X313 - Nowe dampery DT Swiss w systemie CTD
Dokładnie licząc to modele są dwa, tyle że każdy z nich oferowany w 2 wariantach - z regulacją na manetce, bądź sterowaniem bezpośrednim na damperze. Jeśli chodzi o samo rozwiązanie jest to kwestia przyzwyczajenia. Głosy - po co mi coś takiego, słychać zawsze przy wprowadzaniu nowości. Do tej pory starczyła mi blokada i pełny skok, na co mi ta środkowa pozycja? Ilu ludzi, tyle opinii. Mnie się ten system podoba i tyle i z tego co widać szwajcarom chyba też, skoro nie przespali premiery i wypuścili na rynek nowe produkty. Pierwszy z nich nazywa się…
X313 Carbon
Zastępuje on w linii produktowej poprzedni super lekki model XRC, pozostając w kwestii wagi na tym samym poziomie. Najlżejsza wersja będzie ważyć ok 145g. Wynik naprawdę imponujący. Sprzęt będzie dostępny w czterech długościach.
Model |
X 313 Carbon |
Waga [g] (bez dodatków, 165 mm) |
145 |
Długość i skok [mm] |
165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55 |
Wykończenie komory powietrznej |
Carbon fiber |
Sprężyna |
ABS |
Tłumienie |
Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout |
Regulacje |
Rebound, drive mode, lockout |
Manetka |
No |
System mocowania |
Ball joint, reducers |
Rozmiary mocowania |
22.2/25.4 x 6/8 |
Ten sam model ale sterowany z manetki umieszczonej na kierownicy nazywa się
X313 Carbon Remote.
Tu niczego nie trzeba wyjaśniać. Podłączamy linkę do drugiego gniazda w manetce i możemy cieszyć się najlepiej zgranym systemem amortyzacji jaki kiedykolwiek powstał. Wagowo nieco ciężej. Wskazówka zatrzyma się na wartości 165g i pójdzie w górę przy kolejnych długościach.
Model |
X 313 Carbon Remote |
Waga [g] (bez dodatków, 165 mm) |
165 |
Długość i skok [mm] |
165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55 |
Wykończenie komory powietrznej |
Carbon fiber |
Sprężyna |
ABS |
Tłumienie |
Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout |
Regulacje |
Rebound, drive mode, lockout |
Manetka |
Yes |
System mocowania |
Ball joint, reducers |
Rozmiary mocowania |
22.2/25.4 x 6/8 |
Jeśli lubisz szampana, ale stać Cię tylko na piwo, z pewnością zainteresuje Cię kolejny model z oferty.
X313
Te same wnętrzności jednak zapakowane w aluminiową zamiast carbonowej obudowie, poskutkowały nieco większą wagą, jednak cenowo już znacznie bardziej przystępnie.
Model |
X 313 |
Waga [g] (bez dodatków, 165 mm) |
198 |
Długość i skok [mm] |
165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55 |
Wykończenie komory powietrznej |
Aluminium white |
Sprężyna |
ABS |
Tłumienie |
Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout |
Regulacje |
Rebound, drive mode, lockout |
Manetka |
No |
System mocowania |
Ball joint, reducers |
Rozmiary mocowania |
22.2/25.4 x 6/8 |
Bliźniaczy model ze sterowaniem z manetki, to jak się zapewne domyślacie.
X313 Remote
Model |
X 313 Remote |
Waga [g] (bez dodatków, 165 mm) |
218 |
Długość i skok [mm] |
165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55 |
Wykończenie komory powietrznej |
Aluminium white |
Sprężyna |
ABS |
Tłumienie |
Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout |
Regulacje |
Rebound, drive mode, lockout |
Manetka |
Yes |
System mocowania |
Ball joint, reducers |
Rozmiary mocowania |
22.2/25.4 x 6/8 |
Przyjrzyjmy się teraz cenom, za jakie można dampery kupić na rynku. Tanio nie jest. Za najwyższy model w karbonowej puszcze bez sterowania z manetki przyjdzie nam wyłożyć 2748 PLN. Nasz portfel odchudzi się o kolejne 250 PLN, jeśli zdecydujemy się na jeszcze odrobinę luksusu i wybierzemy model Remote. Dużo bardziej zjadliwie jawi się model aluminiowy. Za wersję 313 trzeba wyłożyć 1748 PLN, a za wersję Remote 1997 PLN.
Tanio nie jest, pozostanie chodzić po babciach i ciotkach i skrupulatnie odkładać pozyskane w ten sposób fundusze. Czy warto? Tego jestem pewien.
komentarze