Syntace - inteligentnie zbudowane koła

Wszystko zaczęło się od rosnącego zapotrzebowania na szerokie obręcze, których niska waga pozwoli na uniwersalne zastosowanie, zaczynając od długodystansowych maratonów, a kończąc na ciężkim enduro. Niestety żaden producent nie był chętny, aby stawić czoła takiemu wyzwaniu. I właśnie w tym miejscu firma Syntace postanowiła zbudować koła na szerokich, wytrzymałych obręczach oraz piastach, przystosowanych do użytkowania w każdych warunkach pogodowych - i to wszystko jak zawsze w bardzo niskiej wadze!

Koła systemowe kontra systematyczny tuning.

Niepodważalnym atutem kół systemowych jest ich często spektakularny wygląd. I tutaj ich plusy raczej się kończą. Decydując się na zakup kół systemowych musimy być świadomi, że równocześnie zgadzamy się na liczne minusy. Na przykład ilość szprych (często 24 i mniej), która w przypadku złamania jednej z nich uniemożliwia dalszą jazdę. W najgorszym razie brak dostępności zamiennika na rynku. Inną negatywną cechą typową dla kół systemowych jest ich wysoka waga oraz mierna sztywność. I właśnie tutaj uwidacznia się przewaga kół Syntace. Składanych od lat w sprawdzonej technologii tradycyjnej, doprowadzonej do perfekcji i w procesie systematycznego tuningu!

Syntace_PICTURE5598 Syntace_PICTURE5612



Perfekcyjne napięcie szprych

Dla podniesienia żywotności kół firma Syntace stosuje specjalnie skonstruowane asymetryczne obręcze typu MX, w których wszystkie otwory wywiercone są pod kątem odpowiednim dla danej szprychy. Także kołnierz piasty skonstruowany jest w taki sposób, aby jak najlepiej zgrywał się z kątem ułożenia szprych. Zarówno szprychy typu CX-Ray jak i aluminiowe nyple pochodzą z Belgijskiej firmy Sapim. 
Wszystkie koła Syntace W-Series są składane i zaplatane ręcznie przez fachowców w Niemczech.

Przełom w dziedzinie niskich oporów toczenia.

Według najnowszych badań lekko toczące się opony, z charakterystycznymi dla siebie cienkimi ściankami bocznymi, dopiero w połączeniu z szerokimi obręczami są w stanie w pełni rozwinąć swoje możliwości. Dlatego wszystkie obręcze stosowane w kołach W-Series są odpowiednio szerokie a w porównaniu ze swoimi odpowiednikami u konkurencji, także bezkonkurencyjnie lekkie!

Aluminiowe obręcze Syntace vs. obręcze z karbonu.

Dzięki zastosowaniu nowego profilu asymetrycznej obręczy, specjalnie zmodyfikowanego aluminium oraz odpowiedniego, wielostopniowego procesu obróbki, udało się w przypadku obręczy o szerokości 30mm uzyskać niską wagę wynoszącą 430g (w przypadku kół 26 cali w wersji na 28 i 32 otwory). Wersja obręczy o szerokości 25mm waży jedynie 350g!

Niższe ciśnienie dla większej kontroli podczas jazdy

Niższe ciśnienie w oponie oznacza: Więcej trakcji, mniej oporów toczenia w terenie, lepszą amortyzację, wyższą prędkość w zakrętach oraz krótszą drogę hamowania. Dlaczego można przy szerokich obręczach jeździć na niższym ciśnieniu? Ponieważ dzięki bardziej prostopadłemu położeniu bocznych ścianek opony względem obręczy równocześnie podwyższa się objętość powietrza w oponie. Bardzo ważną zaletą szerokich obręczy jest wyeliminowanie efektu "bekania" powietrzem opon UST podczas jazdy w ostrych zakrętach przy niskim ciśnieniu.

Oszczędność energii.

Dzięki wyżej wspomnianemu bardziej prostopadłemu ułożeniu bocznych ścianek opony względem obręczy, redukuje się ich odkształcanie podczas pracy koła, co w efekcie końcowym zapewnia zmniejszenie oporów toczenia. Następna oszczędność energii dotyczy efektywnej redukcji masy rotującej. Zastosowanie szerokich obręczy pozwala na uzyskanie identycznej trakcji przy węższych oponach jak podczas zastosowania węższych obręczy i szerszych opon. Ponieważ różnica w wadze opon będzie zawsze wyższa od różnicy w wadze obręczy i dodatkowo poprzez fakt, że opona znajduje się dalej od osi koła niż obręcz, dochodzi do bardzo efektywnego zredukowania momentu obrotowego! Dla lepszego zrozumienia tego efektu należy popatrzeć na połączenie opony i koła jako całości. Przy zastosowaniu reguły "więcej obręczy i mniej opony" uzyskujemy pożądaną redukcję rotującej masy koła i to dokładnie tam, gdzie przynosi to największy efekt - czyli na jego obwodzie!

Gwarancja wytrzymałości

Na wszystkie koła W-Series firma Syntace oferuje ograniczoną 10 letnią (3+7) gwarancję na wady produkcji oraz materiału: od daty zakupu do końca trzeciego roku następuje bezpłatna naprawa lub wymiana; od czwartego do końca dziesiątego roku klient płaci jedynie 50% aktualnej ceny sprzedaży.

Ciekawe jak to wszystko przekłada się na jazdę. O tym jednak będziemy się mogli przekonać w teście porównawczym w którym w szranki staną koła systemowe, wspomniane koła Syntace, a także koła na wyścigowych komponentach złożone w firmie Marka Konwy oraz koła składane w wersji ekonomicznej.

Dane techniczne i ceny znajdziecie na stronie Cult-Bikes


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl