X313 - Nowe dampery DT Swiss w systemie CTD

Dokładnie licząc to modele są dwa, tyle że każdy z nich oferowany w 2 wariantach - z regulacją na manetce, bądź sterowaniem bezpośrednim na damperze. Jeśli chodzi o samo rozwiązanie jest to kwestia przyzwyczajenia. Głosy - po co mi coś takiego, słychać zawsze przy wprowadzaniu nowości. Do tej pory starczyła mi blokada i pełny skok, na co mi ta środkowa pozycja? Ilu ludzi, tyle opinii. Mnie się ten system podoba i tyle i z tego co widać szwajcarom chyba też, skoro nie przespali premiery i wypuścili na rynek nowe produkty. Pierwszy z nich nazywa się…

 

X313 Carbon

X313_Carbon_3K_89175-78 

Zastępuje on w linii produktowej poprzedni super lekki model XRC, pozostając w kwestii wagi na tym samym poziomie. Najlżejsza wersja będzie ważyć ok 145g. Wynik naprawdę imponujący. Sprzęt będzie dostępny w czterech długościach.

Model

X 313 Carbon

Waga [g] (bez dodatków, 165 mm)

145

Długość i skok [mm]

165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55

Wykończenie komory powietrznej

Carbon fiber

Sprężyna

ABS

Tłumienie

Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout

Regulacje

Rebound, drive mode, lockout

Manetka

No

System mocowania

Ball joint, reducers

Rozmiary mocowania

22.2/25.4 x 6/8 

Ten sam model ale sterowany z manetki umieszczonej na kierownicy nazywa się

X313 Carbon Remote.

Tu niczego nie trzeba wyjaśniać. Podłączamy linkę do drugiego gniazda w manetce i możemy cieszyć się najlepiej zgranym systemem amortyzacji jaki kiedykolwiek powstał. Wagowo nieco ciężej. Wskazówka zatrzyma się na wartości 165g i pójdzie w górę przy kolejnych długościach.

X313_Carbon_3K_R_89179_82-(1) 

Model

X 313 Carbon Remote

Waga [g] (bez dodatków, 165 mm)

165

Długość i skok [mm]

165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55

Wykończenie komory powietrznej

Carbon fiber

Sprężyna

ABS

Tłumienie

Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout

Regulacje

Rebound, drive mode, lockout

Manetka

Yes

System mocowania

Ball joint, reducers

Rozmiary mocowania

22.2/25.4 x 6/8

Jeśli lubisz szampana, ale stać Cię tylko na piwo, z pewnością zainteresuje Cię kolejny model z oferty.

X313

X313_White_89125-(1) 

Te same wnętrzności jednak zapakowane w aluminiową zamiast carbonowej obudowie, poskutkowały nieco większą wagą, jednak cenowo już znacznie bardziej przystępnie.

Model

X 313

Waga [g] (bez dodatków, 165 mm)

198

Długość i skok [mm]

165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55

Wykończenie komory powietrznej

Aluminium white

Sprężyna

ABS

Tłumienie

Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout

Regulacje

Rebound, drive mode, lockout

Manetka

No

System mocowania

Ball joint, reducers

Rozmiary mocowania

22.2/25.4 x 6/8

Bliźniaczy model ze sterowaniem z manetki, to jak się zapewne domyślacie.

X313 Remote

X313_White_R_89137-(1) 

Model

X 313 Remote

Waga [g] (bez dodatków, 165 mm)

218

Długość i skok [mm]

165 x 37.5, 190 x 50, 200 x 50, 200 x 55

Wykończenie komory powietrznej

Aluminium white

Sprężyna

ABS

Tłumienie

Superlight, factory tuned hydraulic damping circuit lockout

Regulacje

Rebound, drive mode, lockout

Manetka

Yes

System mocowania

Ball joint, reducers

Rozmiary mocowania

22.2/25.4 x 6/8

Przyjrzyjmy się teraz cenom, za jakie można dampery kupić na rynku. Tanio nie jest. Za najwyższy model w karbonowej puszcze bez sterowania z manetki przyjdzie nam wyłożyć 2748 PLN. Nasz portfel odchudzi się o kolejne 250 PLN, jeśli zdecydujemy się na jeszcze odrobinę luksusu i wybierzemy model Remote. Dużo bardziej zjadliwie jawi się model aluminiowy. Za wersję 313 trzeba wyłożyć 1748 PLN, a za wersję Remote 1997 PLN.

Tanio nie jest, pozostanie chodzić po babciach i ciotkach i skrupulatnie odkładać pozyskane w ten sposób fundusze. Czy warto? Tego jestem pewien.


komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl