Trenażery Kinetic 2014
Najbardziej widoczne zmiany zaszły w flagowym modelu Kinetic Rock and Roll. Rama trenażera została przeprojektowana tak, że w centralnym punkcie podpierany jest cały rower, a elastomerowe wstawki redukują drgania i pozwalają na płynniejsze poruszanie się na boki. Przypomnijmy, że to właśnie ten model trenażera pozwala na bardzo ciekawe odczucia z jazdy, gdzie rower nie jest na sztywno przymocowany jak ma to miejsce w innych tradycyjnych trenażerach. Nowy centralny design pozwala także na zmniejszenie ramion dolnych, które podpierają całą konstrukcję, przez co jest ona smuklejsza, a całość po prostu mniejsza.
Na poniższych zdjęciach porównanie poprzedniej wersji Rock and Roll (lewa) oraz nowej 2014 (prawo)
Dodatkowo zmianie uległ także sposób mocowania osi koła do trenażera. Zamiast zacisku typu szybkozłącze zastosowano dwa pokrętła gumowo-plastikowe, które pozwalają na mocniejsze i bardziej bezpieczne połączenie. Łatwiejsze jest także ustawianie trenażera do konkretnej opony, a dłuższe ramiona pozwalają zmieścić koła z oponami nawet o rozmiarze 29” x 2.4”. Całościowo model Rock and Roll waży o blisko 1 kilogram mniej! Sugerowana cena detaliczna to 535 EUR.
Modele Road Machine, Magnetic i Cyclone ważą o ok. 0,5 kilograma mniej. Ich ceny na rynku to odpowiednio 379 EUR, 299 EUR i 225 EUR.
Nie wprowadzono żadnych zmian w opatentowanej przez firmę Kinetic konstrukcji oporowej z zamkniętą komorą z cieczą i sprzężeniem magnetycznoym, która jest szczelna i sprawdzona. Dzięki takiemu rozwiązaniu zapewnione jest odpowiednie i powtarzalne obciążenie, a praca z oporem może sięgać od 5 do nawet 3000 watów.
Zmiany w trenażerach marki Kinetic podyktowane są głównie wymaganiami rynku europejskiego, gdzie klienci mają na uwadze rozmiary urządzeń – powiedział dyrektor marketingu i sprzedaży Bruce Fina. Firma skupia się także na większej akcji marketingowej, która ma na celu pokazać przewagę trenażerów z układem oporowym w postaci zamkniętej komory z płynem nad tymi standardowymi, których najczęściej używają konsumenci w Europie – magnetyczne czy wiatrowe. Jednak powtarzalne treningi na mocy i niemal realistyczne odczucia z jazdy mogą być w pełni odczuwalne tylko na trenażerach typu Kinetic.
Linia trenażerów Kinetic zawiera także pomiar mocy Kinetic inRide, który został wprowadzony w ubiegłym roku. Ten system wykorzystuje do komunikacji protokół Bluetooth Smart, który jest kompatybilny z iPhone 5 i 4s oraz iPad 3. Dodatkowo można sparować pulsometr oraz sensor pomiaru mocy z nową aplikacją na iPhone. inRide jest kompatybilny z trenażerem Kinetic Rock and Roll oraz Road Machine.
Dystrybutorem trenażerów Kinetic jest firma AMP Polska.
komentarze