Lekkie jak puch nowości ze Schmolke

Pierwszą nowością w grupie TLO (The Lightest One) jest sztyca z 10 mm offsetem. Może się przydać tym z nas którzy wolą kompaktowe ramki i chcących zoptymalizować swoją pozycję na rowerze.

 

setback_popup_1 

Podobnie jak w przypadku innych produktów Schmolke, sztyca produkowana jest pod indywidualne wymagania, zarówno jeśli chodzi o styl jazdy jak również wagę użytkownika. Sama główka to konstrukcja znana z wcześniejszych modeli tego producenta, przytrzymująca szyny siodła w 8-miu punktach.

setback_popup_4 

Elementy zaciskowe są wykonane z aluminium. Posiadają one frezowane krawędzie, które wraz z dłuższą powierzchnią nośną sprawia, że lekkie szyny siodeł z włókien węglowych są bezpieczne i nie poddawana dużym obciążeniom. Śruby dołączone do zestawu jak na klasę TLO przystało, wykonane są z tytanu Ti6Al4V.

setback_popup_2 

Sama rura sztycy jest zrobiona dość ciekawie. W miejscach o największych obciążeniach zastosowano aż 19 warstw cienkiej tkaniny węglowej, natomiast w miejscach o mniejszych naprężeniach jest ich 10. Takie podejście w konstruowaniu sztyc pozwala na znaczną redukcję wagi. Jest to dość skomplikowane w procesie produkcji i raczej nie znajdziemy takiego patentu wśród tanich azjatyckich odpowiedników, które mają jednolite ścianki na całej długości.

Schmolke swoje produkty sprawdza w setkach testów na zniszczenie, starając się tak konstruować części tak, aby zachowywały należną wytrzymałość przy zachowaniu najniższej możliwej wagi.

 

Wagi i rozmiary standardowych sztyc
(na zamówienie możliwe jest wykonanie niestandardowych długości w zakresie od 150-500mm)

Całkowita długość  mm

250

300

320

350

375

400

Minimalna długość montażu mm

75

80

80

85

85

90

Długość poza ramą mm

125-175

160-220

190-240

195-265

230-290

230-310

Waga ø27,2 dla rowerów szosowych

87 g

89 g

96 g

104 g

-

-

Waga ø30,9 dla rowerów szosowych

89 g

95 g

100 g

106 g

-

-

Waga ø31,6 dla rowerów szosowych

90 g

97 g

102 g

108 g

-

-

Waga ø27,2 dla MTB

-

95 g

100 g

108 g

114 g

119 g

Waga ø30,9 dla MTB

-

101 g

107 g

114 g

119 g

123 g

Waga ø31,6 dla MTB

-

103 g

109 g

116 g

122 g

127 g

Waga ø34,9 dla MTB

-

110 g

116 g

123 g

130 g

135 g

Sztyca dostępna będzie w cenie 495 euro dla wersji dłuższych od 320mm. Krótsze modele można kupić w cenie 430 euro.

 

Kolejną nowością jest kierownica szosowa FullOver. Posiada ona większy przekrój poprzeczny sięgający od mocowania do sekcji środkowej, przez co radykalnie zwiększa się jej sztywność. Kolejną zmianą jest modyfikacja średnicy pozostałych sekcji ze standardowych 24mm jak w większości kierownic do 27,5mm. Tu też można odnotować wzrost sztywności, jednak kolejną zaletą wynikającą z większego profilu, szczególnie dla zawodników o większych dłoniach jest zwiększone poczucie chwytu, szczególnie w dolnej pozycji.

fullover_popup_1 

W stosunku do innych kierownic z grupy TLO zwiększono nieco wagę. Kierownicy przytyło się o jakieś 5g. Jednak waga końcowa jest kompensowana ważącymi 18g mocowaniami łap, które znajdują się w zestawie.

fullover_popup_2 

Wysokość kierownicy wynosi 138mm, zasięg to 95mm a średnica mocowania 31,8mm. W kierownicy znajdziemy także wgłebienia dla prawidłowego mocowania przewodów. Podobnie jak w innych produktach TLO każdy wychodzący do klienta produkt jest optymalizowany pod jego potrzeby i wagę, dlatego też możliwe jest dalsze zejście z cennych gramów. W chwili obecnej dostępny jest tylko model o długości 46cm, ważący w granicach 135-155g. Cena została ustalona na poziomie 575 euro.

 

Nowością w ofercie Schmolke Carbon jest także rama szosowa Grenoble, powstała przy współpracy z ich partnerem Schmolke Titan. Ich wiedza na temat konstrukcji ram przejawia się w tworzeniu produktów lekkich i bardzo sztywnych.

schmolke_grenoble_complete_popup 

W ramie znajdziemy taperowaną główkę z 1 1/8 do 1 1/4 cala, przez co zwiększa się sztywność w tym miejscu. Z kolei dla podwyższenia komfortu, zredukowano średnicę sztycy, która w opisywanym modelu wynosi 27,2 mm. Sztyce o mniejszych przekrojach są ewidentnie bardziej elastyczne w stosunku do modeli o większych średnicach (nie dotyczy P6 Hi Flex z Syntace, która dokładnie tak została zaprojektowana, aby być giętka), dzięki czemu uzyskujemy większy komfort jazdy, niezależnie od sztywności ramy.

schmolke_grenoble_frame_popup 

W ramie zaprojektowano mufę pod 30 mm suporty. O zaletach takiego rozwiązania nie trzeba chyba nikogo przekonywać - niska waga, sztywność… to jest to czego można oczekiwać po takim produkcie.

Waga (rozmiar54)

 

niemalowana

malowana

Rama

790 g

830 g

Widelec

290 g

295 g

Set

1080 g

1125g

Geometria 

Rozmiar ramy

Długość górnej rury poziomo

(mm)

Kąt główki

 

Kąt rury podsiodłowej

 

Długość główki

(mm)

długość chainstaya

(mm)

Baza kół

(mm)

48

524

72,6°

74,8°

90

405

967,9

51

530

73°

74,8°

120

405

971,5

54

556

73°

73,6°

 

155

405

981,5

57

570

73°

73°

190

410

998

Pozostała już tylko cena. Za przyjemność posiadania framesetu z napisem Schmolke trzeba wydać 2222 euro. Dużo?


komentarze

WiadomościWszystkie

  • Stylus

    W końcu zawitała do nas wiosna. Temperatury rosną, a wraz z nią chęci do jazdy. I mimo pewnych ograniczeń nadejdą lepsze czasy, a wtedy ktoś z...

    Więcej...

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl