Nowa Orbea Alma 2014

orbea-alma-new-frame

Po raz pierwszy Alma została zaprezentowana w 2003 roku. Przez te ponad 10 lat konstrukcja przechodziła wiele zmian. Obecnie oferowana w karbonowym, monolitycznym wariancie pod koła 29”. W 2011 została zaprezentowana druga generacja ram Alma pod koła 29”. Model 2014 posiada kilka innowacji. Po pierwsze nowa monolityczna forma, jeden element dla przedniego trójkąta ramy i dwa dla tylnego trójkąta, w celu zapewnienia optymalnej wagi, sztywności  i komfortu.

alma27-5-29

Rama Alma dostępna jest w dwóch modelach: Orbea Monocoque Race (OMR) oraz Orbea Monocoque Performance (OMP), które różnią się użytymi włóknami karbonowymi. Najlżejsza, topowa wersja OMR oferuje taka samą sztywność jak cięższa OMP. Orbea jest pewna wytrzymałości tych ram, dlatego oferuje dożywotnią gwarancję na swoje produkty.

orbea-4x4


4x4 znaczy pełna kontrola trakcji. Absolutna niezawodność. Doskonałe rezultaty na każdej powierzchni. Ta charakterystyczna technologia 4x4 zastosowana w Orbea Alma wyróżnią ja spośród innych produktów. Wystarczy spojrzeć, iż zarówno przedni jak i tylny trójkąt ramy mają 4 wspólne punkty zamiast spodziewanych 3, co przyczynia się właśnie do lepszej pracy ramy.

orbea-alma-dcr

Sztywność ramy wzrosła o 15% w stosunku do poprzedniego modelu, przez co lepiej przenoszona jest moc zawodnika. Do tego poprawiono komfort jazdy: zmienione kąty ramy przedniego i tylnego trójkąta pozwalają na niższe umiejscowienie punktu styku górnej rury oraz rury podsiodłowej, co zapewnia lepsza absorbcję drgań.

Nowy koncept dużych kół zakłada, że zarówno rozmiar ramy jak i koła powinny być dostosowane do wzrostu zawodnika. Do tego środek suportu został delikatnie podwyższony, a mostek skrócony, przez co osiągnięto lepszą pozycję do ataku.

orbea-almba-new-01

Uwzględniając nową geometrię ramy zrezygnowano z 7 rozmiarów ram Alma 26 i Alma 29 na rzecz 5 rozmiarów nowej Alma (dwa będą dostępne z kołami 27,5” oraz trzy z dużymi kołami 29”), tak by dostosować je do różnych zawodników XC. Geometria ram nowej Almy wzrasta liniowo wraz z rozmiarem ramy – naturalnie mniejsze rozmiary S i M dostępne są na kołach 27,5”, M jest dostępny także na kołach 29”, natomiast większe L i XL tylko na 29”.

DCR czyli Direct Cable Routing – bezpośrednie prowadzenie przewodów wewnątrz ramy zostało usprawnione w stosunku do innych producentów. Tutaj w standardzie oferowana jest wewnętrzna ochrona linki, co ma zapewnić precyzyjniejszą zmianę biegów (mniejsze tarcie) oraz pełne uszczelnienie. Zysk wagowy w stosunku do standardowych rozwiązań to blisko 50 g. Do tego rama oferuje: taperowaną głowkę, łożyska typu press fit, przygotowanie pod rozwiązanie Di2 oraz Direct Post Mount.

Orbea zaprasza na swoje stoisko podczas trwających właśnie targów Eurobike.

eurobike-alma-orbea

Dystrybutorem marki Orbea w Polsce jest firma POLSPORT



komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl