Challenge - szytki made in Italy tworzone z pasją

Choć oferta jest całkiem spora, najwięcej miejsca w ofercie zajmują produkty  dedykowane do rowerów szosowych. My jednak postanowiliśmy przybliżyć kilka z nich przeznaczonych dla rowerów przełajowych i jedynego rodzynka w kolekcji - szytkę MTB. W przypadku tej ostatniej firma podąża za duchem czasu i w kolekcji nie ma już produktów dla kół 26 calowych, które zostały zastąpione wersją 650B oraz modelem dla kół 29-cio calowych. Produkt nosi nazwę MTB One.

MTB_One_1

Rozmiar 29"/ 650B
Szerokość 2.0"
Waga 600 gr / 550g
TPI 300
Tkanina Super Poly
BAR 1.6-6
PSI 24-87
Dętka latex

Oferta dla rowerów przełajowych jest bogatsza i zawiera 4 modele produkowane w rozmiarach 28' i 700C. Wszystkie produkty dla rowerow przełajowych występują w wersjach jako szytka i opono-szytka.

Grifo 33
Od wielu lat szytka Mistrzów. Niezależnie czy jesteś profesjonalnym zawodnikiem czy tylko lubisz hardcorową jazdę, to jest produkt którego potrzebujesz. Niezrównane trzymanie i niskie opory toczenia.

Grifo_33_Black_Brown_1

Rozmiar 28
Szerokość 33mm
Waga 415g
TPI 300
Tkanina Super Poly
BAR 1.6-3
PSI 28-87
Dętka latex

Grifo XS 32
Dedykowana na szybkie trasy o twardym, suchym podłożu.

Grifo_XS_32_1

Rozmiar 28
Szerokość 32mm
Waga 415g
TPI 260
Tkanina Super Poly
BAR 1.6-3
PSI 28-87
Dętka latex

Fango 33
Wybór profesjonalistów poszukujących świetnej trakcji na mokrym, błotnistym podłożu.

Fango_33_2

Rozmiar 28
Szerokość 33mm
Waga 400g
TPI 300
Tkanina Super Poly
BAR 1.6-3
PSI 28-87
Dętka latex

Limus 33
Większe klocki dla poprawy trakcji w głębokim błocie. Połączenie szybkości i trakcji w jednym produkcie.

Limus_33

Rozmiar 28
Szerokość 33mm
Waga 400g
TPI 300
Tkanina Super Poly
BAR 1.6-3
PSI 28-87
Dętka latex

Wszystkie produkty posiadają zabezpieczenie przed przebiciem. Pomiędzy bieżnik o oplot wstawiona jest specjalna warstwa tkaniny, chroniąca w ten sposób dętkę, redukując ryzyko złapania kapcia.

Interesująco wygląda proces produkcyjny szytek Challenge. Przygotowany półprodukt stanowiący dętkę wraz z oplotem jeszcze bez bieżnika mocowany jest do koła, a następnie pompowany. Na tak przygotowaną podstawę dopiero naklejany jest powoli bieżnik bez wywoływania żadnych naprężeń. Proces produkcyjny unika wulkanizowania pozwalając ułożyć się materiałowi, zachowując jego oryginalne własności. W rezultacie otrzymujemy produkt charakteryzujący się niskimi oporami toczenia, zwiększonym komfortem i większą precyzją sterowania podczas jazdy.

Opono-szytki choć wyglądają jak opony nie do końca nimi są. Sam proces produkcyjny jest identyczny jak dla szytek. Różnica polega na tym że zamiast tworzyć zamkniętą rurę, materiał składany jest na pół a jego końce obszywane są wokół linek aramidowych. W rezultacie otrzymujemy produkt z parametrami i komfortem jazdy zbliżony do szytek, szczególnie jeśli do środka wstawimy dętkę lateksową. 

Produkty niestety nie są dostępne na polskim rynku. Pozostaje odwiedzić stronę producenta i znaleźć dystrybutora u naszych sąsiadów.

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl