Fox Talas 34 i Float X - nowe liski na 2014
Amerykanie ciągle doskonalą swoje produkty, z roku na rok wprowadzane są zmiany, które po raz kolejny wyprowadzają konkurencję w pole, zmuszając do pogoni za liderem segmentu amortyzacji. Tym razem z myślą o najbardziej wymagających klientach, katujących swoje maszyny w Enduro i All Mountain, zaprezentowano nowe rozwiązania, które każdą ekstremalną jazdę zamienią w czystą przyjemność. Mowa o modelu Talas 34 oraz damperze Float X CTD, które niedawno ujrzały światło dzienne. Oba produkty zostały tak zaprojektowane żeby utrzymywały koła przyklejone do górskich szlaków, nawet gdy robi się mocno wyboiście i to bez kary w postaci zwiększonej wagi sprzętu.
Dzięki całkowicie przeprojektowanej platformie Talas o skoku regulowanym w zakresie 130-160mm (w poprzedniej wersji był to zakres 120-160mm) nowy amortyzator na powrót stanie się Twoim ulubionym. W celu usprawnienia obsługi i zaoferowania pracy widelca jak po maśle, za co lubimy Foxa najbardziej, system Talas wykorzystuje sprężynę powietrza, która jest sprzężona z hydraulicznym regulatorem skoku, który z kolei oferuje szybkie, ostre zmiany pomiędzy ustawieniami długości pracy. Nowy system Talas będzie oferowany na pokładzie wszystkich wideł jakie wyjdą w 2014roku. Regulacja CTD dla Talasa 34 także została przeprojektowana, oferując większą kontrolę w każdym trybie, aby lepiej dopasować się do potrzeb użytkowników uprawiających All Mountain.
Dla wielu najciekawszą rzeczą, a na pewno wartą odnotowania jest fakt, że pomimo tylu zmian, a może właśnie dzięki temu, przyszły Talas 34 zgubi 100g masy w stosunku do tegorocznego modelu.
FOX FACTORY 34 TALAS CTD w/ Trail Adjust 130/160
- Nowa regulacja skoku
- Zakres pracy 130mm/160mm
- Regulacja CTD - Climb/Trail/Descend
- Regulacja czułości trybu Trail (0, 1, 2)
- Regulacja ciśnienia sprężyny powietrznej
- Regulacja tłumienia powrotu
- Oś 15 mm
- wersje dla kół 26” i 27.5”
- Waga 1,964 g (26”)
Drugą nowością na przyszły rok, jest damper Float X CTD. Wygląda na to, że w segmencie powietrznej tylnej amortyzacji Foxa zachodzi kolejna ewolucja. Po wielu latach oferowania DHX Air, Float X wyposażono w zbiornik olejowy, dzięki czemu będzie można uzyskać większą efektywność pedałowania. Zbiornik ten pozwala na zwiększenie objętości oleju w systemie, co wraz z systemem podwójnych tłoków sprawia że damper zachowuje swoją czułość, pomimo pracy w wyższych temperaturach, do jakiej często sprzęt jest zmuszany.
Pokrętło CTD zamontowane na korpusie dampera umożliwia zmianę trybu pracy podczas jazdy. Podobnie jak w Talasie 34, oprócz tej regulacji, możemy także wybrać stopień twardości pracy w trybie Trail w zakresie 0-2.
FOX FACTORY FLOAT X CTD w/ Trail Adjust
- Nowy zbiornik olejowy
- Regulacja CTD - Climb/Trail/Descend
- Regulacja czułości trybu Trail (0, 1, 2)
- Regulacja ciśnienia sprężyny powietrznej
- Regulacja tłumienia powrotu
- Osprzęt zapewniający niskie tarcie
- Opcjonalna praca z manetką
- Waga 365 g (8.5 x 2.5)
komentarze