FSA wchodzi w hamulce tarczowe

klamka-k-force

Co spowodowało że FSA zdecydował się na bądź co bądź radykalny krok, wprowadzając nowy produkt do oferty? Hamulce wraz z innymi komponentami tworzą system sterowania i jako takie są po prostu naturalnym postępem w linii komponentowej FSA - powiedział Herb Tai Engineering Manager w FSA.
- Współpracujemy z kilkoma dostawcami niekoniecznie związanymi z branżą rowerową, np. z przemysłu samochodowego, którzy mają wysoko rozwinięte procesy technologiczne, których skutkiem będzie powstanie najwyższej jakości produktu końcowego - dodał.

klamka-k-force1

Zdjęcia ukazujące produkty to 3 generacja hamulców. Prawdopodobnie wkrótce do produkcji wyjdzie ich piąte wersja, a z wersjami 7 i 8 będziemy mogli się zetknąć w okolicach 2015 roku. Hamulce będą oferowane w liniach K-Force i Afterburner.

K-Force przeznaczone do XC uzupełnią linię topowych produktow z włókna węglowego produkcji FSA. Docelowa waga tego modelu ma wynosić poniżej 300g, włączając w to także jednoczęściową tarczę. Jakkolwiek z powodu kształtu klamki było sporo dywagacji i porownań do produktów z logiem Avid, to jako całość będzie to zupełnie inny produkt, choćby z tego powodu, że działać będzie na oleju mineralnym.

zacisk-k-force1

Trwają także prace nad dwuczęściowymi tarczami K-Force o średnicach 140 i 160mm oraz 180mm dla linii Afterburner. Duży nacisk położono na łatwość odpowietrzania hamulców, które w konstrukcji traktowane jest priorytetowo. Jakkolwiek FSA planuje konstrukcję perfekcyjnego hamulca, to w momencie jego premiery rynkowej powinny być oferowane wszystkie części zamienne, filmy instruktażowe czy też zestawy odpowietrzające.

afterburner

Z kolei Afterburner to linia przeznaczona do rosnącego w siłę segmentu Trail / Enduro, posiadająca aluminiowe klamki hamulcowe i większe tarcze. Oba modele mają być funkcjonalne i cechować się takimi rozwiązaniami jak beznarzędziowe regulacje. Mocowanie do kierownic ma być proste aż do bólu. Nie wiadomo jeszcze czy do produkcji wejdą modele kompatybilne z Matchmaker lub iSpec.

mocowanie

Klocki hamulcowe będą instalowane od góry i utrzymywane w miejscu przy pomocy gwintowanego trzpienia.

 

zacisk


Jak myślicie? Czy nowe produkty FSA mają szanse na namieszanie w stawce producentów hamulców?


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl