Sram przedstawia nowe modele korb

Fat Bike to rowery które narodziły się na Alasce i Nowym Meksyku w latach 90-tych ubiegłego wieku charakteryzujące się bardzo uproszczoną budową, posiadające grube opony umożliwiające jazdę po praktycznie każdym rodzaju terenu, przede wszystkim po śniegu, piasku i żwirze - w tych warunkach ich zalety są nieocenione. Do tej pory dostępne układy napędowe dla tych rowerów nie grzeszyły specjalną finezją. Sram dostrzegając tą lukę postanowił odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku i przedstawił dedykowane korby z grup X5 i X9.

SRAM_X5_Crank_FATBIKE_GXP100_Front_md
SRAM_X5_Crank_FATBIKE_GXP100_Side_md
Konstrukcja korb została zoptymalizowana do pracy z grubymi oponami, dzięki czemu zostało wyeliminowane zjawisko ocierania się łańcucha o ogumienie. Korby posiadają oś o długości 100 mm i dostarczane będą w konfiguracjach na dwa blaty 36/22. Waga również przedstawia się całkiem przyzwoicie jak na tak specyficzny sprzęt i wynosić będzie 871g (X9) i 955g (X5) z zębatkami i suportem GXP. Linia łańcucha została zaprojektowana na 66,5 mm.

SRAM_X9_Crank_FATBIKE_GXP100_Front_md
SRAM_X9_Crank_FATBIKE_GXP100_Side_md
Model X9 posiada kute i drążone aluminiowe ramiona, natomiast w wersji X5 ramiona są kute i posiadają asymetryczny kształt. Oba modele oferowane będą w długościach ramion 170 i 175mm.

Ceny jak to u Sram'a - 280 euro lub 314 USD za model X9 i 151 euro lub 169 USD za X5. Swoją drogą ciekawe kiedy u nas zrobi się moda na Fat Bike'i.

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl