Orbea 2014 - szosa i triathlon

Orca

W przyszłym roku najlepsza ściagancka maszyna Orbei przeszła kilka dość poważnych zmian, dzięki czemu rama będzie jeszcze lżejsza, wygodniejsza i sztywniejsza. Dla kogo dedykowany jest ten rower? Orbea tak definiuje odbiorcę:

- Pasjonat współzawodnictwa
- Prawdziwy sportowiec
- Miłośnik zawodów szosowych
- Osoba żądająca produktu z najwyższej półki

orca-przod

Wśród wielu zmian na uwagę zasługuje poprawiona geometria dla zawodników niższego wzrostu. W trzech najmniejszych rozmiarach, ramy dostarczane są ze specjalnym widelcem z goleniami 53mm.

Nowa Orca dostępna będzie w kilku wersjach, w tym topowy model w pomarańczowym malowaniu Euskltel-Euskadi. Jako jedyny w kolekcji posiadać będzie sztycę z mocowaniem siodła w wersji Monolink. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany można określić za pomocą trzech punktów:

1-DOPASOWANIE

a-odległości od suportu do rury sterowej
b-szeroka gama rozmiarów
c-monolink

2-AERODYNAMIKA

a-technologia Aizone

3-BUDOWA

a-Orbea Monocoque-SSN
b-wciskany suport
c-system Attraction
d-wewnętrzne prowadzenie linek

orca-szkic

1.DOPASOWANIE/MONOLINK

Po przeanalizowaniu danych historycznych inżynierowie do wniosku, że mogą poprawić dopasowanie ram dla najmniejszych zawodników.
Stworzono ramy w rozmiarach 47 i 49cm, mające zastąpić poprzedni rozmiar 48cm. Nowa Orca rozwijając się w kierunku liniowości rozmiarów, uwzględnia odległości między suportem a rurą sterową. Dzięki temu rama w najmniejszym 47cm rozmiarze jest dopasowana, a każdy następny rozmiar podlega logicznemu i przewidywalnemu porządkowi.

 

orca-monolink

Szeroki zakres dopasowań - dokładnie 4° regulacji w obie strony od podstawowego kąta 73° na rurze podsiodłowej, czyni zakres pracy od 71° do 75°. Dodatkowo każdy Monolink Orbea Orca posiada także przejściówkę na 2 pręty.

2.AERODYNAMIKA/AIZONE

orca-katy

Poprawiono proporcje w widelcu nowego modelu Orbea Orca na 1:3, podobnie jak w bijącym rekordy Ordu. Nowa Orca pozwoli Ci zaoszczędzić do 10 watów w porównaniu ze starym 10° nachyleniem. Siedmio stopniowy bardziej aerodynamiczny niż poprzedni widelec Orbea Orca, umożliwia teraz pracę bez straty sztywności ani precyzji sterowania. Wszystkie linki są prowadzone wewnętrznie w celu zmniejszenia oporu.
Dzięki tym zmianom nowa Orca pozwala na osiąganie większych szybkości przy mniejszym zużyciu energii.

3. BUDOWA

orca-forma

MONOCOQUE
10% lżejsza i 8% sztywniejsza niż zeszłoroczna Orca. Struktura ramy wykonana "bezszwowo" jako jedna całość z ciągłych włókien karbonu, które biegną przez łączenia rur w ramie równomiernie rozkładając nacisk - to jedyny sposób, aby tworzyć ramy mocne i trwałe, warte naszej wieczystej gwarancji. Ta metoda pozwala również dowolnie tworzyć skomplikowane i piękne kształty rur.

EC/DC ORAZ DCR
Wszystkie linki przerzutek i hamulców są teraz schowane wewnątrz ramy.
EC/DC - kompatybilność zarówno z elektronicznym, jak i mechanicznym systemem przerzutek.
DCR -  zapewnia wydajność i wewnętrzne prowadzenie mechanicznych linek.
- Linki schowane w specjalnych tulejkach.
- Niska waga
- Łatwe utrzymanie
- Mniejsze tarcie
- Dłuższa żywotność linek

SYSTEM ATTRACTION
Minimalizacja drgań przenoszonych na użytkownika, automatycznie przekłada się na większą wydajność roweru. Optymalizacja siły, niezależnie od terenu, a w efekcie lepsze przyspieszenie, transmisja mocy i kontrola nad rowerem.

PRESSFIT
Wciskany suport
Nowy standard w sztywności i niskiej wadze.
Kompatybilność z korbami wszystkich głównych producentów.
Optymalna transmisja mocy dla efektywnego pedałowania.

WIECZYSTA GWARANCJA
Wysiłki projektantów i przekonanie, że rowery Orbea są najwyższej jakości pozwalają zaoferować najlepszą gwarancję z możliwych - Wieczystą Gwarancję Orbea.

orca-kolory-iko

orca-kolory

Ordu - POKONAJ NAJWIĘKSZEGO RYWALA - SAMEGO SIEBIE
Dopracowywany powoli, aby być najszybszym

ordu-bok

Działania w celu ulepszenia Ordu skupiają się w trzech kluczowych dziedzinach - Ergonometrii, Aerodynamiki i Jakości Jazdy. Te ulepszenia są rezultatem uwag, jakie Orbea otrzymała od swoich sponsorowanych zawodników, komentarzy innych zawodników na forach i blogach, znacznych ulepszeń projektu i technologii oraz tygodni spędzonych w tunelu aerodynamicznym.

W rezultacie nowy Ordu spełnia wszystkie założenia i oferuje mniejszy ciąg aerodynamiczny i lepszy interfejs. W efekcie rower jest wygodniejszy, oszczędza Twoją energię i pozwala być szybszym.

ordu-tunel

Poza innymi czynnikami, które liczą się w profesjonalnym kolarstwie, optymalne dopasowanie pomiędzy zawodnikiem a rowerem jest najważniejszym argumentem, który był kluczowym elementem podczas prac nad nowym Ordu. Zaprojektowano ramę wedle filozofii najlepszego dopasowania. Zaczynając od konceptu odległości suportu od rury sterowej i bazując na doświadczeniu dopasowywania rowerów czasowych tysiącom triathlonistów ulepszono ramę, tak aby sprostała potrzebom dzisiejszych zawodników.

Wspornik kierownicy Monolink jest wysoce dopasowywalny i oferuje szeroki zakres regulacji wysokości bez konieczności użycia podkładek. Każdy Ordu może mieć 4 długości mostka - 75, 90, 100 i 110mm. W ten sposób możesz mieć pewność wygodnego i szybkiego dopasowania. Projekt mostka pasuje do każdej bazowej kierownicy z zaciskiem 31,8mm, więc nie ma ograniczeń w stosunku do konkretnego modelu. Upewniono się również, że możesz użyć każdego standardowego przedniego hamulca. Ty wybierasz - Ty wygrywasz.

Podobnie jak mostek, sztyca Monolink oferuje łatwy sposób dopasowania. Będziesz mógł dopasować pozycję dzięki 4° dopasowania od podstawowego 78° kąta rury podsiodłowej. Całkowity zakres dopasowania kąta siodła to 76° - 80°. Każdy rower posiada przejściówki do sztycy na dwa pręty. W ten sposób możesz używać swojego ulubionego siodła, nawet jeśli nie jest kompatybilne z Monolinkiem.

ERGONOMETRIA
WŁAŚCIWA GEOMETRIA JEST KLUCZOWA:

- Udowodnione przez guru triathlonistów Dana Empfielda
- Kąt siodła: 78°, specyficzny w triathlonie
- Tylny trójkąt: 400mm,  optymalne dopasowanie tylnego koła w okolicach rury podsiodłowej dla lepszej efektywności pedałowania.
- Rozmiar XS z kołami 650c dla użytkowników o wzroście 1,52cm - 1,63cm.

PORÓWNANIE OPORU
Zredukowano opór aerodynamiczny o 11% w porównaniu ze starym Ordu. Testy były przeprowadzane przy różnych odchyleniach kątów przy standardowym 30m/g. Odkryto najlepsze ulepszenia w wydajności w "realnym świecie" odchylenia kątów. Chodzi o to, że naprawdę rzadko będziesz jechał pod wiatr przy 0° odchyleniu. Ponieważ wiatr opływa Ordu pod kątem 10°, co jest bardzo popularne na szosie, nowy rower oferuje znaczną przewagę w porównaniu do starszego projektu.

PORÓWNANIE MOCY
Nowy Ordu może pomóc zaoszczędzić Ci do 30 watów w porównaniu ze starym modelem przy 10° odchyleniu. W trakcie 40km czasówki przy 25km/godz. wzrost wydajności pozwala zaoszczędzić 2 minuty! Przy takich samych danych obliczyliśmy, że nowy Ordu pozwoli zaoszczędzić 9 minut na dystansie 112 mil. Oczywiście, wydajnośc będzie się różnić w zależności od pozycji i kondycji zawodnika.

AiZone

WIDELEC 1:4
Jest zgodny z wymaganiami UCI, ma teraz szybszy, bardziej aerodynamiczny kształt. Zbudowano go w zintegrowany , strukturalny stożek, który zwiększa długość obszaru krytycznego, sprawiając, że przepływ powietrza przez ramę jest bardziej śliski i gładki.

ordu-widelec

Widelec jest połączony z ramą za pomocą standardowych zintegrowanych sterów 1-1/8, po to, aby ten obszar był możliwie najwęższy. Przy szerokości jedynie 38mm dalej zmniejsza opór aerodynamiczny.  W dodatku standardowe łożyska można łatwo wymienić w trakcie rutynowego przeglądu. Każdy standardowy przedni hamulec szosowy może być użyty. Ten przyjazny użytkownikowi rower oferuje mu najlepsze rozwiązania rynkowe.

AiZone
ZINTEGROWANY TYLNY HAMULEC

ordu-hamulce

Tylny hamulec został przeniesiony w miejsce poniżej tylnego trójkąta. Ramiona hamulca są ochraniane przez zdejmowaną osłonkę, która zapewnia gładki przepływ powietrza i ochronę elementów. Ta niższa pozycja hamulca pozwoliła przeprojektować połączenie rury podsiodłowej i górnych widełek, po to, aby zredukować opór i polepszyć przepływ powietrza nad tylnym kołem.

Wewnętrzne prowadzenie linek 100% DCR
Wewnętrzny system chroni linki, redukuje tarcie i zwiększa trwałość.

- Zminimalizowana waga
- Zminimalizowane utrzymanie
- Maksymalna funkcjonalność
- 100% wewnętrzny system

ordu-dcr

Jako nowoczesny superrower, Ordu ma całkowicie wewnętrzne prowadzenie linek. Uproszczono instalację dzięki jednej ramie, która pozwala na montaż systemu mechanicznego lub elektronicznego, a także efektywnie chowa wszystko przed wiatrem. Linki wchodzą do ramy przez górną rurę zaraz za mostkiem i ukazują się jedynie tam, gdzie to konieczne, aby połączyć się z konkretną częścią. Ograniczono ekspozycję linek do koniecznego minimum - wszystko w celu zminimalizowania oporu.

SYSTEM ATTRACTION NIWELUJE WIBRACJE

Widelec i tylny trójkąt nowego Ordu zostały tak przeprojektowane, aby ulepszyć kształt i zoptymalizować wyniki. Ten system w Orbei nazywany jest Attraction. Technologia ta używana jest także w szosowych modelach Orca. Jej skuteczność została udowodniona podczas wyczerpujących wyścigów teamowych na całym świecie. Opinie zawodników były tak pozytywne, że zdecydowano się na wprowadzenie systemu Attraction w nowym Ordu.  W taki sam sposób wibracje na powierzchni szosy są niwelowane. W ten sposób jazda staje się bardziej komfortowa i mniej męcząca. Z systemem Attraction możesz czuć komfort w trakcie jazdy przy zachowaniu sztywności bocznej, a jednocześnie osiągasz lepsze wyniki na rowerze z poprzez zoptymalizowaną wydajność pedałowania.

ordu-kolory

MATERIAŁY

Ordu zbudowany jest z najlepszych materiałów. Powstaje z włókien karbonowych Orbea Carbon Gold. To połączenie włókien o ultra-wysokich modułach, które gwarantują najlepszą sztywność do wagi. Tak jak inne modele, Ordu jest zbudowany w technologi Monocoque. To oznacza, że rama jest formowana w jednym kawałku, z ciągłych, długich włókien biegnących przez każde połączenia rur. W rezultacie rama jest tak mocna, że Orbea daje jej Wieczystą Gwarancję.

Ilość i kierunek kolejnych powłok jest dopasowany do każdego rozmiaru. Celem jest zapewnienie, że ORDU oferuje najlepszą jakość we wszystkich rozmiarach. Nazywane jest to Size Specific Nerve. Ordu powstaje w 4 rozmiarach, każdy rozmiar jest dopasowany  do indywidualnego rozmiaru i masy ciała zawodnika. Dlatego firma może Ci obiecać zoptymalizowane wyniki i wygodę. Dojedziesz do mety szybciej i wygodniej niż kiedykolwiek.

ordu-kolarz 


komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl