Lazer Z1 - Helium doczekał się godnego następcy

Uwagi dotyczyły przede wszystkim wagi. Ponad 300g na głowie, to już jest co nosić, aczkolwiek genialny system regulacji, który nie ma sobie równego na rynku, świetna wentylacja, wysoki stopień bezpieczeństwa i całe mnóstwo dodatków były powodami, dla których użytkownicy przełykali gorzką pigułkę wagową i kochali Heliuma za to jaki był. To już przeszłość, ponieważ Lazer wypuścił nowy model kasku, który zastępuje w hierarchi czcigodnego Heliuma. Nazywa się Z1.

z1

Z1 w rozmiarze M/L waży jedyne 220g i można domniemywać że w L-ce waga powinna oscylować w granicach 250g, co w moim mniemaniu jest wagą idealną, z jednej strony zapewniającej optymalny komfort, a z drugiej gwarantującą bezpieczeństwo naszej najcenniejszej części ciała. Jednak nie tylko waga została poprawiona.

Modyfikacji uległ także system Rollsys. Dla mnie już poprzedni był świetny i nic bym nie zmieniał, ale jak widać konstruktorzy dostrzegli możliwość jego modyfikacji i oto mamy ARS - Advanced Rollsys System. Nowy system jest lżejszy od poprzednika, a czy zapewnia coś więcej tego nie wiem. Dowiem się w październiku, jak kask wpadnie mi w ręce podczas targów Kielce Bike Expo. Zoptymalizowano także wielkość kanałów powietrznych, które w nowym modelu są dużo większe, w stosunku do Heliuma, choć nie było żadnych powodów do narzekania. Optymalny przepływ powietrza osiągnięto także dzięki systemowi SSD, prostemu podziałowi pasków, a dodatkowo czyniącym dopasowanie kasku najprostszym z możliwych.

Z1 posiada także możliwość instalacji nakładki aerodynamicznej. Ostatnią ale nie znowu taką ostatnią zmianą jest T-Pro (Temple Protection) - kask jest nieco niższy i jego konstrukcja lepiej chroni części skroniowe czaszki. Jak widać zmiany są duże. Z wyglądu trochę przypomina kask Speca, trochę Catlika, zachowując jednak swój niepowtarzalny charakter. Nie zrezygnowano także z mocno zabudowanego tyłu, całość sprawia niesamowite wrażenie.

Nowy kask to nie jedyna nowość w ofercie Lazera. Kolejna nazywa się Cappuccino Lock i w skrócie jest to najszybsze tymczasowe zapięcie dla roweru. Oczywiście nie jest to zapięcie posiadające wszystkie możliwe certyfikaty ochrony, ale umożliwia szybkie spięcie kasku z rowerem.

 

cappuccino

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl