoque. Rama składa się głównie z włókien T800s, T700 and M30 połącznych w sposób optymalny minimalizujący masę. Idealne połącznie włókien, żądanej sztywności oraz wagi jest jej sekretem.

Dostępne rozmiary: S, M, L, XL

Dostępne malowania: Czerwony metaliczny z srebrnymi wykończeniami


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl