Friedrichshafen - coś dla tunerów czyli mania lekkości
Carbon od dobrych kilku lat jest tematem przewodnim każdego szanującego się producenta ale tylko niewielu z nich może pochwalić się naprawdę najwyższą dostępną na rynku światowym jakością wykonania. Jedną z takich firm jest monachijski Munich Composites GmbH. Pokazany przez nich w tym roku rower PG Blackbraid zbudowany został na ramie wykonanej w technologii druku 3D. Gwarantuje ona redukcję wagi nawet o 20% w stosunku do normalnego procesu produkcyjnego przez co rama jest ultra lekka oraz sztywna. Producent przekonuje także, iż posiada świetne właściwości pochłaniania energii - wydaje się to całkiem prawdopodobne. gdyż rower posiada asymetryczny przedni oraz tylni widelec.
Nie mogliśmy przegapić najbardziej kultowej firmy jaką jest Tune, by zobaczyć jej najnowsze dzieło - korbę Black Foot, po raz pierwszy wykonaną z włókna węglowego. Waga bez blatów - ok. 360g, Dzięki tzw. Smart Spindle System jest możliwość zaadoptowania korby do praktycznie każdego możliwego standardu. Ramiona wykonane są z karbonu, cała reszta czyli gniazda, kominy i ew. blaty z aluminium 7075.
Nie można pominąć także obecności blatów Absolute Black na stoisku Tune. To efekt rozpoczętej między Panami Uli Fahlem i Marcinem Golcem współpracy, o której pisaliśmy kilka dni temu. Trzymamy kciuki za sukces przedsięwięcia.
Swoją nową kolekcją pochwalił się także i Lightweight. Na pewno największą nowością jest fakt, że pojawiła się u nich rama szosowa. Waga - 790g, kompletny zestaw z widelcem i ze sztycą podsiodłową to wynik rzędu 1340g. Dostępna w rozmiarach od 48 do 60 posiada limit wagowy... na poziomie 110kg. Trzeba przyznać, że wynik jest naprawdę imponujący w porównaniu do innych producentów. Połączenie struktury wewnętrznej wraz z geometrią ramy daje doskonałe tłumienie drgań co pozwala na komfortową jazdę nawet na długich, wyczerpujących dystansach. Testowana m.in. przez byłego torowca, a obecnie pracującego dla Lightweight'a PR-owca - Franka Jenicha jest świetnym przykładem na to, jak efektywnie można wykorzystać idealne przełożenie mocy na lekkość i świetne właściwości jezdne całego roweru.
W tym roku także w sposób znaczący została przeprojektowana topowa linia kół Obermayer - o blisko 5mm został zmniejszony profil obręczy, zewnętrzne krawędzie obręczy zostały wygładzone i wyglądają na nieco płytsze przez co w szybki i mniej skomplikowany sposób można wymieniać na nich szytki. Docenią to w szczególności zawodnicy oraz Ci, którzy lubią eksperymentować z ciągle nowym ogumieniem.
Gold-Race - zapewne mało kto z Was słyszał o tej firmie. A szkoda, gdyż są producentem naprawdę topowych łożysk . Ich największe zalety to ekstremalnie niskie opory toczenia, odporność na warunki atmosferyczne przy zachowaniu bardzo niskiej wagi. Oferta jest niezwykle szeroka, więc każdy będzie mógł znaleźć łożysko odpowiadające jego potrzebom. Jako ciekawostkę można dodać że na łożyskach tej firmy jeździ sam Spartakus, a za niedługo dzięki naszej skromnej pomocy także najlepszy handbiker świata Rafał Wilk.
Targi dobiegły końca. Jak to mawia kolega sobota to już "germański najazd barbarzyńców" czyli dzień otwarty dla publiczności. Udało się przeżyć i to… Do zobaczenia za rok...
komentarze