Industry Nine wprowadza nowe koła i piasty z serii Torch.

Torch_TR_FF_BB_2

Podstawowe założenie leżące u fundamentu nowej generacji produktu to „nie zmienia się wygrywającej drużyny”. Dlatego też nowe produkty można spokojnie określić mianem nie tyle rewolucyjnych co ewolucyjnych następców. Podstawowe pryncypia Industry Nine pozostają niezmienione:

Piasty tylne z charakterystycznym mechanizmem zapadkowym o 120 punktach zaczepienia i dużej wytrzymałości mechanicznej wynikającej z prostoty ale i jakości wykonania.

Aluminiowe szprychy straight-pull wkręcane w piastę dające wysoką sztywność boczną koła i niską wagę.

Prosta konstrukcja piast oparta na łożyskach „maszynowych”.

Pełna uniwersalność systemu – możliwość dostosowania do dowolnego standardu tak przedniej jak i tylnej osi.

Torch_TR_FF_BRB_1 

Ponieważ jednak mamy do czynienia z ewolucją, w kołach i piastach Torch pojawiają się nowe rozwiązania. Podstawowe zmiany w samych piastach, tak tradycyjnych jak i tych w kołach systemowych obejmują:

Dodatkowe uszczelnienia wszystkich newralgicznych punktów – uszczelki teflonowe na końcówkach osi oraz specjalna uszczelka silikonowa pod nakrętką kasety.

Zmniejszony opór toczenia (tzw. „ciąg”) mechanizmu tylnej piasty poprzez przeprojektowanie pierścienia zębatego i zapadek, które teraz mają 2 zęby zamiast dotychczasowych 3.

Unifikacja – przednia piasta jest teraz wspólna dla wszystkich kół i obsługuje standardy osi od 20mm do 9mm QR

Łatwiejsza konwersja – przejście pomiędzy standardami przedniej osi oznacza teraz jedynie wymianę końcówek osi, sama oś pozostaje ta sama dla wszystkich opcji.

Mniejsza waga – około 100g mniej z tyłu i od 10 do 55g z przodu oszczędzone na samych piastach.

Torch_TR_set_SRS_2. 

Nowe koła systemowe I9 zawierają następujące nowe rozwiązania:

W pełni bezdętkowe obręcze, które przy zwiększonej w stosunku do poprzedniej generacji sztywności legitymują się mniejszą wagą.

Koła w standardach 26”, 27.5” oraz 29”.

Obręcze karbonowe w kołach 27.5” i 29”.

Torch_TR_FF_SRS_1 

Udoskonalone szprychy – zwiększono ich średnicę, wprowadzono kute szprychy po stronie napędu (większa odporność na uszkodzenie łańcuchem), wprowadzono też gwinty o mniejszym skoku pozwalające na dokładniejsze centrowanie kół i mniejszą tendencję do utraty napięcia.

Torch_TR_FF_SRS_2 

Torch_TR_RR_O_2

Zaplot 24 szprych w układzie 2/1 na kołach Torch 24 – suma szprych składa się z 16 sztuk po stronie na pędu i 8 sztuk po stronie tarczy z tyłu oraz 16 sztuk po stronie tarczy i 8 sztuk po stronie „wolnej” z przodu. To rozwiązanie pozwala wybitnie obniżyć wagę kół bez obniżania sztywności bocznej i całkowitej wytrzymałości kół.

Torch_TR_RR_BB_1.

Torch_TR_RR_O_1 Torch_TR_RR_SRS_3.

Zmiany w ofercie Industry Nine są długo oczekiwanym „kolejnym krokiem” ze strony tej młodej, założonej w 2005r. marki. Seria Torch wchodzi na rynek w trzech odsłonach – kołach Trail 24 i Trail (32 szprychy) oraz piastach tradycyjnych (28 i 32H). W kolejnych miesiącach marka z Asheville przedstawi następne elementy nowej oferty.

Torch_TR_RR_BB_2.

Torch_TR_RR_BRB_1 Torch_TR_RR_GG_1

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl