Nowe koła w ofercie XeNTiSa
Pierwszy z nich to model XBL 4.2 CC kosztujący jak na austriacką firmę niewiele, bo jedyne 1449 euro. Koło jest dedykowane dla rozpoczynających swoją przygodę z rowerami szosowymi, choć rozwiązania jakie w nim znajdziemy pochodzą z modeli wysoko ulokowanych w ofercie firmy.
W kołach tych przeznaczonych pod oponę znajdziemy obręcz z włókna węglowego z opatentowaną przez XeNTiSa powierzchnię hamującą. Według zapewnień koła są sztywne, stabilne i godne zaufania.
Zastosowane piasty są także własnej produkcji. Waga całego zestawu wynosi 1437g. Całość sprawia dobre wrażenie - wypolerowana powierzchnia, wysoka jakość wykończenia to musi się podobać. Koła oferowane będą dla 10-cio biegowych systemów produkcji Shimano / Sram oraz 11-to biegowych Campagnolo.
Dodatkowo producent zadbał o zintegrowanie magnesu oraz co ciekawe chip RFID umożliwiający śledzenie kół w przypadku niezamierzonej zmiany posiadacza.
wymiary: 622 x 13C ETRTO (700C)
opony: clincher 18-622 to 25-622
max. ciśnienie:
10 bar (18-622)/145 psi in 18-622
9,5 bar (21-622)/ 136 psi in 21-622
9 bar (22-622)/130 psi in 22-622
9 bar (23-622)/130 psi in 23-622
8 bar (25-622)/116 psi in 25-622
waga: 1.437g
przednia piasta: XeNTiS XCR100-B
tylna piasta: XeNTiS XCR130-B
kompatybilność:
Campagnolo 8/9/10/11-Speed
Shimano 8/9/10-Speed
SRAM 9/10-Speed
szprychy: Sapim CX Ray-black
akcesoria: quick release
dopuszczalna waga użytkownika: 110kg
powierzchnia hamowania:
XeNTiS X13 racing
Shimano R55C
SRAM Standard
Drugim zestawem niedawno zaprezentowanym jest XeNTiS SQUAD 7.5 CC. Ten model o wysokości obręczy 75 mm, w którym zastosowano nową technologię tworzenia karbonowych kół rozszerza ofertę Austriaków przeznaczoną dla najbardziej wymagających zawodników.
SQUAD 7.5 przeznaczony jest pod oponę, a z powodu nowej szerokości obręczy producent jest całkowicie pewny sztywności nowych kół. Dodatkowo połączenie z aktywnym turbulatorem ma zagwarantować doskonałe właściwości aerodynamiczne. Dzięki wadze całkowitej zestawu wynoszącej 1674g, koła wydają się świetną bronią na szybkie, wietrzne wyścigi, gdzie moc i aerodynamika są bardzo ważne. Przednie koło trzyma się piasty poprzez 16 szprych. Z tyłu dołożono jeszcze 4 więcej.
Obręcze wykonano z jednokierunkowo ułożonych włókien węglowych. Powodem do dumy jest także opatentowana powierzchnia hamująca, która ma działać zarówno w mokrych jak i suchych warunkach pogodowych. Powierzchnia ta nie ściera się i można stosować standardowe klocki hamulcowe.
Podobnie jak w opisywanym wcześniej modelu w kołach zintegrowane magnes dla liczników oraz chip RFIP umożliwiający śledzenie każdego z nich. Koła dostępne będą w 2 wersjach: Shiny White i Dark Matt.
wymiary: 622 x 17C ETRTO (700C)
opony: Clincher 21-622 bis 25-622
max. ciśnienie:
9,5 bar (21-622)/ 136 psi in 21-622
9 bar (22-622)/130 psi in 22-622
9 bar (23-622)/130 psi in 23-622
8 bar (25-622)/116 psi in 25-622
waga Shiny White: 1.710g
waga Dark Matt: 1674g
piasta przednia: XeNTiS XH001-100-W / XeNTiS XH001-100-B
piasta tylna: XeNTiS XH001-130-W / XeNTiS XH001-130-B
kompatybilność:
Campagnolo 9/10/11-Speed
Shimano 10/11-Speed
SRAM 10/11-Speed
max. waga użytkownika: 110kg
powierzchnia hamowania:
XeNTiS X13 racing
Shimano R55C
SRAM Standard
komentarze