Nowe piasty SRAM X0
Piasty te mają być wystarczająco lekkie do rowerów XC i wytrzymałe do All-mountain, przez co są naprawdę uniwersalne – przód waży 130 g a tył 250 g. Łożyskowanie SPEEDBALL ma pozbawić użytkownika zmartwień o regulację piast czy kasowanie luzów. Odkuwany w technologii 3D korpus piasty z opatentowaną technologią SEEKER pozwala na lepsze ułożenie szprych pod odpowiednim kątem. Osie piasty są konwertowalne na wszystkie popularne standardy. Natomiast bębenek piasty tylnej dostępny jest także dla 11-rzędowej kasety XD. Dostępne są na 32 lub 28 otworów w kolorze czarnym z czerwonymi lub srebrnymi akcentami.
Najważniejsze technologie zastosowane w piastach SRAM X0
DOUBLE TIME – opatentowany system zapadek. 4 proste zapadki obracają się wewnąrz 26-zębowego pierścienia, przez co stworzono 52 punkty zaczepienia. W rezultacie osiągnięto zaziębianie się co 6,9 stopnia bez zmniejszania rozmiaru zębów czy ingerencji w budowę wewnętrzną, co ma przynieść naprawdę długą i bezproblemową pracę bębenka.
SPEEDBAL Jedyną regulacją, która musiała mieć wykonana piasta, została dokonana w fabryce. Każda część łożyskowania została dokładnie wykonana, co oznacza niezwykła precyzję i długą żywotność. Czasy, kiedy należało kasować luzy minęły bezpowrotnie – oczywiście wg SRAM.
SEEKER Korpus piasty odkuwany w technologii 3D. Lekki. Wytrzymały. Umiejscowienie szprych pod kątem bardziej odpowiednim, co ma zapobiec ich pękaniu i zmniejszaniu naprężeń.
SIDE SWAP SYMMETRICAL Zmiana osi jest niezwykle prosta. Może być dokonywana bez użycia narzędzi. Do tego boczne zatyczki piasty są symetryczne i można je zmieniać nawzajem. To ułatwi ew. wymianę osi.
XD Kompatybilność z bębenkiem w technologii XD do użycia z kasetami SRAM 1X 10-42z.
Piasty SRAM X0 mają być dostępne już w grudniu 2013 r. Sugerowana cena detaliczna na rynek europejski to 181,85 EUR przednia i 336 EUR tylna.
komentarze